Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ منتشر شد و داوطلبان می توانند نسبت به ویرایش و ثبت نام جدید در این آزمون اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین توکلی اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ در ۷ گروه و ۲۴۶ کدرشته امتحانی برای پذیرش دانشجو در دوره های روزانه، شبانه، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و پردیس های خودگردان صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با توجه به اینکه مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ تا شنبه ۱۱ آذر ماه تمدید شده، داوطلبان می توانند با توجه به اصلاحات دفترچه و اطلاعیه های سازمان سنجش در تاریخ های ۵ و ۷ آذر نسبت به ثبت نام جدید و ویرایش اطلاعات ثبت نام قبلی خود اقدام کنند.
توکلی با بیان اینکه تا ساعت ۸ صبح امروز(چهارشنبه) تعداد ۱۳۵ هزار و ۳۸۵ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده اند، افزود: آزمون دکتری سال ۹۷ در گروه علوم انسانی ۶۳ کدرشته، در گروه علوم پایه ۴۶ کدرشته، در گروه فنی و مهندسی ۴۰ کدرشته، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۳۵ کدرشته، در گروه هنر ۷ کدرشته، در گروه دامپزشکی ۲۶ کدرشته و در گروه هنر ۹ کدرشته برگزار می شود.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش یادآور شد: متقاضیان ضرورت دارد در مهلت تعیین شده پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام و پرداخت مبلغ ۶۰۰ هزار ریال اقدام کنند؛ همچنین با توجه به ارائه خدمات پیامکی در طول آزمون داوطلبان علاقه‌مند به دریافت این خدمات باید نسبت به پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال اقدام کنند.
وی با بیان اینکه براساس ضوابط، هر داوطلب می‌تواند با توجه به علاقه فقط در یک کد رشته محل امتحانی و متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کند، تصریح کرد: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ برای پذیرش دانشجو در ۷ گروه و ۲۴۶ کدرشته امتحانی روز جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ در حوزه های امتحانی مربوط در یک نوبت برگزار می شود.

۱۱ آذر ماه آخرین فرصت تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶
توکلی با بیان اینکه داوطلبان انتخاب رشته در رشته های با آزمون و بدون آزمون مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ تا ۱۱ آذر فرصت دارند رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنند، اظهار کرد: با توجه به درخواست دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای پذیرش در ظرفیت های جدید و یا تکمیل ظرفیت برخی از رشته های دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و همچنین پردیس های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی در آزمون سراسری سال ۹۶، مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ اجرا می شود. 
وی افزود: تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۹۶ با نمره کل مساوی و یا بیشتر از یک (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه) می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور و مطالعه جدول رشته های تحصیلی و ظرفیت هر یک از آنها نسبت به ثبت نام در این رشته ها اقدام کنند. 
وی با بیان اینکه بر اساس درخواست برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در برخی از کدرشته های تحصیلی پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد، یادآور شد: به همین منظور داوطلبانی که علاقمند به شرکت در این قبیل رشته های تحصیلی هستند اعم از اینکه در آزمون سراسری شرکت کرده یا نکرده اند، می توانند با مراجعه به دفترچه راهنمای این گونه رشته ها که به صورت جداگانه در سایت سازمان سنجش منتشر شده است نسبت به ثبت نام در این کدرشته ها اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش اظهار داشت: در مرحله تکمیل ظرفیت دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه های فرهنگیان و پردیس خودگردان و ظرفیت های مازاد علوم پزشکی در کنکور ۹۶ تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۷ نفر برای ۱۳۵۹ کدرشته محل پذیرفته می شوند و در رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ظرفیت پذیرش ۷ هزار و ۹۹۸ نفر اعلام شده است.

منبع: ایرنا

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد

 داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه یازدهم تا حداکثر روز یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ماه هر مطلبی را در خصوص سوالات و کلید آزمون از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند. داوطلبان و علاقمندان باید برای اطلاع از دفترچه سوالات به این پیوند مراجعه کرده و فایل‌های پی‌دی‌اف هر کدام از دفترچه سوالات را جداگانه از این صفحه بارگذاری کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) با شرکت در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب برگزار شد. از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار شد و در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار شد.

کنکور ۱۴۰۳ در یک نگاه

ضرایب و دروس آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی/ ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی/ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد / جزییات
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا دهم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد
  • تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز ۱۴۰۳
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد