Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت در آیین افتتاحیه مرحله نهایی سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور گفت: به عنوان یک مسلمان ایرانی دست سید داوود میرباقری را می‌بوسم و منتظر کار جدید ایشان با عنوان سلمان فارسی هستم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، آیین افتتاحیه مرحله نهایی سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور صبح روز سه‌شنبه 7 آذرماه با حضور وزیر بهداشت و مسئولان دستگاه‌های دانشگاهی و برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جشنواره که میزبانی آن  را وزارت بهداشت‏‏، درمان و آموزش پزشکی بر عهده دارد، یکهزار و هشت نفر از دستگاه‌های مختلف دانشگاهی دربخش‌ها و رشته‌های مختلف به مرحله نهایی راه‌یافته‌اند‏.

حضور 320 هزار شرکت‌کننده در جشنواره امسال

محمدمهدی بحرالعلوم رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و دبیرسی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور در ابتدای این مراسم با ارائه گزارشی از فرآیند اجرایی این جشنواره از حضور بیش از 320 هزار دانشجو در مراحل مقدماتی و درون‌دستگاهی این جشنواره خبرداد و عنوان کرد: بیش از یکهزار و هشت نفر نفر از مجموع شرکت کنندگان به مرحله نهایی راه‌ یافته‌اند.

اهل بیت (ع) و رسول خداوند مصداق اعلای نور الهی هستند

حجت‌الاسلام محمد محمدیان مسئول نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه امسال بیش از 320 هزار نفر از دانشگاه‌های مختلف کشور در سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور از دستگاه‌های مختلف دانشگاهی در بخش‌ها و رشته‌های مختلف شرکت کردند‏، اظهار کرد: در این جشنواره مشارکت چشمگیر دانشجویان و اساتید را شاهد بودیم و این مشارکت فزاینده ستودنی است. البته خیلی از جامعه دانشگاهیان با قرآن مانوس هستند اما فرصتی برای آنها برای حضورشان در این رویداد بزرگ قرآنی فراهم نشد.
در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت همه انسان‌هاست، عنوان کرد: قرآن کریم همه ما انسان‌ها را به این مسیر هدایت می‌کند که همواره در پای مکتب و درس امام علی(ع) و اهل بیت(ع) بنشینیم و افتخار پیروی از آنها داشته باشیم. خداوند در قرآن انوار خود را معرفی کرده و اهل بیت (ع) و رسول خداوند مصداق اعلای نور الهی هستند و در تاریخ صادق تر از علی(ع) و اولاد علی جایی سراغ نداریم.

در این مراسم از برگزیدگان بخش‌های هنری‏، ادبی‏، فناوری‏، معارف و پژوهشی با اهدای لوح و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

حضور غیر معمول مجری پر‌حاشیه در برنامه قرآنی

بر خلاف اغلب برنامه‌های قرآنی که از مجریان توانمند و شناخته شده این حوزه استفاده می‌شود، اجرای آئین افتتاحیه جشنواره به «فرزاد حسنی» سپرده شده بود.

اجرای گروه هم‌خوانی و تواشیح محمد رسول الله(ص)‏ و تقدیر و بزرگداشت داود میرباقری کارگردان فیلم‌ها و سریال‌های فاخر مذهبی و قرآنی به واسطه تولید آثار ارزشمند در این زمینه از جمله برنامه‌های مراسم افتتاحیه بود.

داوود میرباقری کارگردان سریال «مختارنامه» در مراسم افتتاحیه سی‌ودومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان با حضور در جایگاه گفت: این روزها درگیر مجموعه «سلمان فارسی» هستم و امیدوارم حاصل همه این تجربیاتی که در طول 36 سال گذشته داشته‌ام در این مجموعه متجلی شود. 

وی اظهارداشت: فکر می‌کنم اگر در حوزه فرهنگ تمرکز کنیم به سلامت ما هم کمک بسیاری می‌کند چرا که جامعه‌ای که به لحاظ فرهنگی جامعه سالمی باشد، بسیاری از معیارهای سلامت جسم و روح را خواهد داشت. 

در این مراسم در قالب نماهنگی کوتاه، گزارشی از روند داوری بخش‌ها و رشته‌های مختلف سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور و همچنین تئاتر پرفورمنس تحت عنوان فرات خون به کارگردانی احسان ملکی به صورت زنده اجرا شد.

کاری کنیم قرآن به زندگی، جامعه و سیاست ما بازگردد

در بخشی از این مراسم نیز سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاحیه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان طی سخنانی با اشاره به اینکه قرآن در سال‌های انقلاب اسلامی از مهجوریت خارج شده، گفت: باید کاری کنیم قرآن به زندگی، جامعه و سیاست ما بازگردد و با این نقطه فاصله داریم.

وی اظهار داشت: جناب سیدداود میرباقری بخشی از اسلام ناب را در کارهایشان به تصویر کشیدند و آثار ایشان بسیار اثرگذار و ماندگار است؛ به عنوان یک مسلمان و ایرانی دست ایشان را می‌بوسم و منتظر کار جدید ایشان با عنوان سلمان فارسی هستم.

قاضی‌زاده تصریح کرد: از خدا بخواهیم و دعا کنیم که زندگی شخصی و اجتماعی ما با نور قرآن همراه باشد. شخصیت سلمان فارسی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه همه ما بود و سعی کردیم ایشان را در کارهایمان الگو قرار دهیم.

معرفی برگزیدگان بخش ادبی سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان

در بخش دیگر از این مراسم، برگزیدگان بخش‌ ادبی سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش تسنیم: برای نخستین بار در سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت به میزبانی وزارت بهداشت، اساتید و اعضای هیأت علمی در برخی از رشته‌ها می‌توانند حضور داشته باشند و به رقابت بپردازند. سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان 28 تا 30 آذرماه در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

R1444/P1397/S4,37/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد

حسین رمضانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهل و دومین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز شهرستان‌ها و مناطق نیمه شمالی استان بوشهر به میزبانی شهرستان دیلم و در محل دبستان دخترانه عصمت برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش دیلم افزود: در این مسابقات دانش آموزان شرکت کننده در ۱۲ رشته، در ۲ بخش پسران و دختران طی ۲ روز به رقابت پرداختند.

.وی گفت: پیش از این نیز، مسابقات دانش آموزان شهرستان‌ها و مناطق نیمه جنوبی استان بوشهر در شهر کاکی برگزار شده است.

کد خبر 6088812

دیگر خبرها

  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی