Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی فرشچی موحد معاون اقتصادی و بازرگانی مرکز ملی فرش ایران در گفتگو با رادیو اظهار کرد: باتوجه به اقدامات صورت گرفته ازسوی تجار و بازرگانان، مرکز ملی فرش و سازمان توسعه تجارت صادرات فرش دستباف ایران در مسیر صعودی قرار دارد.

وی اظهارداشت: ارزش صادرات فرش دستباف کشور در سال 1394 رقمی برابر 290 میلیون دلار بوده که این عدد در سال 1395 به میزان 359 میلیون دلار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی و بازرگانی مرکز ملی فرش ایران گفت: صادرات فرش دستباف سال 95 به نسبت سال 94 از حیث وزنی 13 درصد و به لحاظ ارزشی 23 درصد رشد را نشان می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه این کالای سنتی از شهرت جهانی و معروفیت بسیار زیادی برخوردار است، افزود: هنر ایرانی در بسیاری از کشورها به وسیله فرش دستباف معرفی شده است.

فرشچی موحد اظهارداشت: تولید فرش نسبت به دیگر صنایع علی رغم ارزش افزوده بالایی که دارد سرمایه کمتری را طلب می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث استراتژی های حوزه بازاریابی برپایه سند راهبردی فرش دستبافت شش محور اساسی از قبیل نفوذ در بازارهای خارجی جدید فرش دستباف، تسهیل تبادل اطلاعات بازار در زنجیره ارزش فرش دستباف، توسعه نام و نشان تجاری ملی پرشین کارپت، تقویت و توسعه تقاضای بازار داخلی، حفظ و توسعه بازارهای خارجی موجود فرش دستباف و تبلیغ و ترویج ویژگی های متمایز هنری، فرهنگی و تاریخی فرش دستباف دنبال می شود.

معاون اقتصادی و بازرگانی مرکز ملی فرش ضمن اشاره به این جمله که هنر – صنعت فرش دستباف ایران قدمت سه هزار ساله دارد، افزود: این کالا به لحاظ اقتصادی ویژگی های منحصر بفردی دارد که در اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است.

وی در مورد اشتغال هنر – صنعت فرش نیز اظهارداشت: برای ایجاد یک شغل در بخش خدمات بین 80 تا 150 میلیون تومان، در بخش صنعت 150 تا 250 میلیون تومان و در صنعت پتروشیمی 600 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

فرشچی موحد یادآورشد: این میزان سرمایه گذاری برای ایجاد یک شغل در هنر – صنعت فرش دستباف بسیار پائین است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید عادلی، رایزن بازرگانی ایران در چین امروز در همایش معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین که در حاشیه ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: باید موقعیت بازار چین را بشناسیم، کالاهای مورد نیاز چینی‌ها را بررسی و بعد اقدام به صادرات کالا کنیم. چینی‌ها به دنبال کالاهای باکیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در چین افزود: چین در ۴۰ سال گذشته تولید ناخالص داخلی خود را ۳۶ برابر افزایش داده است. چینی‌ها با سیاست درهای باز، به رشد خوبی در تجارت رسیده‌اند؛ به طوری که چین در ۲۰۲۳ رتبه اول صادرات جهان و رتبه پنجم خدمات را کسب کرده است.

به گفته وی، روسیه و چین رکورد ۲۴۰ میلیارد دلار در کل تجارت را داشته‌اند. عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

عادلی با بیان اینکه کل صادرات غیرنفتی تصریح کرد: ایران سال گذشته ۴۹ میلیارد دلار بوده که ۱۴ میلیارد دلار صادرات به چین انجام شده و ۱۸ میلیارد دلار هم واردات از این کشور بوده است، بنابراین چین اولین کشور مقصد صادراتی ایران و رتبه بعد صادرات کشور ما متعلق به عراق است. چین یک بازار واحد و یکپارچه نیست و مجموعه‌ای از بازارها با ویژگی‌های جمعیتی مختلف است.

کد خبر 6094263 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی