Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: امام عسکری(ع) با وجود اینکه خلفای عباسی همه تحرکات ایشان را زیر نظر داشتند ولی به واسطه شبکه ارتباطی وکالت، مسیر سترگ امامت را حفظ، و مردم را برای عصر غیبت امام زمان(عج)آماده کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سپاسی آشتیانی، مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی در گفتگو با سفیر آشتیان با اشاره به زندگی امام حسن عسکری(ع) گفت: امام حسن عسکری(ع) در طول عمر پربرکت پدر بزرگوارشان امام هادی(ع) همیشه در کنار ایشان بودند و در مکتب آن حضرت تقوا، علم، زهد و پارسایی را آموختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و پس از شهادت امام هادی(ع)، حضرت میراث نبوت را به ارث بردند و رسالت امامت را عهده دار شدند.

سپاسی آشتیانی اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در طول ۶ سال امامت خود و در شرایط خفقان حکام عباسی، با وجود حصرهای مکرر، در مسیر اعتلای خط امامت مجاهدت‌های بسیاری داشتند.

شبکه وکالت راهبرد امام عسکری(ع) برای عصر غیبت

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی اظهار کرد: خلفای عباسی همانند بسیاری از مردم، از فرزند امام حسن عسکری(ع) و رسالت جهانی امام مهدی(عج) آگاه بودند و براساس روایات، به دنبال قتل و حضرت بودند. و برای خاموشی نور هدایت سخت گیری بسیاری را بر امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) روا داشتند.

وی ادامه داد: امام(ع) با وجود اینکه خلفای عباسی همه تحرکات ایشان را زیر نظر داشتند، اما به واسطه شبکه ارتباطی وکالت و با مجاهدت های خود در مسیر رسالت، مسیر سترگ امامت را حفظ و مستحکم کردند و در واقع مردم را برای عصر غیبتی که پیامبران و امامان از آن خبر داده بودند، آماده کردند.

سپاسی آشتیانی گفت: امام عسکری(ع) در ۲۸ سالگى به شهادت رسیدند و دوره‏ امامتشان فقط شش سال طول کشید، و پس از شهادت امام(ع) در روز هشتم ربیع الاول امام زمان(عج) به امامت رسید.

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی اظهار کرد: از همان ابتدا دوران زندگی حضرت مهدی(عج) در خفا بود، آغاز غیبت صغری مصادف با آغاز امامت حضرت بود که در این دوران چهار نایب خاص، امر وساطت میان امام و شیعیان را به عهده داشتند.

وی گفت: دوران غیبت صغری پس از ۶۹ سال به طول انجامید و با وفات آخرین نایب خاص حضرت ولی عصر(عج) غیبت کبری آغاز شد، در عصر ظهور امام زمان(عج) جهان با قدرت الهى آخرین پرچمدار عدالت و توحید، صحنه جلوه‌ حکومت الهی می‌شود.

وجود یاران شایسته از زمینه‌های ظهور قیام مهدی(عج) است 

سپاسی آشتیانی بیان کرد: ما باید زمینه ساز ظهور حضرت باشیم و این مهم با معنویت و عبودیت ممکن می شود، همانگونه که انتخاب امام(ع) بر اساس شایسته سالاری بود، وجود یارانی شایسته و لایق برای پشتیبانی از قیام و انجام کارهای حکومت جهانی از زمینه های ظهور قیام مهدی(عج) است.

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی  خاطرنشان کرد: خواسته‌های امام زمان(عج) از شیعیانش همان خواسته‌های قرآن و اهل بیت(ع) است، منتظر واقعی امام زمان(عج) مشتاق اطاعت قلبی از حضرت ولی عصر(عج) بوده و خود را  از گناه و ناپاکی دور می‌سازد تا شرایط را برای حکومت جهانی و عدالت محور امام زمان (عج) فراهم کند.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

دیگر خبرها

  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی