Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه این شهر تقریبا به وضعیت عادی بازگشته، گفت: حدود هشت هزار کانکس برای اسکان موقت مردم زلزله زده سرپل ذهاب نیاز داریم.
 
به گزارش خرداد اکبر سنجابی در خصوص آخرین وضعیت شهر زلزله زده سرپل ذهاب اظهار کرد: شهر به حالت عادی بازگشته و بسیاری از مغازه‌ها که آسیب جدی ندیده‌اند، خصوصا خبازی‌ها و رستوران‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی از آغاز فعالیت مدارس سرپل‌ذهاب هم خبر داد و افزود: مدارسی که تخریب نشدند فعال هستند و برای مدارس آسیب دیده نیز کانکس در نظر گرفته شده است.
 
فرماندار سرپل ذهاب در خصوص وضعیت مراکز درمانی این شهرستان نیز عنوان کرد: با توجه به آسیبی که به بیمارستان سرپل ذهاب وارد شد، همچنان بیمارستان صحرایی در این منطقه در حال خدمت رسانی به مردم است.
 
سنجابی خاطرنشان کرد: از 10 روز قبل کار آواربرداری آغاز شده و در بخش ارزیابی نیز در حوزه شهری 60 درصد و در حوزه روستایی 80 درصد ارزیابی‌ها انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه کار بازسازی نیز کمو بیش همزمان با آواربرداری آغاز شده، یادآوری کرد: پیش بینی ما این است که آواربرداری حدود سه ماه طول بکشد.
 
فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به اینکه شهرداری نیز در اسرع وقت برای صدور پروانه ساخت واحدهای تخریب شده اقدام می‌کند، گفت: صدور پروانه برای واحدها اگر قرار باشد درست مشابه قبل ساخته شوند رایگان است و اگر فرد بخواهد چیز جدیدی اضافه کند باید مابتفاوت آن را پرداخت نماید.
 
سنجابی از توزیع بیش از 28 هزار تخته چادر در مناطق شهری و روستایی سرپل ذهاب هم خبر داد و افزود: 17 هزار و 500 تخته چادر در مناطق شهری و یازده هزار تخته چادر در روستا توزیع شده است.
 
وی با بیان اینکه توزیع کانکس هم آغاز شده، گفت: تاکنون 400 کانکس در روستاها و چند کانکس در مناطق شهری توزیع شده است و قرارداد برای ساخت کانکس‌های بیشتر هم منعقد شده و از همین هفته با جدیت پیگیری می‌شود.
 
این مسئول گفت: با توجه به اینکه کانکس عمدتا به افرادی که خانه آنها 100 درصد تخریب شده تعلق می‌گیرد، پیش بینی ما این است که برای مناطق شهری دو هزار کانکس و برای روستاها پنج تا شش هزار کانکس نیاز داریم.
 
فرماندار سرپل ذهاب تامین کانکس و عبور از اسکان اضطراری به اسکان موقت را نیاز اصلی مردم این منطقه با توجه به سردی هوا دانست و تاکید کرد: مردم شب‌های سرد و سختی را پشت سر می‌گذرانند.
 
سنجابی در خصوص وضعیت سرویس‌های بهداشتی و دوش‌های سیار سرپل ذهاب نیز گفت: تاکنون 220 سرویس بهداشتی و 170 دوش حمام در مناطق مختلف و عمدتا شهری سرپل ذهاب نصب شده و قرار است تعداد سرویس‌های بهداشتی و دوش‌های سیار به 300 مورد افزایش پیدا کند.
 
وی از حل مشکل زباله و مدیریت پسماندها هم در سرپل ذهاب خبر داد و افزود: شهرداری و خصوصا شهردار منطقه 14 تهران همکاری خوبی در این زمینه داشتند و با بیش از 400 نفر نیرو در دو شیفت در شهر سرپل ذهاب در حال ارائه خدمات هستند.
 
به گفته این مسئول، تاکنون بیش از 600 مخزن زباله و چند تن کیسه زباله در شهر توزیع شده است.
 
فرماندار سرپل ذهاب در پایان اظهار کرد: از مردم شریف و صبور سرپل ذهاب بخاطر تمام مشکلاتی که وجود دارد عذرخواهی می‌کنیم و از افرادی که چادرهای آنها در مناطق نامناسب و آبگیر و یا بین بلوارها نصب شده تقاضا داریم برای سهولت امور جابجا شوند برچسب ها: فرماندار ، سرپل‌ذهاب ، کانکس

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بیمارستان ولی‌عصر(عج) شهرستان بردسکن گفت: تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن با مشکل ناباروری دست و پنجه نرم می‌کنند.

جمشید رحیمی در گفت و گو با ایسنا با گرامیداشت هفته سلامت به وضعیت ناباروری در مردان اشاره کرد و افزود: تشکیل زندگی مشترک شیرین است اما خانواده هنگامی تکمیل‌تر می‌شود که کودکشان را در آغوش گیرند.

وی با بیان اینکه تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن با مشکل ناباروری دست و پنجه نرم می‌کنند، دلایل ناباروری در مردان را متفاوت دانست و تصریح کرد: یکی از موارد مهم و قابل درمان کریپتوارکیدیسم یا نهان بیضگی است.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان بردسکن اذعان کرد: در دوران جنینی بیضه‌ها داخل شکم قرار دارند و به‌تدریج قبل از تولد به سمت پایین حرکت کرده و داخل کیسه بیضه جای می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳ درصد موارد بیضه‌ها داخل شکم می‌مانند و یا در مسیر مهاجرت‌ گیر کرده و به کیسه بیضه نمی‌رسد و بیضه نزول نکرده، گفت: علاوه بر اینکه قدرت باروری پیدا نمی‌کند و به بلوغ نمی‌رسد در سنین میانسالی سرطانی شده و می‌تواند باعث مرگ فرد شود.

رحیمی افزود: اگر یک بیضه نزول کرده باشد فرد مشکل فرزندآوری ندارد ولی خطر سرطان برای بیضه دیگر وجود دارد. با معاینه توسط خود فرد و والدین و یا پزشک و مشاهده خالی بودن یک یا هر دو کیسه بیضه به این بیماری مشکوک شده و با سونوگرافی به تشخیص قطعی می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۶ کودک در بردسکن به جمع نهان بیضگان بردسکنی اضافه می‌شود، افزود: بهترین سن تشخیص قبل از ورود به دبستان است.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان بردسکن یکی از اهداف وزارت بهداشت را از معاینه دانش‌آموزان در مراکز بهداشتی درمانی توسط پزشک کشف همین بیماری دانست.

وی گفت: متأسفانه اکثر والدین حتی فرزند را به مرکز جامع سلامت نمی‌آورند و فرم مربوطه را به منشی پزشک داده و عجله دارند که سریع مهر زده شود و فرم را به مدرسه تحویل دهند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ تعدادی از دانش آموزان پسر را در گروه ۶ تا ۱۸ سال معاینه کردم و ۷ مورد کشف شد. این افراد درمان شدند ولی بعضی از آنها فقط از خطر سرطان جستند ولی تا آخر عمر فرزندی نخواهند داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • محور کندوان یکطرفه می شود