Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@00:00:03 GMT

تفریح و هیجان؛ گمشده ای در شهربازی های اهواز

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۳۵۰۴

تفریح و هیجان؛ گمشده ای در شهربازی های اهواز

به گزارش ایرنا با اتمام فصل گرما و بهبود شرایط آب و هوایی در خوزستان تمایل شهروندان برای حضور در اماکن تفریحی و فضاهای سبز بیشتر شده است.
کمبود پارک ها و فضاهای سبز سبب شده تا خانواده ها همواره در انتخاب مکانی برای تفریح دچار مشکل شده و تنها گزینه پیش روی خود را بلوار ساحلی اهواز ببینند. درحالی که سایر کلانشهرها از مدت ها پیش راه اندازی و توسعه پارک های بازی موضوعی را در دستور کار قرار داده اند، پارک های بازی اهواز یکی پس از دیگری جاذبه تفریحی خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پارک لاله و شهر بازی پادادشهر اهواز تنها پارک های شهربازی بزرگ اهواز بودند که در سال های گذشته به دلیل آنچه که کاهش کیفیت دستگاه ها، نبود تطابق امکانات موجود در آنها با نیازهای روز و در مواردی مشکلات ایمنی عنوان شده تعطیل و یا نیمه تعطیل، و با کاهش تقاضا از سوی شهروندان روبه رو بوده اند.
مرداد امسال پارک شهربازی پادادشهر به دستور دادستان عمومی و انقلاب اهواز به دلیل ایمن نبود وسایل بازی و سیم کشی غیر استاندارد برق بار دیگر تعطیل شد. از سویی دیگر دستگاه های تفریحی قدیمی موجود در پارک لاله، آن را به حالت نیمه تعطیل درآورده است.

** از ظرفیت فضای ساحلی به درستی استفاده نشده است
یکی از شهروندان اهوازی در این باره به ایرنا گفت: پارک های شهر اهوار در چند دهه گذشته نه تنها توسعه کمی و کیفی نداشته اند بلکه شاهد تعطیلی و غیر استاندارد بودن وسایل و دستگاه های بازی آنها در سال های گذشته بوده ایم.
جعفر جفیری با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان به فضاهای مدرن تفریحی نیاز دارند افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی موجود، تنها چند ماه در سال امکان حضور شهروندان اهوازی در فضاهای سبز و تفریحی فراهم است اما با این حال از ظرفیت فضای ساحلی شهر به خوبی استفاده نشده است.

** ثمره دخالت شهرداری در ساخت پارک ها، فضاهای تفریحی بی کیفیت است
شهردار اهواز در گفت و گو با ایرنا بهترین ظرفیت تفریحی شهر اهواز را ساحل کارون دانست و اظهار کرد: متاسفانه به فضای سبز ساحلی اهواز خسارت بسیاری وارد شده و باید باز پیرایی شود.
منصور کتانباف نصب با بیان اینکه وظیفه دولت و شهرداری برای ساخت پارک های شهربازی فراهم کردن بستر حضور سرمایه گذاران است افزود: 12 هکتار زمین در حوالی زردشت برای این منظور اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه در مرحله دریافت زمین از اداره کل راه و شهرسازی هستیم یادآورشد: باید زیرساخت ها را برای رغبت بخش خصوصی فراهم کرد. در شرایط حاضر دیگر شهرداری و دولت قادر به ساخت پارک نیستند و پارک های دولتی موجود نیز مانند پارک شهربازی در منطقه پادادشهر، قدیمی و بی کیفیت هستند.
کتانباف نصب درخصوص ظرفیت ساحل کارون نیز گفت:از برنامه های ما همکاری با بخش خصوصی برای نصب تله کابین در جاده ساحلی و اتصال شرق به غرب اهواز از این طریق است که در صورت وجود طرح از سوی سرمایه گذار و اجرایی شدن آن به یکی از جاذبه های تفریحی اهواز مبدل خواهد شد.

