Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم اظهار نظر نکردن غیرتخصصی، غیر فنی و غیر منطقی برخی بزرگواران درباره مسکن مهر تاکید کرد و گفت: بنابر اعلام نظر خودتان 50 درصد بهره برداری های مسکن مهر در دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است.

صدیف بدری در گفت وگو با جهان نيوز افزود: به نظر من اظهار نظر در مورد مسکن مهر که یک موضوع تخصصی است حتما باید مهندسین عمران و سازه اعلام نظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بدی اظهار داشت: متاسفانه هر بزرگواری که به منطقه زلزله زده کرمانشاه سفر می کند اظهارات نسنجیده، غیر منطقی و غیر تخصصی می کند و به یک موضوع تخصصی ورود می کند در چنین رویدادی تکان دهنده که مردم آرامش می خواهند و وقوع حادثه مدیریت می خواهد نباید مسکن مهر را زیر سوال برد.

وی با بیان این که اسکلت هیچ مسکن مهر در زلزله اخیر فرو نریخته و فقط برخی نماها و دیوارها فرو ریخته است، خاطر نشان کرد: با توجه به شدت زلزله و به بزرگی 7.3 ریشتری چنین ریزش هایی طبیعی است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی که خود نیز مهندس عمران است، تاکید کرد: مسکن مهر با اهداف و با آیین نامه های مصوب سازمان نظام مهندسی برای حداقل خسارت زلزله شدید ساخته شدند و در زلزله کرمانشاه همه دیدند که ساختمان ها تخریب نشدند و حداقل خسارت جانی داشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که حدود 550 واحد مسکن مهر در سرپل ذهاب وجود دارند، تصریح کرد: با توجه به تعداد ساکنان این واحد های مسکونی فقط دو نفر فوتی داشتیم که یکی در داخل ساختمان بوده و دیگری در محوطه ساختمان فوت شده است.

بدری با تاکید بر این که سازه ساختمان های مسکن مهر از استحکام مورد نیاز در مناطق زلزله زده برخوردار بوده است، ادامه داد: دولتمردان از اظهارات غیر تخصصی خودداری کنند چرا که در سرپل ذهاب مقابل ساختمان های مسکن مهر یک ساختمان سه طبقه به طور کلی فرو ریخته و 12 تن فوت کردند.

وی گفت: اهداف آیین نامه ها در ساخت ساختمان های مسکن مهر توانسته است نقش خودش را به خوبی ایفا کند باید متخصصان بعد از بررسی میدانی بنشینند و بحث کنند و در مورد ضعف های مسکن مهر اگر باشد، نظر بدهند این گونه موارد بحث تخصصی می خواهد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: هر بزرگواری به منطقه زلزله زده می رود و براساس دیده ها و مشاهدات ظاهری اظهار نظر می کند چنین اظهار نظرهای غیر منطقی اصلا خوب نیست و خودش بحران زاست.
بدری اظهار داشت: در کشور سازمان نظام مهندسی، سازمان های ngo  تخصصی، مهندسین فنی، وزارت راه و شهرسازی وجود دارند که در چنین رویدادهای که بلای طبیعی است باید اظهار نظر کنند نه این که کسی که حضور میدانی هم در مناطق نداشته است به اظهار نظر می پردازد این که به حل بحران کمک نمی کند.

وی خاطر نشان کرد: شروع مسکن مهر دولت نهم و دهم بود دولت های یازدهم و دوازدهم تکمیل کننده این طرح بودند براساس اعلام نظر خود وزارت راه و شهرسازی حدود 50 درصد بهره برداری مسکن مهر در همین دولت یازدهم صورت گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مهم نیست کدام دولتی مسوول مسکن مهر بوده است اگر مشکلی هست برای همه ماست نباید بگوییم فلان دولت مقصر است تا کی باید سیاه نمایی کنیم.

بدری به مقایسه زلزله منجیل و غرب کشور پرداخت و تصریح کرد: در زلزله منجیل با همین شدت حدود 30 هزار تن جان باختند اکنون با همین شدت کمتر از 500 تن جان باختند بالاخره مسایل فنی در ساختمان سازی رعایت شده است.

وی ادامه داد: پیشرفت های خوبی در ساختمان سازی نسبت به گذشته صورت گرفته است؛ علم مهندسی در ساختمان سازی به خصوص مسکن مهر خوب اجرا شده است نباید در تهران بشینند و نقد و تخریب کنند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سامان با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود گفت: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با وجود چهارهزار جوان دارای مجوز فعالیت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل ساختمان فرهنگسرای شهرستان سامان ضروری و نیازمند اعتبار لازم است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان سامان، گفت: ساخت ساختمان اداری ثبت احوال حدود پنج سال پیش شروع شده و سه سال است که کاملاً تعطیل شده است، همچنین تکمیل ساختمان بخشداری زاینده رود، احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان و ساماندهی مسیل اصلی شهر سامان و ایمن‌سازی آن نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است‌.

رئیس شورای شهرستان سامان ادامه داد: جاده سامان به تیران به عنوان یکی از محورهای اصلی ورودی استان و تکمیل جاده سامان به قراقوش با توجه شرایط خاص این جاده، باید در اولویت کاری قرار داده شود.

چهلگردی با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، افزود: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

کد خبر 749212

دیگر خبرها

  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار