Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:59:34 GMT

انس با قرآن بزرگترین سرمایه برای دانشجویان است

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۳۲۳۳

انس با قرآن بزرگترین سرمایه برای دانشجویان است

تهران- ایرنا- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، شرکت بیش از 320 هزار نفر در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان را نشانگر اقبال به این رویداد قرانی دانست و گفت: انس با قرآن بزرگترین سرمایه و نعمت برای دانشجویان به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان روز سه شنبه در آیین افتتاحیه مرحله نهایی سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور افزود: حضور در جمع دانشجویان و اساتید فعال قرآنی جای شکر دارد زیرا نور آیتی که در دل‌های شما به وسیله ارتباط با قرآن ایجاد شده است، فضای آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور را روشن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به طور قطع هر یک از شما قرآنیان، مشعل فروزانی در دانشگاه خود هستید و هم دانشگاهی‌های شما عطر قرآن را از شما استشمام می‌کنند و نور قرآن را از شما می‌گیرند.
محمدیان خاطرنشان کرد: امسال بیش از 320 هزار نفر از دانشگاه های مختلف کشور در این جشنواره ملی شرکت می کنند و چند برابر این آمار نیز افرادی هستند که با قرآن مانوس هستند اما فرصتی برای حضور نیافتند.
وی ضمن قدردانی از وزارت بهداشت به عنوان میزبان این دوره از مسابقات قرآن و عترت دانشگاهیان و دیگر دست اندرکاران این رویداد قرآنی، همزمانی مراسم گشایش جشنواره با سالروز امامت حضرت ولی عصر (عج) را به فال نیک گرفت.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: قرآن ما را هدایت کرده که پای درس حضرت علی (ع) و اولادش بنشینیم وافتخار پیروی از آنها را داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در تاریخ صادق تر از علی (ع) و اولادش سراغ نداریم لذا اگر مسافر کوی خدا و سالک کوی خالق هستید پیمودن این راه بدون وسیله نمی شود.
محمدیان یادآور شد: نخستین امتحان الهی، تعظیم در برابر انسان کامل و خلیفه الله بود و این امتحان، تعظیم در برابر خداست که هیچ شرکی در آن وجود ندارد و براساس رهنمودهای قرآن، ادامه مسیر رسول خدا و اهل بیتش، تنها راه سعادت دنیا و آخرت است.
وی خطاب به دانشجویان گفت: اگر فکر کنید خدا به افراد دیگری بیش از شما نعمت داده است به قرآن اجحاف کرده اید چراکه قرآن بزرگترین نعمت خداوند به شماست که باید قدر آن را بدانید.
محمدیان با ابراز خرسندی از اینکه بیش از 280 هزار نفر از مجموع 320 هزار شرکت کننده سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور، در بخش های معارفی حاضر شده اند، گفت: حتما تلاوت و حفظ قرآن ارزشمند است اما همه اینها برای فهم معارف قرانی است.
جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور، بزرگترین رویداد قرآنی جامعه دانشگاهی کشور است که هر ساله به میزبانی یکی از دستگاه‌های دانشگاهی کشور برگزار می‌شود و وزارت بهداشت به عنوان میزبان این دوره از جشنواره از سوی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور انتخاب شده است.
سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان با رقابت بیش از 320 هزار نفر دنبال شد و در نهایت، هزار و 8 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.
این جشنواره در بخش های آوایی، قرائت، ترتیل، حفظ 5 جزء، 15 جزء و کل قرآن، مفاهیم و سیره معصومین، ترجمه و تفسیر قرآن، مقاله نویسی تالیف کتاب و بررسی و نقد کتاب برگزار می شود.
در این دوره از مسابقات 1008 شرکت کننده در مرحله نهایی، 95 نفر از استادان در سه بخش و 10 رشته رقابتی حضور دارند.
آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره ملی قران و عترت دانشگاهیان در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور حجت الاسلام محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و محمدرضا داود آبادی فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشجویانی از سراسر کشور در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.
فراهنگ: 1355**1055
خبرنگار: علی اکبر قزوینیان**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: این مسابقه‌ها در رشته‌های قرائت، تحقیق، ترتیل، مفاهیم، صحیفه سجادیه، مداحی، اذان و احکام، نهج البلاغه، گفتمان مهدوی، دعاخوانی و روش تدریس احکام برگزار می‌شود.
پرنور افزود: دانش اموزان مقاطع متوسطه اول و دوم آموزش و پرورش در این رقابت‌ها حضور دارند.
رئیس اداری قرآن اجرت نماز آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: نهمین دوره مسابقات فرهنگیان هم در رشته‌های نهج البلاغه حفظ قرآن، قرائت، تحقیق و روش تدریس و احکام مخصوص فرهنگیان  برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی