Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین سید یونس موسوی سرچشمه روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زمان امام حسن عسکری (ع) برابر با حاکمیت خفقان و ستم در جامعه آن روز بود و حضرت یا در زندان بوده و یا تحت تدابیر شدید امنیتی خلفای عباسی قرار داشتند.
وی اظهار داشت: امام زمان (عج) در سن پنج سالگی پدر بزرگوار خود را از دست دادند وبعد از شهادت امام حسن عسکری (ع)، جعفر کذاب ، ادعای جانشینی کرد و حکام عباسی نیز با حمایت از او، با برنامه ریزی سعی داشتند که جعفر کذاب بر پیکرامام حسن عسکری (ع) نماز بخواند تا امامت وی تثبیت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در روز موعود، بسیاری از مردم نمی دانستند امام یازدهم فرزندی دارد، ولی مشاهده کردند که یک جوان آمده و جعفر کذاب را کنار زد و خود ایشان بر پیکر مطهر حضرت امام حسن عسکری(ع) اقامه نماز کرده و امامت به ایشان منتقل شد.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسالت شیعیان در عصر غیبت گفت: باید برای مردم تبیین کنیم که خلف صالحی خواهد آمد و جهان راپر از عدل و داد می کند و در برابر مدعیان دروغین نیز با براهین محکم بایستیم.
وی اظهار داشت: مدعیان دروغین مهدویت از ابتدای اسلام بوده و اکنون نیز هستند، ادعاهای آنها از روی جهالت و یک توطئه ای انگلیسی در برابر شیعه می باشد.
موسوی سرچشمه خاطرنشان کرد:در زمان ظهور یک حاکم و پیشوا به نام امام زمان (عج) بیشتر در این عالم نیست و ایشان باید مانند انبیاء علم لدنی داشته باشد ولی مدعیان دروغین، انسان های جاهلی هستند.
امام حسن عسکری(ع) در روز هشتم ربیع الثانی سال 232 هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود.کنیه امام حسن عسکری(ع) «ابومحمد» است که با لقب های دیگر مانند خالص، زکی، سراج، تقی و عسکری نیز شناخته می شوند که هر یک از آنها، نشانه ای از کمالات وجودی آن حضرت محسوب می شود. «عسکری» از مشهورترین لقب های ایشان است.
آن حضرت با بهره گیری از آموزه های والای اسلامی، هدایت جامعه مسلمانان را برعهده گرفت و با فرقه ها و اندیشه های انحرافی به مبارزه برخاست و در مدت کوتاه عمرش گام های مهم و تاثیر گذاری در جهت نشر و ترویج اسلام ناب برداشت. او به عنوان آموزگار مکتب انتظار، شیعیان و پیروان خود را برای دوره غیبت امام عصر(عج) آماده ساخت و به آنها درس صبر و شکیبایی آموخت تا ضمن حفظ ایمان و تقوای خویش، مسیر سعادت حقیقی را گم نکنند و با تاسی از رهنمودهای بزرگان دین، شرایط را برای ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم آورند.
روشنگری های امام یازدهم(ع) سبب شد تا حکومت عباسی از هیچ تلاشی برای ایجاد فشار بر او دریغ نکند و سرانجام معتمد عباسی تصمیم به شهادت ایشان گرفت و در هشتم ربیع الاول 260 هجری، ایشان را مسموم کرد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزای صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، شیفتگان و ارادتمندان اهل بیت (ع) در نقاط مختلف استان همزمان با ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عزاداری کردند.

حضرت امام جعفر صادق (ع) در ۱۷ ربیع الاول سال ۸۳ هجرى قمری در مدینه منوره متولد شدند و کنیه آن حضرت (ع) «ابو عبدالله» و لقبشان «صادق» است.

دوره امامت آن حضرت (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارشان، ۳۴ سال به طول انجامید.

دیگر خبرها

  • تصاویری زیبا از همخوانی خادمان در چایخانه حضرت رضا(ع) | ویدئو
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • کارگران نمونه در گناوه تجلیل شدند
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • شمه ای از کرامات امام صادق(ع)
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • چهارمحال و بختیاری در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در دهلران