Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@22:49:33 GMT

ایران هاب ترانزیتی منطقه می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۳۴۵۲

ایران هاب ترانزیتی منطقه می‌شود

رئیس جمهوری شب گذشته در جریان گفت‌وگوی مستقیم با مردم برای ارائه گزارش عملکرد دولت دوازدهم در ۱۰۰ روزه ابتدایی به‌طور خاص به شاخص‌های حمل‌ونقل در سال‌های گذشته پرداخت و اعلام کرد ایران سرانجام به سمت تبدیل شدن به هاب ترانزیتی منطقه نزدیک می‌شود.

ایران آنلاین /دکتر حسن روحانی صحبت‌های خود را در رابطه با حمل‌ونقل به اهمیت گسترش زیرساخت‌های ریلی اختصاص داد و با بررسی چند پروژه مهم به مردم وعده داد که می‌توان در آینده نه چندان دور انتظار داشت از این حوزه میلیاردها دلار درآمد ترانزیتی وارد کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری در صحبت‌های خود دو پروژه مهم ریلی را بار دیگر تعریف کرد و از برنامه ریزی دولت برای به پایان رساندن آنها خبر داد. یک پروژه طرح اتصال شبکه راه‌آهن به بندر چابهار است. این بندر که ظرف روزهای آینده افتتاح نخستین فاز از توسعه خود را پشت سر خواهد گذاشت، می‌تواند با اتصال به شبکه ریلی مسیر ترانزیت کالا از کشورهایی مانند هند به افغانستان و آسیای میانه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری کند.

رئیس جمهوری اعلام کرده که این پروژه در دولت یازدهم کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر به پیشرفتی ۲۵ درصدی رسیده است و البته می‌توان انتظار داشت که مردم از این طرح تا پایان دولت دوازدهم بهره‌مند شوند.

دیگر پروژه ریلی که در جریان گزارش رییس دولت دوازدهم به مردم مطرح شد، پروژه راه‌آهن قزوین – رشت و آستارا بود. این راه‌آهن که فاز نخست آن در اتصال قزوین به رشت در مراحل پایانی خود قرار دارد طبق اعلام رئیس جمهور تا پیش از اتمام سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. درباره فاز دوم نیز طبق اعلام روحانی که یک میلیارد دلار هزینه دارد مذاکراتی با کشور آذربایجان انجام شده که در مراحل پایانی کار قرار دارد که با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری این کشور کار ساخت آن پیگیری شود.

با نهایی شدن این پروژه‌ها عملا شبکه راه‌آهن ایران به بسیاری از مرزهای مهم اقتصادی و سیاسی در بخش‌های مختلف منطقه وصل خواهد شد و این موضوع مقدمات تبدیل شدن ایران به هاب ترانزیتی منطقه را بیش از هر زمان دیگری فراهم می‌کند.

روحانی در کنار زیرساخت‌های ریلی موضوع تبدیل شدن آسمان ایران به یکی از امن‌ترین محل‌های تردد را نیز به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی بهبود اوضاع حمل‌ونقل در ایران عنوان کرد و مسائلی مانند حوادث سیاسی در اوکراین و قطر دانست که باعث شد که اقبال به آسمان ایران افزایش یابد اما دولت تلاش کرد با ارائه‌ی خدمات کیفی و مناسب آمار این پروازها حفظ شده و درآمد مناسب حاصل از این امنیت برای مردم باقی بماند.

بخش قابل توجهی از گزارش رئیس جمهوری به مردم پس از گذشت ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم را عرصه حمل‌ونقل به خود اختصاص داد و آمارهای ارائه شده از سوی روحانی نشان می‌دهد که با بهبود نسبی زیرساخت‌ها در سال‌های گذشته می‌توان انتظار داشت این بخش از اقتصاد ایران در دولت جاری سهم خود را از درآمدهای ملی به طور قابل توجهی بالا ببرد.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت

تین نیوز

نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور، روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه امسال برگزاری می شود.

به گزارش تین نیوز، این نشست تخصصی در چارچوب اولین همایش سالانه بین المللی تنطیم گری و رقابت در ایران،  برگزار خواهد شد.

محورهای گفت و گو در این نشست تخصصی، شامل چالش های تنظیم گری صنعت حمل و نقل ریلی در ایران و راهکارهای ارتقای تنظیم گری صنعت حمل و نقل ریلی در ایران است.

در این نشست تخصصی یاسر حاتم زاده عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، سبحان نظری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل  و نقل ریلی و خدمات وابسته، محمد سیاوشی رئیس کارگروه حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، افسانه شفیعی مشاور رئیس و عضو هیئت علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و مسعود فتحعلی رئیس بخش حمل و نقل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی سخنرانی می کنند.

زمان برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور ساعت 10 تا 12 روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 و مکان برگزاری این نشست خیابان کارگر شمالی، رو به روی پارک لاله، نبش کوچه همدان، پلاک 1204 ، طبقه هشتم، سالن شهید مطهری می باشد.

به گزارش تین نیوز، ورود به نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی، برای عموم آزاد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند