Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از حضور 70 ناشر با بیش از 6 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ناظری که ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ناشران جهان اسلام و هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در پردیس کتاب مشهد سخن می‌گفت، اظهار کرد:  این نمایشگاه تنها و تنها به کتاب‌های حوزه دفاع مقدس اختصاص دارد و به صورت کاروانی هر سال در یکی از شهرهای کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به جهت میزبانی مشهد از رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در قالب این نمایشگاه تلاش کردیم تا بتوانیم یک فعالیت فرهنگی با کیفیت را ارایه دهیم. 

دبیر هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس تصریح کرد: پس از اتمام جنگ تاکنون بیش از 17 هزار عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس تولید شده که این حجم بالا نشان از اهمیت پرداختن به موضوع کتب دفاع مقدس به صورت مجزا دارد.

ناظری عنوان کرد: نمایشگاه ما یک حرکت ملی است اما مرکز محور نیست و ما هر ساله این فعالیت را در بخشی از کشور انجام می‌دهیم.

وی افزود: از آنجا که حدود 50 درصد از درخواست ما از دوستان برای اختصاص فضای نمایشگاهی به ما تعلق گرفت ما ناچار هستیم که با حدود نیمی از ناشران فعال در حوزه کتاب دفاع مقدس در این نمایشگاه حضور پیدا کنیم و به همین دلیل حدود 70 ناشر را در 70 غرفه این بخش شرکت خواهیم داد.

دبیر هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس خاطرنشان کرد: البته تعداد انتشارات فعال در زمینه کتاب دفاع مقدس 170 مورد است که ما تنها می‌توانیم 70 مورد از این تعداد را در فضای دو هزار متری نمایشگاه میزبانی کنیم. 

ناظری گفت: ما در دفاع مقدس قالبا جنبه دفاعی را مدنظر قرار داده‌ایم  اما این رویداد مهم ابعاد مختلفی دارد  که می‌توان  به آنها نیز پرداخت از جمله موضوعاتی مانند پزشکی، مهندسی و ... که به برکت دفاع مقدس در کشور ما پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. 

وی ابراز کرد: این نمایشگاه اگرچه با محوریت سپاه پاسداران برگزار می‌شود، اختصاص به بخش خاصی ندارد  و ما  در شورای سیاست‌گذاری آن شاهد حضور نهادهایی مانند ارتش، مرکز حفظ ارزش‌ها و نشر  آثار دفاع مقدس، حوزه هنری و ... نیز هستیم که نشان از یک هم‌افزایی چشمگیر برای انجام یک فعالیت اثربخش دارد.

دبیر هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس اضافه کرد: ما در بخش دفاع مقدس 10 آیین رونمایی از 50 کتاب تازه منتشر شده در حوزه دفاع مقدس را خواهیم داشت و همچنین میزبان حجت‌الاسلام شیرازی مسئول دفتر نمایندگی رهبری در نیروی قدس سپاه پاسداران نیز خواهیم بود.

ناظری عنوان کرد: همچنین کتاب فرمانده لشکر فاطمیون نیز در دست چاپ است که در صورت اتمام این فرایند این کتاب نیز در نمایشگاه به صورت ویژه و با حضور خانواده این شهید رونمایی خواهد شد

وی با بیان اینکه از برترین ‌های بخش دفاع مقدس نیز در پایان این نمایشگاه تجلیل خواهد شد، بیان کرد: کتاب‌های پرفروش و سایر بخش‌های موفق در این حوزه به صورت خاص مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

دبیر هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس تصریح کرد: همچنین بن مخصوص بخش دفاع مقدس نیز با تخفیف 20 درصدی در محل این بخش به فروش خواهد رسید که مجموع اعتبار این بخش نیز 350 میلیون تومان خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند این بن‌ها را از محل نمایندگی بانک مربوطه در نمایشگاه خریداری نمایند.

دبیر نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام نیز از اختصاص یک میلیارد تومان بن خرید کتاب به این نمایشگاه خبر داد. 

به گزارش ایسنا در بخش دیگری از این برنامه یوسف امینی اظهار کرد: 20 درصد این بن‌ها پیش از آغاز به کار نمایشگاه پیش‌فروش شده و مابقی در ایام برگزاری نمایشگاه به متقاضیان اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: این بن‌ها به صورت بن‌های 50 هزار تومانی ارایه خواهد شد که هر متقاضی می‌تواند با پرداخت 40 هزار تومان آنها را خریداری کند.

دبیر نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام  تصریح کرد: امسال برای نخستین بار این امکان در نظر گرفته شده است که متقاضیان می‌توانند با استفاده از بن‌های نمایشگاه کتاب از کتابفروشی‌های ثبت‌نام کرده سطح شهر نیز خرید کتاب داشته باشند.

امینی عنوان کرد: این نمایشگاه یکی از فعالیت‌های بزرگ فرهنگی است که در کنار سایر فعالیت‌ها نقش مکمل را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه ایفا می‌کند. 

وی افزود: اگر ما بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را فراگیر کنیم شاهد رفع بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی خواهیم بود که این موضوع اهمیت توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی را چند برابر می کند. 

دبیر نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام ابراز امیدواری کرد: نمایشگاه کتاب بتواند نقش خود را در چرخه کتاب برای عمل به فرمایش رهبری مبنی بر ورود کتاب به زندگی مردم به خوبی ایفا کند. 

امینی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه مجموعا 10 جشن امضای کتاب، 30 رونمایی کتاب، 3 شب شعر با عناوین خوبان پارسی‌گوی مخصوص شاعران مهاجر، یاران خراسانی در بزرگداشت مرحوم باقرزاده «بقاء» و تبسم پاییز که یک شب شعر دانشجویی است و همچنین تقدیر از 11 نویسنده برتر در حوزه کتاب سال برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌های مختلف جانبی این نمایشگاه برای اولین بار از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام و از طریق صفحه اختصاصی آن به آدرس KHRZ_FARHANG پخش خواهد شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که در پادگان «دژ» شهر خرمشهر برگزار شد، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیئت معارف جنگ، اظهار داشت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

امیر سرتیپ دادرس افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

جانشین فرمانده کل ارتش با تأکید بر همزمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، عنوان کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، یک اصل است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانست و گفت: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، هم رده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

این مراسم با حضور جمعی از فرماندهان نیرو‌های چهارگانه ارتش، مسئولان لشکری و کشوری استان خوزستان، اساتید مدعو و پیشکسوتان هیئت معارف جنگ، روحانیون عقیدتی سیاسی‌های ارتش و دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در پادگان دژ خرمشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور فعال بانک شهر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود