Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار رشت در نشست تخصصی با سرمایه گذاران بین المللی بخش خصوصی گفت : باید از ظرفیت‌ها و توانمندی های موجود در کشور آلمان برای سرمایه‌گذاری در گیلان استفاده کرد .

به گزارش ایلنا از رشت، شهردار رشت در نشست تخصصی که با حضور سرمایه گذاران بین المللی و جمعی از مدیران و مشاوران سرمایه گذاری، جهت جذب سرمایه گذار در ابعاد‌ مختلف توسعه کلانشهر انجام شد با اشاره به مباحث مطرح شده زیست محیطی در رشت، اظهار کرد: ایجاد تصفیه خانه برای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، جلوگیری از ورود فاضلاب به این رودخانه‌ها و راه اندازی زباله سوز سراوان از مسائل زیست‌محیطی فعلی رشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهیه چند هکتار زمین به منظور ساماندهی مدیریت پسماند رشت
مسعود نصرتی با بیان اینکه پیرامون مسئله دستگاه زباله سوز با دو سازمان محیط زیست و برنامه‌ و بودجه کشور مذاکراتی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در کشور ضابطه حریم شهر و مناطق مسکونی با محل های دپو، تفکیک زباله، زباله سوز و نیروگاه وجود دارد که بر اساس آن، دپوی زباله در حدود یک و نیم‌کیلومتر خارج از شهر انجام می شود.

 وی تصریح کرد: توانایی حفظ و نگهداری کامل این پروژه ها در رشت وجود ندارد و این ‌مساله بر نگرانی های شهر افزوده است و اگر شرکای بین المللی از صفر تا صد انجام کار را با ارائه پشتیبانی های لازم بپذیرند، از سوی مسئولان کشور نیز از حمایت های کامل و لازم برخوردار می شوند .

شهردار رشت گفت: در صورت وجود تکنولوژی و پشتیبانی مناسب و ‌توانایی های لازم، چند هکتار زمین در نقاط مختلف شهر یا در یک نقطه به صورت متمرکز جهت دپوی زباله، ایجاد نیروگاه زباله سوز و بهره برداری از کود آلی در رشت مهیا می شود.

 نصرتی تاکید کرد: طی مذاکرات صورت‌ گرفته، با پشتیبانی دولت، از حمایت سازمان های متولی نیز در این زمینه برخوردار می شویم .

شهردار رشت همچنین با اشاره به موضوع مطرح شده پیرامون تراموا نیز آن را کاملا وارداتی خواند و بیان کرد: تراموا با ورود از منطقه آزاد انزلی، شامل هزینه گمرک نمی شود و از این لحاظ مقرون به صرفه تر است .

 رشت با اقدامات ابتکاری، تبدیل به مقصد خوراک شناسی منطقه می شود

 نصرتی در ادامه، گره زدن برند جهانی شهر خلاق خوراک شناسی را با غذاهای محلی گیلان بسیار خلاقانه عنوان کرد و گفت: در زمینه شهر خلاق خوراک باید به نتایج مطلوب تری دست یابیم. این شهر با وجود ورود ۳۶ میلیون‌ مسافر در سال و دارا بودن خوراک های متعدد، تنها با انجام کارهای ابتکاری، خلاقانه و هنرمندانه می تواند به برند جهانی تبدیل شود.

وی افزود : نیمی از انرژی در استان های دیگر بابت آوردن گردشگر صرف می شود در حالیکه چنین ظرفیت بالقوه ای در رشت وجود دارد و تنها باید برای نحوه عرضه هنرها و خوراک ها برنامه ریزی کرد ‌.

 شهردار کلانشهر رشت تاکید کرد : رشت با اقدامات ابتکاری، تبدیل به مقصد خوراک شناسی منطقه می شود و می توان از این راه موجب جذب بیشتر گردشگر و افزایش درآمد شهروندان شد .

باید از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در کشور آلمان برای سرمایه گذاری در گیلان استفاده کرد

 نصرتی زمان کنونی را فرصت مناسبی برای استفاده از پروژه های اینچنینی دانست و خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در کشور آلمان برای سرمایه گذاری در گیلان استفاده کرد .‌

 وی تصریح کرد : لازم است برای این‌مهم ، کارگروهی با نظارت سرمایه گذاران و تیمی از مدیران و مشاوران متخصص برای تعریف پروژه های مختلف فعال شود.

 برای جذب سرمایه گذار تشریفات اداری کوتاه شود

شهردار رشت تاکید کرد : در این راستا تشریفات اداری باید کوتاه شود تا سرمایه گذاران مشغول به کار در جای دیگری نشوند .

نصرتی همچنین پیرامون موضوع مطرح شده در طب سنتی نیز با تاکید بر چگونگی پیشینه استفاده از این طب در گیلان و چالش های موجود در آن گفت : باید بررسی شود که آیا این شرایط وجود دارد که طب سنتی به عنوان یکی از جذابیت ها به گردشگران معرفی شود ؟

وی افزود : می توان با سرمایه گذاری بر طب سنتی ، به خلاقیت های اقتصادی موفقی دست یافت .

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی، توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی توسط صندوق پژوهش و فناوری گیلان در شمال کشور ایجاد و راه اندازی می‌شود.

با هدف توسعه وگسترش فعالیت‌های تحقیقاتی، تقویت نوآوری‌های شناختی و رونق کسب و کار‌های فناورانه حوزه اکوسیستم شناختی، «مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، توسط صندوق پژوهش و فناوری گیلان در شمال کشور ایجاد و راه اندازی می‌شود.

دانیال سمیعی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان  توضیح داد: این صندوق با تمرکز بر روی پروژه‌های نوآورانه و تحول‌آفرین تلاش می‌کند با بهره‌مندی از حمایت‌های دولت و جذب پتانسیل‌های بخش خصوصی نقش محوری خود را در ارائه خدمات به فناوران و توسعه فناوری‌های آینده تحکیم بخشد.

وی با بیان اینکه این صندوق دانش‌بنیان از چهار سال پیش همکاری خود با ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی را آغاز و به عنوان صندوق تخصصی این حوزه در کشور معرفی شد، افزود: صندوق پژوهش و فناوری گیلان در نظر دارد تا در سال جاری با اجرای برنامه‌هایی برای گسترش فعالیت‌های این حوزه از طریق جذب و تخصیص منابع و افزایش همکاری‌های ملی و بین‌المللی به افزایش توانمندی فناوران کشور در این زمینه و همچنین تقویت جایگاه ایران در این زمینه اقدام نماید.

سمیعی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری گیلان یک نهاد مالی غیردولتی نیمه دوم سال ۱۳۹۸ با همکاری  چهارمرکز علمی ودانشگاهی و همچنین ۶ سرمایه‌گذار بخش خصوصی فعالیت خودرا آغاز کره است، تصریح کرد: فعالیت اصلی این صندوق بر ارائه خدمات مالی از قبیل «ارائه انواع تسهیلات»، «سرمایه‌گذاری خطرپذیر»، «صدور انواع ضمانت‌نامه»، «ارائه گرنت»، «ارائه خدمات توانمندسازی»، "پذیرش مطالبات قراردادی" و "لیزینگ محصولات فناورانه" به شرکت‌ها و کسب‌وکار‌ها در زمینه فناوری و نوآوری متمرکز است.

 وی اشاره کرد: صندوق گیلان با طراحی و برگزاری اولین برنامه ملی سرمایه‌گذاری درکسب و کار‌های حوزه فناوری‌های شناختی با عنوان «BRAINVEST» در کشور در تلاش است تا نه تنها در راستای تقویت پایه‌های فناوری در سطح ملی، بلکه به توسعه فناوری بومی در سطح روند‌های جهانی گام بر‌دارد.  

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان، با اشاره به اینکه درسال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری خطرپذیر درحوزه فناوری‌های شناختی برای کمک به توسعه محصولات و ارایه راهکار‌هایی برای ارتقای توانایی‌های شناختی در برخی از کشور‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است، یادآور شد: صندوق گیلان در اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه‌های شناختی  تاکنون ۹۰  میلیارد ریال در این حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر کرده و بیش از ۸۰ میلیارد ریال خدمات مالی در قالب تسهیلات و بیش از ۱۸ میلیارد ریال به فناوران و کسب‌وکار‌های حوزه فناوری‌های شناختی حمایت‌های مالی در قالب گرنت پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه این خدمات منجر به نقش تاثیرگذار آن در ترویج فناوری‌های پیشرفته در زیست‌بوم فناوری‌های شناختی کشور شده است.

سمیعی در پایان افزود: سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی در علوم شناختی نقش مهمی در تقویت قدرت اقتصادی و فناوری کشور‌ها دارد و می‌تواند به عنوان یک موتور رشد برای نوآوری و توسعه پایدار عمل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وحیدی: ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس تعریف شده است
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا