Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-02@03:29:34 GMT

شیخ شهرداری چه چیزی را تکذیب کرد؟

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۳۹۶۰

شهرداری از اسفند تا آذر امسال، باید ۲۵ میلیارد تومان ماهانه به تأمین اجتماعی بابت دیون خود پرداخت می کرد که تا شهریور محقق شده و بعد از آن پرداختی صورت نگرفته است.به گزارش بلاغ، ماجرای مسدود شدن حساب‌های شهرداری تهران جریان ساز شد و سازمان تامین اجتماعی است که به گفته مسئولان این سازمان، بیش از 400 میلیاردتومان از شهرداری طلب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب اینکه براساس اسناد مالی موجود، تا چندماه پیش مشکلی نبوده و دیون پرداخت می شده و وضعیتش تعیین تکلیف شده بوده است.

چند روز پیش، زدا معاون تامین اجتماعی گفته بود که به دلیل عدم پرداخت بدهی از سوی شهرداری، برخی حسابهای شهرداری مسدود شده است.

وی گفته بود: شهرداری تهران 470 میلیارد تومان تا سال 94 به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است و براساس قانون حساب‌های شهرداری مسدود شدند.

زدا اعلام کرده بود: در دی ماه سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران امضاء کردیم که در آن تفاهم‌نامه 4 بند مدنظر گرفت و مقرر شد شهرداری بخشی از طلب خود را به صورت اقساط، 100 میلیارد تومان در تابستان امسال و بخش باقیمانده را تهاتر کند.

شیخ شهرداری چه چیزی را تکذیب کرد؟!

شهرداری از اسفند تا آذرماه امسال، 25 میلیارد تومان ماهانه باید پرداخت می کرده که تا شهریورماه این رقم پرداخت شده و قرار بوده 100 میلیارد تومان به تامین اجتماعی تسهیلات بدهند که در مدیریت جدید این اتفاق نیفتاده است.

همچنین یکسری املاک به ارزش 250 میلیاردتومان بابت دیون باقی مانده به تامین اجتماعی معرفی شده که هنوز در دست بررسی است.

این درحالی است که اقساط در این ماههای اخیر به تاخیر افتاده و به گفته برخی مسئولان این حوزه، دلیل مسدود شدن حسابهای شهرداری محسوب می شود.

همچنین 255 میلیارد تومان تا آذرماه باید پرداخت می شده که چندماهه این رقم بدهی هم به تاخیر افتاده است.

بنابراین جای تعجب دارد که شیخ معاون مالی شهردار تهران به چه دلیلی پس از اعلام طلب تامین اجتماعی و مسدود شدن حساب شهرداری، این موضوع را تکذیب می کند؟!

وی گفته بود تماس تلفنی با معاون تامین اجتماعی داشته و ایشان در این گفت‌وگو مسدود شدن حسابها را تکذیب کرده است.

این در حالی است که نه تنها تامین اجتماعی تکذیب نکرده بلکه قوی تر از قبل اعلام کرد که دیون باقی است و مسدود شدن حسابهای شهرداری اتفاق افتاده است.

در این میان  محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز مسدود شدن حساب شهرداری را تایید و تاکید کرد که برخی از حسابهای شهرداری به دلیل بدهی به تامین اجتماعی مسدود شده است.

از طرفی علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نیز گفت: حضور آقای نجفی در دولت برای ما نیز موجب خرسندی بود و انتظار داشتیم که حداقل هماهنگی بین شهرداری و دولت بیشتر شود ولی این طور نشد و در خبرها می‌شنویم که تأمین اجتماعی حساب شهرداری را مسدود می‌کند و این در حالی است که تأمین اجتماعی با قالیباف توافق می‌کند ولی با نجفی در این دولت توافق نمی‌کند.

حال به نظر می رسد معاون شهردار تهران بهتر است به جای پاک کردن صورت مسأله، به دنبال راه حلی برای پرداخت بدهی این سازمان باشد چرا که مسئولیت اصلی ایشان حل و فصل کردن مشکلات مالی و یافتن راههایی برای دستیابی به منابع پایدار و خروج از بن‌بست های مالی است که خود بارها به آن تأکید داشته است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مترصد دریافت مجوز از مراجع قانونی هستیم تا به‌زودی موسسات خدمات هوشمند ترافیک را تاسیس و راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار تیمور حسینی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست معاونان حمل‌ونقل شهرداری‌های کشور و پلیس راهور اظهار کرد: خروجی این جلسه می‌تواند مدیریت ترافیک باشد که مدرسه کاربران ترافیک است؛ شخصیت افرادی که در جاده‌ها حضور دارند، در شهرهای بزرگ شکل می‌گیرد، پس اگر بتوانیم در کلان‌شهرها قوانین منظمی را حاکم کنیم محصول این محیط منظم کاربرانی می‌شود که می‌توانند در هرجا رفتارهای درست بروز دهند، از این رو تصمیماتی که از این جلسه خارج می‌شود، در حمل‌ونقل و ایمنی کشور کاربردی است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور در سال ۱۴۰۳ اولین دستگاهی خواهد بود که به شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم جامه عمل می‌پوشاند، افزود: مترصد دریافت مجوز از مراجع قانونی هستیم تا به زودی مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک را تأسیس و راه‌اندازی کنیم، این مؤسسات می‌تواند توسط تمام کارشناسان اعم از همکارانم که سال‌ها در این سنگرتلاش کردند و همکارانمان در معاونت‌های حمل‌ونقل کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان اداره شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه این مؤسسات راه‌اندازی و در تمام معابر کشور جاده‌ها و معابر شهری یک بخش‌های جعرافیایی را به آن‌ها واگذار می‌کنیم، گفت: یکی از اقدامات این مؤسسات است که در اجرای مقررات و کنترل تخلفات به ما با ابزار هوشمند کمک می‌کنند.

از این پس حق بیمه باید بر اساس نمره منفی و تعداد جریمه‌ها باشد

حسینی با بیان اینکه امروز به دلیل محدویت‌های بسیار زیاد در کشور امکان گستردگی امکانات به هیچ عنوان وجود ندارد، تصریح کرد: در تمام ۲۴۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشور، حتی در هر ۱۵۰ کیلومتر هم یک دوربین برای کنترل سرعت و ثبت تخلف وجود ندارد، علاوه بر کنترل تخلفات این مؤسسات می‌توانند با جذب کارشناسان بازنشسته راهور و با تجهیز آن‌ها به تبلت کروکی الکترونیکی در جمع‌آوری تصادفات به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه از این پس حق بیمه نباید براساس یک تصادف باشد، بلکه باید بر اساس نمره منفی و تعداد جریمه‌ها باشد، گفت: تا پایان خرداد این مورد ابلاغ و فراخوان داده می‌شود و انتظار داریم در مراکز بزرگ و کلان‌شهرها، شهرداری‌ها این اتفاق را رقم بزنند، چاره‌ای نداریم جز اینکه در یک نظام دقیق تشویق و تنبیه تلاش کنیم تا به اصلاح رفتار کاربران دست پیدا کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی رانندگان به‌طور جد دنبال می‌شود، که اگر به سر منزل مقصود برسد با برنامه‌ریزی دقیق و اعمال نکات، یک انقلاب در موضوع اصلاح رفتارهای ترافیک خواهد بود، ادامه داد: با این اقدام می‌توانیم به راحتی در بازه دو تا سه ساله حداقل به میزان ۵۰ درصد تصادفات و جانباختگان را کاهش دهیم و کشته‌ها را به زیر ۱۰ هزار نفر برسانیم.

تیموری با اشاره به اینکه شهرداری تهران یک همت برای راهور در برنامه بودجه در نظر گرفته است، اظهار کرد: در برخی شهرها این عدد به مقداری کم است که اگر تعلق نگیرد بهتر است، توقع دارم تمام کلان‌شهرها بر اساس یک آنالیز دقیق مشخص کنند چه چیزهایی تکلیف شهرداری است و عدد واقعی را مشخص کنند، تنها شهری که عدد واقعی را دارد شهرداری تهران است.

وی گفت: برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست، هرکجا نیاز به همراهی ما باشد بدون تأخیر حتی یک ساعته کار انجام خواهد شد؛ پلیس در ارائه آمار هیچ خساستی ندارد.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آخرین وضعیت کروکی الکترونیک خاطرنشان کرد: در ۱۹ استان، ۱۰۰ درصد تجهیزات تکمیل شده و کروکی کاغذی کامل جمع‌آوری شده است، در پنج استان فقط به مرکز استان تعلق گرفته و باقی‌مانده ۷۰ درصد استان تبلت را دریافت کردند، البته در اردیبهشت کسری تبلت‌ها تأمین و از حیث تجهیزات کامل می‌شوند که این اقدام اتفاق ارزشمندی از حیث خدماتی است که مردم دریافت می‌کنند و اطلاعاتی که ما از این طریق دریافت می‌کنیم.

کد خبر 749678

دیگر خبرها

  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • این میدان در تهران مسدود می‌شود
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر