Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@23:37:26 GMT

وام ۱۱۰میلیونی مسکن چقدر آب می خورد؟

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۹۵۹۷

وام ۱۱۰میلیونی مسکن چقدر آب می خورد؟

رویداد۲۴-زوجین تهرانی برای دریافت وام ۱۱۰ میلیون تومانی وام مسکن که شامل ۱۰۰ میلیون وام مسکن و ۱۰ میلیون وام جعاله می شود که باید تعداد ۲۲۰ برگه اوراق به ارزش حدود ۱۷ میلیون تومان خریداری کنند.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن در ماه اخیر با ثبات قیمت همراه بوده و در دو هفته گذشته شاهد کاهش قیمت برخی از این تسه ها در بازار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که قیمت این اوراق مربوط به امتیاز تسهیلات مسکن مهر ماه سال جاری، معادل ۷۶ هزار و ۷۰۰ تومان است و کمترین قیمت نیز مربوط به اوراق آذر ماه سال ۱۳۹۴ است که و قیمت آن حدود ۷۷ هزار تومان بوده است.

هزینه هر برگه اوارق تسهیلات مسکن برای دریافت انواع وام مسکن حدودا قیمت ۷۷ هزار تومان خواهد بود که زوجین تهرانی با توجه به دریافت وام ۱۰۰ میلیونی باید ۲۰۰ برگه اوراق تسهیلات مسکن خریداری کنند که جمعا هزینه خرید آن ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

به علاوه برای دریافت ۱۰ میلیون تومان وام جعاله باید ۲۰ برگه اوراق خریداری شود که قیمت آن نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می شود؛ مجموعا زوجین برای دریافت ۱۱۰ میلیون تومان وام مسکن باید ۱۶ میلیون ۹۰۰ هزار تومان هزینه کنند.

در این بین زوجین در شهرستان ها دارای بیش از ۲۰۰ هزارنفر جمعیت می توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت کنند که این مبلغ نیاز به ۱۶۰ برگه اوراق تسهیلات مسکن دارد که با توجه به قیمت حدودی ۷۷ هزار تومان، افراد باید ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه خرید اوراق پرداخت کنند که این رقم به اضافه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اوراق وام جعاله، در مجموع دریافت وام ۹۰ میلیون تومانی ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه در بر دارد.

همچنین زوجین ساکن شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر برای دریافت وام ۶۰ میلیون تومانی مسکن باید ۱۲۰ برگه اوراق تسهیلات خریداری کنند که با احتساب قیمت آن حدود ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود که این رقم با توجه به ۱۰ میلیون وام جهاله و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اوراق حدودا ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تمام خواهد شد.

با این تفاسیر مجردهای ساکن تهران تا سقف ۶۰ میلیون تومان باید ۱۲۰ برگه اوراق به ارزش ۹ میلیون و ۲۰۰، ساکن مراکز استان های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا سقف ۵۰ میلیون تومان باید ۱۰۰ برگه اوراق به ارزش ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ساکن در سایر مناطق کشور تا سقف ۴۰ میلیون تومان باید ۸۰ برگه اوراق به ارزش ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خریداری کنند که در این میان هزینه خرید اوراق برای دریافت وام ۱۰ میلیونی جعاله نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود که به مبلغ کل وا اضافه خواهد شد.

براساس این گزارش انتشار اوراق تسهیلات مسکن از سوی بانک مرکزی صورت می گیرد که این اوراق قابلیت معامله در فرابورس را دارند و ارزش اسمی هر برگه ۵۰۰ هزار تومان است که مدت اعتبار حداکثر تا دو دوره ۶ ماهه قابل تمدید است و از آن نسبت به زمان اعتبار تغییر می کند.

گفتنی است، دارنده اوراق باید ظرف زمان اعتبار اوراق تهسیلات مسکن اقدام به فروش نماید زیرا در غیر این صورت نماد معاملاتی متوقف و وجه پرداختی دیگر به دارنده اوراق بازگردانده نمی شود.  

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است

آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  رشد جمعیت  در شهر جدید پرند رو به افزایش است بنابراین تامین زیرساخت ها و خدمات روبنایی در این شهرها ضروری است گفت: جمعیت پرند از ۳۵۰ هزار نفر رد شده است و جمعیت ۳۷هزار نفری دانش آموز داریم و  این آمارها نشان می دهد جمعیت پرند به ۴۰۰ هزار نفر نزدیک است. 

وی افزود:  ۷ مدرسه در سال ۱۴۰۲ تحویل آموزش و پرورش داده ایم و سه مدرسه در دست ساخت داریم.

صیادی بیان کرد: بیمارستان دولتی در شهر جدید پرند وجود نداشت که بعد از پیگیری های صورت گرفته مجوز ساخت بیمارستان را گرفته ایم و تا ابتدای خرداد ماه کلنگ ساخت بیمارستان دولتی که به صورت مشارکتی ساخته می شود زده خواهد شد.

صیادی با بیان اینکه  ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن  از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن  تا اسفند ماه سال گذشته  پیش بینی کرده  بودیم  گفت:   با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته و با تاکید وزیر راه وشهرسازی مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت های اراضی  برای ساخت نهضت ملی مسکن ۳هزار واحد افزایش یافت و به  ۳۳هزار و  ۵۰۰ رسانده‌ایم. 

مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان اینکه  محدودیت جدی در بحث زمین داریم و ۱۳۰۰ هکتار اراضی نیاز داریم گفت: ۵۰ هزار متقاضی هنوز  اراضی برای آنها تامین نشده است و اگر شهرک اعتمادیه ساخته شود ۱۰ هزار متقاضی جایگذاری می شود اما هنوز  برای ۴۰ هزار متقاضی اراضی تامین نشده است.

وی تاکید کرد: تلاش دولت آن است که ساخت مسکن با کمترین هزینه ها صورت گیرد به طوری که قیمت زمین  را به حداقل ممکن رسانده  ایم و پروژه ۴هزار واحدی را که خرداد ماه سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی شد  با متری ۱۰ میلیون تومان ساخته شده است و تقریبا یک خانه ۷۰ تا۸۰ متری حدود یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان تمام می شود.

صیادی اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه ها در پروژه های نهضت ملی مسکن تعدیل قیمت می خورد و قیمت تمام شده قطعا افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت عمران پرند توضیح داد: ۴هزار واحد نهضت ملی مسکن آماده افتتاح است که میانگین ساخت هر واحد حدود ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع است که قیمت تمام شده آن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می شود.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم تا کنون ۱۱هزار و۲۰۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است و در برنامه است که ۴هزار واحد حداکثر تا دو ماه آینده و ۵هزار واحد دیگر تا پایان سال تحویل متقاضیان شود.

صیادی در خصوص دو خطه کردن مترو پرند گفت: دو خطه کردن مترو پرند در دستور کار بوده که به دلیل داشتن معارض سنگین به تعویق افتاده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر