Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای درباره نامه مرتضوی و مسائلی که درباره قاضی شعبه 22 تجدیدنظر مطرح کرده است گفت: من در جریان این موضوع نیستم. آقای مرتضوی سه پرونده داشت. یک پرونده در رابطه با قتل‌هایی بود که شکات شکایت کردند و بعد دادگاه قتل عمد تشخیص داد و مباشرین را محکوم کرد اما چون رضایت دادند، قصاص انجام نشد و از باب جنبه عمومی تحمل کیفر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای مرتضوی در آن پرونده به معاونت در قتل عمد متهم شد. نهایتا دادگاه بدوی، آقای مرتضوی را به 5 سال حبس محکوم کرد و دادگاه تجدیدنظر به خاطر اظهار ندامت به دو سال تخفیف داد.

وی ادامه داد: یک پرونده دیگر هم درباره سازمان تامین اجتماعی و رای دیوان عدالت اداری بود و بحث این بود که آقای مرتضوی در آن مقطع می تواند به عنوان رییس سازمان باشد یا خیر. این پرونده در دادگاه رسیدگی شد که دادگاه بدوی به مجرمیت و شش ماه حبس رای داد اما دادگاه تجدیدنظر نپذیرفت و از این اتهام تبرئه کرد. یک پرونده دیگر درباره تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی است که در ارتباط با آن پرونده هنوز حکم صادر نشده و بخشی را نقص گرفتند و بازگشته است.

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره اظهارات وزیر خارجه بریتانیا مبنی بر آزادی نازنین زاغری و اینکه گفته شده حاضر هستند در ازای آزادی وی، بدهی 400 هزار پوندی را بدهند گفت: این فرد برایش حکمی صادره و قطعی شده و در حال تحمل کیفر است. تلاش انها طبیعی است اما باید دید آیا این فرد شرایط آزادی را دارد یا خیر؟

وی گفت: پرونده صندق ذخیره و بانک سرمایه مشترک است. تا الان حدود 37 نفر تحت تعقیب قرار گرفتند و 8 نفرشان بازداشت هستند و بقیه با قرار آزاد شدند و پرونده هنوز به دادگاه نرفته و گزارش تحقیق و تفحص هم هنوز واصل نشده است.

معاون اول قوه‌قضاییه درباره متواری بودن یکی از متهمان پرونده صندوق ذخیره و بانک سرمایه گفت: آقای امامی نامی بود که یک مدتی بازداشت بود و با قرار آزاد شد و یک مدتی به خارج رفت و بعد هم برگشت اما یک فردی که از بدهکاران این پرونده است، قبل از اینکه تحقیق شود رفته خارج از کشور و برنگشته است.

وی درباره اجرای حکم اعدام زنجانی تا 10 روز دیگر گفت: من چیزی در این رابطه نشنیدم.

محسنی‌اژه‌ای درباره اینکه آیا امکان دارد دادگاه بقایی علنی شود گفت: این امکان بر عهده قاضی است و این را هم قانون گفته و سلیقه ای نیست مگر اینکه یک پرونده ملی شود که مکانیزمش را توضیح دادم.

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره فیلم منتشر شده از نحوه جاسوسی دری‌اصفهانی گفت: ایشان یک اتهامی داشته و این اتهام در دادسرا رسیدگی شد و رفت دادگاه و محکوم شد و تجدیدنظر تایید کرد اما از جزییات پرونده و ساعت و اینها اطلاع ندارم اما یک مطلب را می دانم. ایشان از جلساتی که شرکت می کرده و هیئت 5 + 1 بوده، به صورت مخفیانه گزارش تهیه کرده و ضبط کرده است.

وی درباره زمین لرزه کرمانشاه و اظهارات جهانگیری در خصوص جان باختگان مسکن مهر در زمین لرزه و ایجاد تشویش و نگرانی در بین ساکنان این مسکن ها افزود: بررسی با اینکه تشخیص داده شود جرم است یا خیر، دوتاست. اینکه برخی از اینها صحت نداشته، درست است. خبر داده بودند که در ساختمان های مسکن مهر 100 نفر کشته شدند که یقینا درست نبود. اینکه این ساختمان ها بیشتر از سایر ساختمان ها تخریب شدند هم درست نبود. کسانی که این حرف را می‌زنند سوء نیت دارند یا خیر و بر چه اساسی جرف می‌زنند، نمی دانم. اگر با سوء نیت نباشد جرم نیست اما اگر ثابت شود کسی با قصد سوء اظهاری کند، بحثش جداست که تا الان گزارشی نیامده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب

محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با آقایان داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استانهای شانا و دبیران جریانات سياسی دیگر بر وحدت گروه های انقلابی تاکید کرد. 

 

رضایی در دیدار با آقایان نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، آقایان رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و آقای احمد نادري و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد. 

 

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده محوری به جای شخص محوری است.

 

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و وعده صادق خاطرنشان کرد: موقعیت ایران درغرب آسیا بیش از گذشته تعیین کننده شده است، فلذا فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنين شرايطي وحدت نيروهاي انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره برداری از فرصت هاست و هر نوع تکروی و سهم خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروزه بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ علیرغم شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد و آن‌ها نشان دادند که تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی تر و بیشتر می کند.

 

رضایی در پایان گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات و شفافیت باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش های جدید مهیا باشد. تحمل سليقه های سياسی علامت بلوغ عقلانیت گروه های سیاسی است.

 

گفتنیست طی این نشست‌های جداگانه آقایان نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی پور و سعید محمد از صبح ایران، ضمن تشریح روند شکل گیری جریان‌ها و جبهه های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله مندی ها پرداختند و همچنین آمادگی خود برای گفتگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند. 

 

همچنین محسن رضایی در جلسه با آقایان داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • شرایط صدور دستور موقت
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت
  • پیرمرد هتاک اصفهانی حکم محرومیت ۱۰ ساله گرفت
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب