Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

یک عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است که کاهش سقف سرعت مجاز در همه راه‌های کشور بازگشت به عقب و در مقابل طرح ایمنی کردن خودروها و راه‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز سید احسن علوی در گفت‌وگو با این رسانه در خصوص برنامه جدید وزارت راه‌وشهرسازی برای کاهش سقف سرعت مجاز در همه راه‌های کشور باهدف کاهش تلفات جاده‌ای گفت: این طرح نمی‌تواند از مشکلات ما در حوزه تصادفات جاده‌ای و کاهش تلفات بکاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طرح این سؤال که چطور می‌توان راننده یک خودوری مدل بالا را به کاهش سرعت راضی کرئ گفت: وقتی راننده‌ای سوار یک خودروی مدل بالاست و قرار است در مسیری طولانی رانندگی کند این کندی سرعت باعث سنگینی مسیر و خستگی راننده و حتی احتمال ترافیک و تصادف را دو چندان می‌کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در چند سال اخیر تعداد کشته‌های حوادث جاده‌ای و تصادفات رانندگی از حدود 28 هزار نفر تا حدود 16 هزار نفر کاهش یافته است، ادامه داد: این کاهش چشمگیر تلفات که با وجود بیشتر شدن تعداد خودروها و رانندگان روی داده، دلایل متفاوتی دارد اما از عمده‌ترین آن‌ها می‌توان به فرهنگ سازی و اجرای سخت گیرانه تر قوانین و بهره گیری از تکنولوژی‌های مدرن کنترل سرعت اشاره کرد.

علوی ادامه داد: به نظر می‌رسد درست‌تر این است که نظارت‌ها افزایش یابد و یا حداقل اینکه به استاندارسازی و ایمن کردن راه‌ها ادامه دهیم و با تکیه‌بر همین اصل مسیر را ادامه دهیم. ضمن اینکه لازم است با تهیه نقشه نقاط حادثه‌خیز و برنامه‌ریزی برای اصلاح شرایط نامساعد جاده‌ها، به روند کاهش تلفات جاده‌ای کمک نماییم.

به گفته نماینده سنندج در مجلس  پیشنهاد کاهش سقف سرعت مجاز در همه راه‌های کشور بازگشت به عقب است.

علوی ادامه داد: معمولاً سعی می‌شود که ضریب ایمنی خودروها افزایش یابد و درعین‌حال زمان سفر کاهش یابد تا نهایتاً آمار تصادفات پایین‌رود اینکه بخواهیم سرعت را کاهش دهیم پاک کردن صورت‌مسئله است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس هم‌چنین فرهنگ‌سازی را گامی جدی‌تر برای حل معضل تصادف و تلفات جاده‌ای دانست و گفت: اگر سعی نماییم فرهنگ رانندگی را در بین مردم تغییر دهیم به‌مرورزمان رانندگی درست و رعایت سرعت نهادینه می‌شود و می‌توانیم به کاهش محسوسی در بخش تلفات جاده‌ای برسیم.

علوی ادامه داد: ضمن اینکه آزادراه به معنای مسیری است که از حداکثرهای ایمنی و استاندار برخوردار بوده است و تعریف مشخصی برای سرعت دارد.

به گزارش تین نیوزدر راستای اجرای اهداف کلان کاهش تعداد تلفات رانندگی در ایران این بار وزارت راه و شهرسازی به سراغ سقف سرعت مجاز در جاده‌های بین‌شهری رفته است.

طبق اعلام کشاورزیان – معاون وزیر راه و شهرسازی – در جریان تصمیم جدیدی که در رابطه با سقف سرعت مجاز در جاده‌های کشور گرفته شده، از این به بعد تمام راه‌ها ۱۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت مجازشان کاهش خواهد یافت.

بر این اساس سرعت مجاز در آزادراه‌ها از ۱۲۰ به ۱۱۰ کیلومتر، در بزرگراه‌ها به ۱۰۰ کیلومتر، جاده‌های اصلی به ۸۵ کیلومتر و جاده فرعی به ۷۰ کیلومتر بر ساعت کاهش خواهد یافت.

این دستور به منظور کاهش تعداد تلفات رانندگی ایران صورت گرفته که تنها در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

طبق برآوردهای صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی از حدود ۱۰ سال قبل تا امروز تعداد تلفات رانندگی از ۲۷ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته، اما این در حالی است که هنوز با توجه به سهم درصد ایران از جمعیت و راه‌های جهان نیاز به تحول جدی وجود خواهد داشت.

در این راستا یکی دیگر از اهداف در نظر گرفته شده از سوی وزارت راه و شهرسازی کاهش تعداد خودروهای فرسوده فعال در جاده‌های ایران است که می‌تواند مانند آنچه در عرصه ریلی اتفاق افتاد، در راه‌ها نیز تغییرات جدی به وجود بیاورد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال

ایسنا/مازندران جانشین فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به همکاری ادارات و نهادهای استان در خصوص کاهش تلفات جاده‌ای گفت: کنترل محورهای مواصلاتی در ایام تعطیل اولویت ما محسوب می‌شود که با همکاری استانداری، راهداری و دیگر دستگاه‌ها و البته با محوریت پلیس راهور، توانستیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

سردار سید موسی حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه اظهار کرد: کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای در اوایل سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته بدون همکاری همه دستگاه‌ها محقق نمی‌شد.

جانشین فرماندهی انتظامی مازندران افزود: محور سوادکوه که از محورهای پرتردد استان است کاهش تلفات را شاهد بودیم و در این ماموریت، راهداری و پلیس تعامل خوبی داشتند.

این مسئول به تکمیل نشدن پل شهر پل‌سفید اشاره کرد و گفت: این پروژه از نقص‌های مهم محور سوادکوه است، باید در اسرع وقت ساخته و بهره برداری شود تا ترافیک آزار دهنده آن، نصیب شهروندان سوادکوهی و البته همکاران ما در پلیس راهور و راهداری نشود.

 حسینی در خصوص طرح‌های دیگر پلیس اشاره کرد: برخورد با اراذل و اوباش مطالبه مهم مردم بوده که با  تعامل و همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی، کنترل اراذل و اوباش انجام شد و این روزها کمتر در فضای مجازی قداره کشی می‌کنند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان با اشاره به کاهش سرقت، بخصوص سرقت از منازل گفت: با کمک دستگاه‌ها،  طرح امنیت محله محور و طرح برخورد با سارقین درحال حرکت را اجرایی کردیم که شاهد کاهش ۲۴ درصدی سرقت، بویژه سرقت منازل بودیم.

وی مبارزه با قاچاقچیان را از دیگر اولویت‌های پلیس عنوان کرد و افزود: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر بخصوص خورده فروشان در بازارها و سطح شهرها بخوبی عملیاتی شد که نتیجه آن افزایش۱۲ درصدی کشف مواد مخدر بود.

در پایان این مراسم، با قدردانی از زحمات سرهنگ اکبری فرمانده پیشین و سرهنگ عبدی ارشد نیروی انتظامی شهرستان، سرهنگ سعید مهدوی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است