** دنبال ساخت پارک شهربازی 15 هکتاری هستیم
عضو شورای شهر اهواز نیز درخصوص همکاری با بخش خصوصی جهت ساخت پارک بازی اظهار کرد: زمینی به مساحت 15 هکتار در حوزه منطقه 2 کیانشهر برای شهربازی اختصاص یافته که زیرساخت های اولیه آن درحال انجام است.
حسین حیدری با اشاره به اینکه پس از تسطیح و آماده سازی اولیه برای جذب سرمایه گذار اعلام فراخوان می شود افزود: عملیات اجرایی آن متوقف شده بود و در هفته های گذشته بار دیگر فعال شده است.
وی درخصوص پارک شهربازی پادادشهر نیز گفت: سیستم برق و تاسیسات این پارک دارای اشکالاتی است ضمن آنکه برخی دستگاه ها نیز غیراستاندارد اعلام شده است. در تلاش هستیم تا مشکلات مربوط به شهرداری را تا پایان آبان حل کنیم و بخش خصوصی نیز باید نسبت به رفع ایرادات دستگاه ها اقدام کند.

** شهرداری نباید مجوز بهره برداری از تجهیزات بازی را به هر کسی بدهد
کارشناس استانداردسازی مراکز تفریحی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان معتقد است: اگرچه تعداد پارک های بازی خوزستان در مقایسه با سایر استان ها کمتر است اما به لحاظ ایمنی در رتبه بهتری قرار دارند.
محمدحسن صالحانی درخصوص پارک شهربازی پادادشهر اهواز افزود: در بازرسی صورت گرفته هیچ کدام از این دستگاه ها مشکل ایمنی نداشتند و فقط یک اتاق برق در این پارک بود که به لحاظ ایمنی استاندارد لازم را نداشت و به دستور دادستانی تا رفع نقص تعطیل شد.
وی با بیان اینکه بیش از 90درصد تجهیزات و دستگاه های بازی پارک های اهواز زیرنظارت اداره کل استاندارد هستند یادآور شد: هم اکنون معضلی که وجود دارد ارایه مجوز از سوی شهرداری برای نصب تجهیزات بازی در پارک های محله ای است درحالی که از نظر اداره استاندارد تجمیع آنها در محلی به نام شهر بازی کار نظارت را آسانتر می کند.
صالحانی با تاکید بر اینکه شهرداری نباید مجوز بهره برداری از تجهیزات بازی را به هر کسی بدهد گفت: به طور کلی اداره استاندارد نمی تواند تجهیزات بازی را به طور صد در صدی تضمین کند چراکه اشتباهات فردی نیز در بروز حادثه دخیل هستند اما همواره به دنبال کاهش خطرات است.

** جذب سرمایه گذار راه حل توسعه فضاهای بازی
طبق وعده های مدیرعامل سابق سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز قرار بود پارک شهربازی پادادشهر تا مهر امسال بازگشایی شود اما با گذشت چند ماه همچنان تعطیل است.
به طور قطع بهبود شرایط تفریحی و گردشگری در شهر اهواز با امکانات مالی محدود دولت و شهرداری ها قابل تحقق نیست اما آنچه مهم است آن است که شهرداری زمینه لازم برای ورود سرمایه گذار در این بخش را فراهم کند تا علاوه بر ایجاد درآمدزایی پایدار برای شهرداری شاهد بهبود شرایط پارک های بازی باشیم.
6037
گزارشگر: ندا رضاپور ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی مجتبی حق‌شناس را به‌عنوان «مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان» منصوب کرد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به مجتبی حق‌شناس آمده است:

«با توجه به اجرای سیاست‌های کلان شهرداری در حوزه فضای سبز و بنا به پیشنهاد معاون محترم خدمات شهری و با عنایت به شناختی که از تجارب و توانمندی‌های شما دارم، جنابعالی را به سمت مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب اسلامی با نگاهی تحول‌آفرین نسبت به بهبود، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری و برنامه‌ریزی در جهت تأمین منابع آبی پایدار برای فضای سبز موجود و توسعه‌های آتی همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از تجارب همکاران و با استفاده از ظرفیت متخصصان و کارشناسان در انجام وظایف محوله موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 747740

دیگر خبرها

  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد
  • بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • پارک بانوان ولی‌عصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • پارک بانوان ولیعصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد