Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > اردبیل - ایرنا نوشت: فرماندار اردبیل گفت: امسال یک هزار و 860 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا برای این شهرستان اختصاص یافته و ضروری است دستگاه های اجرایی ذی ربط در جذب و پرداخت آن به متقاضیان اهتمام جدی داشته یاشند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ جواد زنجانی با بیان اینکه اشتغال فراگیر در دستور کار دولت قرار گرفته است گفت: در صورت عزم جدی می توان زمینه اشتغال 20 هزار نفر را با پرداخت تسهیلات اشتغالزا بویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در اردبیل فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اردبیل در باره تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان همچنان روال قانونی را طی می کند و تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی بطور جدی پیگیری می شود.

زنجانی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم و پایدار کردن اقتصاد در کشور است که با مولفه های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید مورد پیگیری قرار گرفته است .

وی بیان کرد: طرح های اقتصاد مقاومتی در حوزه های انرژی ، آب ، کشاورزی و گردشگری در ارتباط با اشتغالزایی در اردبیل مشخص شده و هر یک از ادارات موظف هستند در این جهت اقدام موثری را برای تولید و اشتغال انجام دهند.

فرماندار اردبیل توجه به اشتغالزایی در اردبیل را با توجه با معضل بیکاری ضروری دانست و گفت: در صورت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی شاهد اشتغال بیشتری در اردبیل خواهیم بود.

زنجانی با اشاره به فعالیت طرح ها و احد های راکددر اردبیل بیان کرد : دولت تدبیر و امید فعال کردن طرح های راکد را در دستور کار قرار داده و تسهیلات قابل توجهی هم به این طرح ها از طریق بانک های عامل اختصاص یافته است بطوریکه در طول چهار سال اخیر بیش از 110 طرح ویا واحد تولیدی از رکود خارج شده است .

بگفته مسئولان امسال برای استان اردبیل پنج هزار و 640 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر در نظر گرفته‌ شده که سهم شهرستان اردبیل از این رقم یک هزار و 860 میلیارد ریال است.

46

کلید واژه‌ها : استان اردبیل -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند

به گزارش قدس خراسان، عباس اخوان اظهار کرد: سازمان صمت یکی از ۴ دستگاهی است که در حوزه مشاغل خانگی اثرگذار است. تعداد خانوار تحت‌پوشش و رسته‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت، گستره فعالیتش بسیار زیاد است. جذب اعتباراتی که در استان تخصیص داده می‌شود هم باعث توسعه اشتغال بانوان می‌شود و هم ایجاد اشتغال بانوان را درپی دارد.

به گفته رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، ما در دو حوزه مشاغل خانگی مستقل و مشاغل خانگی پشتیبان فعالیت می‌کنیم. در مشاغل خانگی مستقیم، متقاضی مستقیما به درگاه ملی مجوزها مراجعه می‌کند و مجوزش صادر می‌شود و با مراجعه به سازمان در رسته‌های مختلف شغلی، در لیست متقاضیان دریافت تسهیلات قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه منابع تخصیصی در حوزه مشاغل خانگی با متقاضیان فاصله زیادی دارد و تناسب ندارد و همین امر منجر به صف انتظار می‌شود و ما در تلاش هستیم این صف انتظار به حداقل برسد.

اخوان یادآور شد: در سال گذشته به ازای هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده و به خاطر اینکه این موضوع را مدیریت کنیم و تعداد متقاضیان بیشتری را پوشش دهیم، به عدد ۷۰ الی ۸۰ تومان تقلیل دادیم که صف‌انتظارمان کوتاه‌تر شود.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تأکید کرد: در سال گذشته در مشهد، ۶۴ نفر در حوزه مشاغل مستقل توانستند تسهیلات دریافت کنند. در حوزه پشتیبان هم براساس تعداد اشتغالی که ایجاد کردند، تخصیص تسهیلات به آن‎‌ها داده شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال استان خوشبختانه در بالاترین سطح قرار داریم، افزود: تسهیلات ۱۴۰۱ حدود  ۳۳۰ میلیارد در حوزه مشاغل مستقل بوده است و در سال ۱۴۰۲ این میزان ۱۷۸ میلیارد ریال بود. همچنین تسهیلات اشتغال ۱۴۰۱ روستایی ۲۷۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۲ این میزان ۴۹۰ میلیارد ریال بود. تسهیلات ۱۴۰۱ پشتیبان ۷۸۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۲ این میزان ۱۵۲ میلیارد ریال بوده است.

اخوان تأکید کرد: تمامی تسهیلاتی که ما در حوزه معدن و تجارت پرداخت می‌کنیم، صرفا به واحدهای تولیدی و خدمات مرتبط با تولید پرداخت می‌شود که سهم زیادی از این تسهیلات مربوط به خیاطان، پوشاک و بافندگی فرش، به بانوان داده شده است.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی یادآور شد: امسال همچنین مقرر شده است در پرداخت تسهیلات به مشاغل اشتغال‌زا اولویت‌بندی داشته باشیم و همچنین تخصیص اعتبارات بیشتری را به بافندگان فرش دستباف که سبقه طولانی‌تری دارند و اشتغال خوبی را ایجاد می‌کند، پرداخت کنیم و هدفمندتر به حوزه اشتغال توجه کنیم.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که در سال ۱۴۰۳ به جهت شفاف‌سازی فرایندهای پرداخت تسهیلات انجام شد، این بود که افراد را به‌سمت سامانه‌های هوشمند موجود سازمان سوق دادیم تا در رسیدگی پرونده‌ها سرعت عمل ایجاد شود و افراد، نیازی به مراجعه نداشته باشند.

اخوان افزود: در بحث مشاغل خانگی، ۳۱ شهرستان ما بهره‌مند شدند و بیشترین سهم تسهیلات در حوزه پشتیبان با تعداد ۶۱ نفر مربوط به مشهد بوده است. در حوزه مشاغل خانگی مستقل ۶۴ نفر متقاضی داریم که از این ۶۴ نفر فقط دو نفر آقا هستند و بالغ بر ۹۷ درصد از تسهیلات سازمان صمت به عنوان دستگاه اجرایی، به سمت مشاغل خانگی و حوزه بانوان هدایت شده که بیشتر در حوزه پوشاک و قالی‌بافی بوده است. امسال توزیع متوازن را در دستورکار داریم که هم شهرستان‌های استان بی‌نصیب نمانند و هم توزیع عادلانه در رسته‌های شغلی‌مان اتفاق بیفتد.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: هنوز اعتبارات ۱۴۰۳ مشخص نشده، ولی پیش‌بینی ما این است که مطابق سنوات گذشته، تا خردادماه دستورالعمل‌های مشاغل خانگی صادر خواهد شد.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان