Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - پایگاه خبری، تحلیلی شوشان مطلبی با عنوان ابتکار آموزش و پرورش خوزستان برای عبور از بحران بیکاری را به قلم سید محمد موسوی منتشر کرده است.

این روزها ذهن پدران و مادران این سرزمین مملو از نگرانی است. نگرانی برای آینده فرزندان بیکارشان که با وجود داشتن تحصیلات دانشگاهی، زندگی خویش را در کنج خانه سپری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با وجود اینکه بیکاری دیر زمانی است که به عنوان یک معضل سرسخت خود را در کشور نشان داده، اما چاره ای اساسی برای مقابله با آن اندیشیده نشده است و در خوزستان این معضل خود را بیشتر از استان های دیگر به رخ مردم کشیده است و ما را از منظر اشتغال در جایگاه سوم کشور نشانده است! طبق گزارش جدید مرکز آمار ایران، استان خوزستان در تابستان ٩٦ جزء استان هایی بود که بالاترین نرخ بیکاری را به میزان ١٤،٩ درصد به خود اختصاص داد.
سیدعلی بحرینی مقدم، معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان، مدتی قبل در گفت وگو با خبرگزاری مهر اظهارنظر کرده است، برخی دستگاه های این استان اهمیت اشتغال را به صورت واقعی و مفهومی درک نکرده اند.
وضعیت اشتغال استان را باید جدی گرفت اما متاسفانه با وجود تاکیدات شورای اشتغال و پیگیری های صورت گرفته، بعضا دستگاه ها کم توجهی کرده و یا ملاحظات لازم را در امر اشتغال استان ندارند و به صورت کلی از فضای ایجاد شغل دور هستند.
غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، وضعیت اشتغال در استان را قابل قبول نمی داند و می گوید: چرا باید نرخ بی کاری در خوزستان 14 درصد باشد. باید به جهتی حرکت کنیم که نرخ بی کاری تک رقمی شود.
وی همچنین در شورای آموزش وپرورش استان خوزستان که در روز ١٨ مهرماه سال جاری در سالن جلسات استاندار برگزار شد، از تلاش آموزش وپرورش خوزستان در حوزه اشتغالزایی و جذب فارغ التحصیلان بیکار به عنوان مربی پیش دبستانی تجلیل کرد و گفت: آموزش وپرورش خوزستان در راستای رفع معضل کمبود معلم و کمک به اشتغال در استان در طی ماه ها و سال های گذشته گام های خوبی برداشت و بیش از دو هزار نفر از فارغ التحصیلان این استان را به عنوان نیروی پیش دبستانی جذب آموزش وپرورش کرد.
وی این را هم گفت که در راستای رساندن مشکل اشتغال در استان به حداقل، تعداد مربیان پیش دبستانی جذب شده در خوزستان را با هماهنگی وزارت آموزش وپرورش از دو هزار نفر به سه هزار نفر افزایش می دهیم.
پیش دبستانی که چند سالی است با ابتکار مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان به صورت اجباری درآمده، علاوه بر اینکه از افت تحصیلی و تکرار پایه در بین دانش آموزان دبستانی جلوگیری کرده است، این امکان را نیز فراهم آورده تا نیروهای جویای کار موجود در جامعه خوزستان، به عنوان مربی پیش دبستانی جذب آموزش و پرورش شوند و این ایده به راهکاری برای تولید شغل در این استان برای مقابله با بی کاری تبدیل شده است.
با وجود اینکه دکتر مهرعلیزاده، نماینده تام الاختیار استاندار در حوزه اشتغال، آمار ارائه شده دستگاه های اجرائی در خوزستان را از نظر تولید اشتغال شفاف نمی داند، اما در حوزه آموزش وپرورش آمار شفافی در این خصوص وجود دارد.
آمار ارائه شده از سوی مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان که در خبری با عنوان جذب نیروی جدید در آموزش وپرورش خوزستان در پایگاه خبری شوشان منتشر شده، نشان می دهد که طی چهار سال گذشته این دستگاه که متولی تعلیم و تربیت است و ایجاد شغل در حیطه وظایفش تعریف نشده است، به امر اشتغال نیز ورود کرده و با تدبیری دوراندیشانه، جذب ١١ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی را از راه های مختلف نظیر استخدام به صورت رسمی، پیمانی و حق التدریس در دستور کار قرار داده است.
همچنین هفت هزار مربی پیش دبستانی نیز از میان جوانان جویای شغل در طی این چهار سال وارد چرخه آموزش وپرورش شده اند.
پس از مصاحبه مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان، در ابتدای سال تحصیلی جاری؛ توجه تمامی مسئولان کشوری و استانی بیش از گذشته به بحران اشتغال در خوزستان جلب شد. محمد تقی زاده با اعلام کمبود شدید معلم در خوزستان طی مصاحبه ای در روز تاسوعا اعلام کرد: امروز تصمیم گرفته شد که بخشی از مشکل کمبود معلم در مناطق و نواحی آموزش وپرورش خوزستان با استفاده از نیروهایی که به صورت حق التدریس در بخش پیش دبستانی مشغول به کار بودند، حل شود.
مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان این را هم گفت که برای جبران نیروهایی که به صورت مربی پیش دبستانی مشغول به کار بودند، نیروهای جویای کار می توانند برای جذب در دوره پیش دبستانی به ادارات آموزش وپرورش در سراسر استان مراجعه کنند.
پس از اظهارات مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان بود که سیل جوانان خوزستانی به ادارات آموزش وپرورش سرازیر شد و سر از زخم عمیق و دردناک معضلی گشوده شد که گریبان جوانان این مرز و بوم را تنگ می فشارد و نفس آنها را به شماره انداخته است؛ معضلی که بیش از گذشته در مقابل دیدگان مسئولان استانی و ملی قرار گرفت و عمق و زوایای آن نهان شد.
راهروهای ادارات ٤٠گانه آموزش وپرورش خوزستان در طی هفته های گذشته شاهد درد و اشک مادرانی بود که با کاغذی در دست و کوله بار سنگینی از نگرانی بر شانه، غم نامعلوم بودن سرنوشت فرزندانشان را بر دوش می کشیدند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان که طی هفته های نفس گیر شروع سال تحصیلی، لحظه ای آرام نداشت و تمام لحظاتش در پاسخ گویی سپری شد، در جایی گفته است که دلم می خواست امکانی فراهم بود که می توانستم تمامی فارغ التحصیلان بیکار را جذب کنم و چه خوب است سایر مدیران دستگاه های اجرائی در خوزستان نیز با درست دیدن بحرانی به نام بیکاری از ابتکاری و چاره ای این چنینی بهره ببرند و با الگوبرداری از ابتکاری که آموزش وپرورش خوزستان در پیش دبستانی انجام داد، راهی برای برون رفت از بیکاری در استان بگشایند.
3004/6064
دریافت کننده: خاطره غفاری** انتشار: محسن بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به اینکه معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی تربیتی در جامعه هستند، گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های سند تحول بنیادین تحقق حیات طیبه است، آموزش و پرورش خوزستان با استفاده از ظرفیت‌های خود برنامه‌های گسترده‌ای برای اجرایی سازی این اصل مهم در دستور کار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان عبدالله حبیبی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار با جمعی از فرهنگیان نواحی چهارگانه اهواز اظهار کرد: در راستای بزرگداشت مقام معلم برنامه‌ای با حضور معاون وزیر برای تکریم معلمان نمونه و سایر معلمانی که در یک سال گذشته در این زمینه تلاش کردند، برگزار می‌شود؛ همچنین در بازه زمانی ۱۲ الی ۱۸ اردیبهشت و در مناطق و نواحی آموزش و پرورش سراسر استان برنامه‌های متنوعی از جمله دیدار با خانواده شهدا و تقدیر از معلمان نمونه و همچنین تکریم معلمان پیشکسوت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در یکی از شب‌های این هفته، جشن میدانی برای همکاران به همراه خانواده‌شان برگزار می‌شود و امیدواریم این جشن موجب شود تا مردم، بیشتر متوجه ارزش و جایگاه معلم شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اظهار اینکه تحقق جامعه قرآنی منوط به نقش آفرینی معلمان است توضیح داد: یکی از مهمترین اولویت‌های سند تحول بنیادین تحقق حیات طیبه است و بر این اساس آموزش و پرورش خوزستان با استفاده از ظرفیت‌های خود برنامه‌های گسترده‌ای برای اجرایی سازی این اصل مهم در دستور کار قرار داده است. البته مهمترین پیش شرط رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه تحقق جامعه قرآنی است و امروز معلمان مهمترین نقش را در نیل به هدف ایفا می‌کنند.

حبیبی اضافه کرد: معلمان تحولی آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی تربیتی در جامعه امروزی هستند و تکریم این قشر می‌بایست به یک اولویت در سطح جامعه مبدل شود.

کد خبر 748491

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان