Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: علاوه بر دفترچه‌های امدادی تعداد دیگری اقلام بین زلزله زدگان توزیع شده هم‌اکنون و از نظر اقلام مورد نیاز اشباع هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی سلیمی امروز چهارشنبه در نشست مشترک با استاندار کرمانشاه که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: جمعیت هلال احمر در لحظات اولیه پس از وقوع زلزله بر حسب وظایف خطیری که دارد اقدامات مهمی را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولین گام پس از وقوع زلزله کرمانشاه، تشکیل جلسه مدیریت بحران بود، افزود: پس از محاسبه و تخمین وسعت حادثه توسط مرکز کنترل و هماهنگی سازمان، تمام امکانات لجستیکی،  ترابری و ... استان کرمانشاه و دیگر استان‌های معین به همراه امداگران و نجاتگران متخصص برای کمک به افراد آسیب‌دیده به مناطق زلزله‌زده بسیج شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای عملیاتی شدن خدمات ابتدا منطقه را به ۸ قسمت تقسیم‌بندی کرده و هر کدام از این  ۸ قسمت (ستاد فرعی) را یکی از مدیران عامل جمعیت هلال احمر استان‌هایا معاونین امداد و نجات معین،   فرماندهی  می کردند و هدایت عملیات را برعهده گرفتند.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه در همان  لحظلات اولیه تقسیم بندی مناطق بر اساس فوریت صورت گرفت، افزود: پس از گذشت ۳ روز به ۱۲ منطقه و پس از گذشت یک هفته به دلیل وسعت مناطق به ۱۵ قسمت تقسیم شد و هر قسمت زیر نظر مدیران عامل و یا فرماندهان عملیات استان‌های مختلف فرماندهی شد.

وی اذعان کرد: استان چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، اصفهان، مازندران، اردبیل، زنجان، البرز، همدان، لرستان، قم، خراسان رضوی، کرمانشاه، قزوین، تهران و مازندران در مناطق مختلف فرماندهی می‌کنند.

سلیمی با بیان اینکه در همان لحظلات اولیه جهت ارائه خدمات بهتر به زلزله زدگان نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند، افزود:۵۴۱  تیم امداد ونجات در قالب (تیم واکنش سریع،   تیم تخصصی درمان اضطراری، آواربرداری، اسکان اضطراری متشکل از  افراد متخصص و امدادگران و نجاتگران به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی ادامه داد: به علت اینکه نجات جان انسان ها بسیار مهم و در اولویت است، بلافاصله تیم اسکان اضطراری، درمان اضطراری و تغذیه اضطراری در مناطق مستقر شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور با اشاره به اینکه  ۱۷ روز از وقوع زلزله  گذشته است، گفت:  ۲۷۰۵ نیروی عملیاتی، ۴۱۸ دستگاه خودرو عملیاتی فعال در منطقه، ۱۳۸۴ نیرو عملیاتی و اکنون ۱۷۴ دستگاه در قالب خودرو آمبولانس، کمکدار، نجات، کامیون، کامیونت و تریلر فعال در منطقه حضور دارند.

سلیمی با بیان اینکه در زمان وقوع حوادث و بر اثر تخریب خانه ها کار آوار برداری و جستجو و نجات انسانها سخت است، افزود: با حضور ۳۱ تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) در مناطق زلزله زده روند ارائه خدمات امدادی و نجات جان انسانها سهولت بیشتری وجود داشت.

وی بیان کرد: ۸۳ هزار و ۸۵۴ تخته چادر امدادی، ۲۴۰هزار تخته پتو، ۴۲ هزار و ۴۱۴ شعله والور، ۱۵۱ تن برنج، یک میلیون و ۲۰۰ هزار بطری آب معدنی، ۶۶۵ هزار قوطی کنسرو، ۵۶ هزار تخته موکت، ۲۴ هزار بطری روغن، ۳۲ هزار و ۲۳۷ ست ظروف ۵ هزار و ۵۰۰ شعله بخاری برقی، ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم قند و شکر، ۸۵ هزار عدد گالن، ۸۶ هزار و ۶۰۰ ثوب البسه، ۱۸۰ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۲۰ هزار قوطی آبمیوه، ۲ هزار و ۶۰۰ قوطی شیر خشک و... تا کنون در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

این مسئول با یادآوری اینکه پس از گذشت ۱۷ روز از وقوع زلزله اقلام فراوانی برای رفاه حال افراد متاثر از زلزله در شهرستان‌های کرمانشاه توزیع شده است، افزود: تاکنون ۴۰ هزار و ۹۸ بسته ۷۲ ساعته، ۳۲ هزار و ۴۴۰ بسته مواد غذایی یک ماه و ۲۰ هزار ۴۸ ست بهداشتی به همراه دفترچه های  به  آسیب دیدگان هدیه شده و اکنون از نظر اقلام مورد نیاز اشباع هستند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر تمامی کمک های امدادی و تغذیه ای، تیم درمان اضطراری که از مهمترین خدمات هلال احمر است همچنان برای حفظ سلامت افراد در مناطق مختلف با در اختیار داشتن امکانات کامل از جمله ارتوپدی فنی و رادیوگرافی  در مناطق مستقر هستند و به آنها ارائه خدمات می دهند.

رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر کشور یادآور شد: از لحظه وقوع زلزله تمامی امدادگران و نجاتگران، نیروهای عملیاتی، مدیران عامل استان های معین برای تسهیل در روند خدمت رسانی حضور پیدا کردند.

وی عنوان کرد: هر روز نیروهای خدمت رسان جمعیت هلال احمر برای کمک به همنوعان خود تلاش های بیشتری می کنند و بسیار خوش درخشیدند.

مرتضی سلیمی  با اشاره به اینکه ۱۰ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر  ۱۰ فروند امداد هوایی بصورت شبانه روزی ارائه خدمات می کنند، افزود: بالگردها به مدت ۲۵۴ ساعت پرواز و طی این مدت ۲۴۷ سورتی پرواز داشتند، همراه با این بالگردها ۱۹۴ نفر مصدوم، ۶۰۳ تن مصدوم و ۱۲۹ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم بار را جابجا کردند و اکنون ۳ فروند بالگرد در حال امدادرسانی هستند.

وی تاکید کرد: اگر بالگردهای جمعیت هلال احمر نبودند قطعا نمی توانستیم به روستاهای صعب العبور ارائه خدمات کنیم و همین امر درروند ارائه خدمات سریع تر تاثیر بسیار داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات  با اذعان به اینکه از نظر تغذیه و اسکان اضطراری روند خوبی داشته ایم، خاطر نشان کرد: اکنون با توجه به اینکه افراد نیازمند حمایت روانی هستند، نیروهای سازمان جوانان از نظر روحی و روانی و تسکین آلام بشری خدمات بسیار ارزشمند و خوبی را ارائه داده اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا

متن پیام دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر به دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا به شرح ذیل است.

جناب آقای دکتر احمد ادریس

دبیرکل محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا

جناب آقای دبیرکل

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌نماید.

متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام نموده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌نمائیم.

همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌نماید.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر