Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > دولت - کاربران خبرآنلاین در آستانه گزارش 100 روزه رئیس جمهوری از انتظاراتشان گفتند.

به گزارش خبرآنلاین، نزدیک به چهار ماه است که روحانی برای بار دوم بر صندلی ریاست جمهوری تکیه زده است؛ او وقتی تنور انتخابات داغ شد چه قبل از شروع تبلیغات و چه پس از آن و چه در جریان مناظرات انتخاباتی بخشی از صحبت هایش را متوجه وعده هایی کرد که می گفت قرار است به آنها عمل کند  و بخش دیگر را نیز به دفاع از عملکرد 4 ساله اش پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا رئیس دولت دوازدهم می خواهد مقابل دوربین های صدا و سیما بنشیند از آنچه در طول 100 روز انجام گرفته است بگوید و به  مردم از آنچه بود، شد و قرار است انجام بگیرد گزارشی ارائه دهد.

خبرآنلاین  روز سه شنبه در آستانه گزارش روحانی از کاربران خود پرسید «انتظار دارید رئیس جمهور به چه موضوعاتی در گزارش صد روزه اول دولت دوازدهم اشاره کند؟»

پاسخ ها قابل تامل بود؛ برخی لب به گلایه باز کردند و برخی هم عملکرد دولت را تایید کردند، تعدادی هم تنها سوالاتی را که در ذهن داشتند نوشتند؛ سوالاتی که هم در حوزه سیاست بود و اقتصاد، هم مسائل اجتماعی را در بر می گرفت. خیلی ها هم در مقام پاسخ بلند شدند و به کاربرانی که انتقاداتشان را متوجه رئیس جمهور کرده بود می گفتند آیا قرار بود در این صد روز تمام وعده های انتخاباتی عملیاتی شود.

عده ای هم در این میان اصل گزارش 100 روزه را محل ایراد می دانستند و معتقد بودند گزارش صد روزه وقتی معنا پیدا می کند که رئیس جمهور دولت را از فرد دیگری تحویل گرفته باشد مثلا کاربری نوشت وقتي آقاي روحاني دولت رو از خودش تحويل گرفته ديگه گزارش 100 روزه چندان معنايي ندارد؛ این کاربر پیشنهاد می کند حسن روحانی  باید يك گزارش 4 سال و 100 روزه ارائه کند

انتقاد از کابینه تا گران شدن ارز

یکی از موضوعاتی که کاربران حول آن به بحث پرداختند مسئله کابینه و تعیین وزرا بود؛ عرشیا یکی از مخاطبین خبرآنلاین از روحانی می خواهد تا در گزارش صد روزه اش در مورد نحوه انتخاب اعضای کابینه توضیح دهد او که بیشتر مسائل سیاسی را مد نظر داشت چندان از سکوت های رئیس جمهور در برابر جریان اصولگرا راضی نبود.

البته دایره سوالات و انتظارات تنها به موضوع سیاست ختم نشد و مسئله اقتصاد که این روزها عمده مسئله مردم است نیز در کانون توجهات قرار گرفت و نکته جالب اینکه در حیطه اقتصادی کاربران بیشتر از آنکه مسئله معیشت و را مطرح کنند اصلاح ساختاری اقتصاد را مطالبه کردند و از علت گران شدن ارز صحبت کردند و از روحانی خواستند تا در مورد رفورم اقتصادی و سیاسی سخنی بگوید.

دلالی ها هم گویا امان کاربران را بریده است که از رئیس دولت می خواهند برای آنها به ویژه در عرصه خرید و فروش ارز و مسائل کشاوری فکری بکند. برخی هم نسبت به تعطیلی کارخانه ها از رئیس جمهور خواستند که علت را بازگو کند.

برجام هم همیشه پای ثابت صحبت ها هست به ویژه آنکه امشب نیز قرار است حسن روحانی درمورد آن گزارشی ارائه دهد. برخی کاربران درباره ماندن در برجام لب به انتقاد باز کردند و نوشتند چرا باید وقتی آمریکا متعهد نبوده ما پایبند بمانیم؛ نظری که البته دیگر کاربران با آن موافق نبودند و درمقابل 6 امتیاز مثبت 99 امتیاز منفی به این نظر داده شد.

کرمانشاه و معدن یورت از مطالبات

زلزله کرمانشاه که این روزها کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است یکی از مطالباتی بود که کابران خبرآنلاین از رئیس جمهوری خواستند که درباره آن گزارشی ارائه دهد  طاهره یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: تکلیف این بیچاره هایی که خونه زندگیشون نابود شده با توجه به زمستون و سرما چیه واقعا ؟» کاربری هم بود که علاوه بر موضوع زلزله زدگان کرمانشاه به مسئله معدن یورت هم اشاره کرده بود و می خواست روحانی درباره وضعیت انها توضیح دهد او نوشته اگر دولت دستش خالی است برای آنها چه برنامه ای دارد.

زنان و حقوق شهروندی

دایره سوالات و مطالبات از دولت دوازدهم آن هم در 100 روزه اول به مسائل اجتماعی از جمله حضور زنان در کابینه و مسئله حقوق شهروندی هم رسید. برخی از روحانی پرسیدند چرا برخلاف شعارهای انتخاباتی در کابینه خود هیچ زنی به وزارت نرسید؟

فرد دیگری هم از روحانی درباره سرنوشت حقوق شهروندی و معطل ماندن اجرا شدنش پرسید.

29216

 

 

 

کلید واژه‌ها : حسن روحانی - دولت دوازدهم -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت کیهان از ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند

به گزارش خبرگزارش خبرآنلاین، روزنامه کیهان نوشت:

درحالی‌که این روزها یکی از افراد نزدیک به عبدالحمید همراه با خانواده خود در یکی از هتل‌های گران‌قیمت تهران اقامت داشته و علاوه‌بر استفاده از امکانات لاکچری در مراکز خرید سوپر لوکس پرسه می‌زند ارسال کمک‌های مردمی به‌حساب مولوی پرحاشیه شهر زاهدان غیرقابل‌قبول بوده و نشان از بی‌درایتی مسئولان برگزاری مسابقه(گلریزان) و متولیان آن است.

۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902893

دیگر خبرها

  • تصاویری جدید از محمود احمدی نژاد در خارج از کشور درحال خوش و بش کردن
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • بعد از سال‌ها انتظار اپل از Magic Keyboard رونمایی کرد/ عکس
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید کیهان را شاکی کرد /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند