Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر رنجبر در این نشست با تبریک آغاز فروغ تابان ولایت امام عصر علیه السلام، اهم برنامه های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی را در هفته پژوهش و فناوری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هفته پژوهش و فناوری با شعار "پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری زیربنای تولید و اشتغال" از 22 تا 26 آذرماه در سه سطح واحدها، استان ها و ملی برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار، رونمایی از دستاوردهای جدید، برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری ، برگزاری نشست های تخصصی، سمینارهای علمی، همایش های استانی، برگزاری کارگاه ها، سخنرانی های علمی و پژوهشی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ازجمله برنامه هایی است که در هفته پژوهش و فناوری اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد هفته پژوهش و فناوری در استان ها، اظهار داشت: همانند سالهای گذشته ضمن اطلاع رسانی به واحدهای دانشگاهی تابعه و تشکیل ستاد هفته پژوهش و فناوری در آن استان ( متشکل از دبیر هیات امنای استان، رئیس شورای پژوهش و فناوری استان، دو تن از روسای واحدهای دانشگاهی استان و سه تن از معاونان پژوهش و فناوری برگزیده آن استان به عنوان اعضای ستاد) مقرر شد واحدها نسبت به انتخاب و معرفی یک نفر از پژوهشگران برگزیده آن استان در هریک از گروه های هفت گانه ( علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی، هنر و پزشکی) اقدام کنند.

معاون پژوهش و فناوی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: از افراد معرفی شده توسط واحدهای دانشگاه به عنوان پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر خواهد شد. علاوه بر این اسامی پژوهشگران برتر دانشگاه به وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارسال می شود تا در رقابت با سایر پژوهشگران و محققان کشور حائز مقام شوند.

دکتررنجبر خاطر نشان کرد: سعی شده در انتخاب پژوهشگران موضوع تجاری سازی و توجه به علم نافع مورد تاکید جدی قرار گیرد.

 

برگزاری پانزدهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در 26 آذر ماه، گفت: این گردهمایی به منظور تبیین سیاست ها و راهبردهای دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری با سخنرانی دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

دکتر رنجبر در ادامه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری نیز حضور فعالی خواهد داشت، گفت: در این نمایشگاه که از 22 تا 26 آذر ماه برگزار خواهد شد، 150 محصول پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان عرضه خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با تبریک پیشاپیش روز دانشجو و هفته وحدت حوزه دانشگاه، ابراز امیدواری کرد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش در راستای ارتقای پژوهش و فناوری کشور فعالیت و خدمت کند.

وی در ادامه با اشاره به یکی دیگر از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پژوهش و فناوری، اظهار داشت: کارگاه آموزشی تجاری سازی فناوری، چالش ها و راهبردها با مشارکت نمایندگان سازمان جهانی مالکیت فرهنگی و سازمان ثبت اسناد در تاریخ 20 آذر ماه و به منظور حل مشکلات و مسائل شرکت های دانش بنیان در 8 دانشگاه کشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

دکتر رنجبر خاطر نشان کرد: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد در هفته پژوهش و فناوری، تشویق های مالی به منظور تقدیر از پژوهشگران و متناسب با درجه واحدهای دانشگاه اختصاص دهد.

تحصیل نخبگان در رشته دوم در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه در حال تدوین آیین نامه جذب نخبگان در این دانشگاه هستیم و تحصیل نخبگان در رشته دوم در دانشگاه یکی از زمینه‌های این آئین‌نامه است، گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود دانشگاه، آئین‌نامه جذب نخبگان تدوین خواهد شد و بر اساس این آئین‌نامه، بسته‌های حمایتی از نخبه‌های داخل و خارج از دانشگاه طراحی می شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آیین نامه جذب نخبگان، تلاش داریم تا بستری را فراهم کنیم که نخبگانی که در دیگر دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند، بتوانند در این دانشگاه رشته دوم خود را بخوانند.

رنجبر ابراز امیدواری کرد: طی یک ماه آینده این آیین نامه با همکاری معاونت‌های مختلف و تصویب درهیأت رئیسه و هیأت امنای دانشگاه اجرایی شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ما در نظر داریم تا با برنامه ریزی و جذب نخبگان بی مدرک در این دانشگاه از پتانسیل آنها نیز استفاده کنیم.

تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه ایرانی متناسب با نیازهای کشور

وی با بیان اینکه ما برنامه داریم تا به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حرکت کنیم، اظهار داشت: علاوه بر این موضوع یکی از برنامه های اصلی ما تبدیل به دانشگاه ایرانی متناسب با نیازهای کشور است.

دکتر رنجبر در خصوص برنامه‌های این دانشگاه برای پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی گفت: حوزه پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی، زیرمجموعه معاونت پژوهشی این دانشگاه قرار گرفته است. مقرر شده تا با برنامه ریزی های صورت گرفته پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه به سمت حل مشکلات و مسائل کشور سوق داده شود که دفاتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه، این وظیفه را بر عهده دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: باشگاه پژوهشگران جوان این دانشگاه ۳۰۰ دفتر در واحدهای سراسر کشور دارد که از طریق این دفاتر می‌توانیم نیازهای صنایع و استان‌های کشور را شناسایی کنیم و متناسب با نیازها و پتانسیل‌های موجود، پایان‌نامه‌های دوران تحصیلات تکمیلی را هدفمند کنیم.

دکتر رنجبر افزود: دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه برای فارغ‌التحصیلی نیازمند ارائه مقاله هستند که در انتقال_سفارت_آمریکا_به_بیت_المقدس">حال بررسی هستیم تا اگر پایان‌نامه‌ای منجر به ثبت پتنت می‌شود، دانشجو بتواند مراحل فارغ‌التحصیلی خود را طی کند.

دکتر رنجبر در ادامه درباره تعامل دانشگاه آزاد اسلامی با صنعت و مذاکرات صورت گرفته در این زمینه گفت:‌ مذاکرات‌ دانشگاه با صاحبان صنایع مختلف شروع شده و چند پروژه و موضوع در این زمینه به دکتر فرهاد رهبر ارجاع شده است. در حال حاضر مشغول رایزنی‌ها در این زمینه هستیم تا با استفاده از ظرفیت پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم به قراردادهای واقعی با صنایع برسیم.

برنامه ریزی برای راه اندازی دانشگاه نوآور

دکتر رنجبر در ادامه از ایجاد دانشگاه نوآور از سوی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: این دانشگاه برای ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با دانشگاه و بر اساس مصوبه شورای اقتصاد دانش‌بنیان تشکیل می‌شود در حال حاضر کمیته‌ای سه نفره متشکل از بنده، دکتر حبیب آراسته‌راد رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و دکتر مهدی تهرانچی رئیس واحد تهران مرکز راه‌اندازی این دانشگاه را دنبال می کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه در منطقه پردیس، یکی از واحدهای دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد، برنامه داریم علاوه بر ایجاد پارک علم و فناوری این دانشگاه در آن منطقه، دانشگاه نوآور تاسیس کنیم.

حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از پژوهش‌ها در حوزه علوم انسانی

در ادامه دکتر زمانی‌زاده مدیر کل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص حمایت از پژوهش‌ها در حوزه علوم انسانی گفت: نقصان بزرگی که در حوزه علوم انسانی وجود دارد ترجمه مقالات علوم انسانی محققان کشورمان به زبان انگلیسی است. دکتر رنجبر در این زمینه دستور داده‌اند که افراد نخبه به پژوهشگاه مرکزی دعوت شوند و مقالات وزین حوزه علوم انسانی را ترجمه کنند. این موضوع باعث می‌شود بسیاری از یافته‌های حوزه علوم انسانی کشورمان در مجلات خارجی منتشر شوند و برون‌داد علوم انسانی در خارج از کشور بیشتر شود.

زمانی زاده یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی را ارتباط با دنیا دانست و گفت: استفاده از فرصت‌های مطالعاتی و تبادل استاد و دانشجو از اولویت‌های بین‌المللی‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی است.همچنین واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ملزم شده‌اند که طی مذاکره با صنایع همجوار خود،طرح‌های صنعتی را به دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی خود بسپارند.

اعتماد وزارت نفت به دانشگاه آزاد اسلامی برای اعطای مجدد مخزن نفتی

در ادامه دکتر داوود ثمری مدیر کل دفتر توسعه و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی درباره قرارداد نفتی این دانشگاه با وزارت نفت گفت: بر اساس قرارداد نفتی با وزارت نفت، میدان کرنج در جنوب کشور به دانشگاه آزاد اسلامی سپرده شده است و محققان ما برای ازدیاد برداشت از این میدان نفتی پنج مرحله را طراحی کرده‌اند اکنون روش‌های مختلف ازدیاد برداشت مورد مطالعه قرار گرفته است و مخزن کاملا از سوی محققان شناسایی شده است و آنقدر کار خوب پیش رفته که وزارت نفت در نظر دارد مخزن نفتی دیگری که پیش‌بینی می‌شود در یکى از مخازن پارس جنوبى باشد به دانشگاه آزاد اسلامی بسپارد.

وی افزود: این قرارداد پژوهشی نیست بلکه فناوری است یعنی پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی باید ایده فناورانه برای ازدیاد برداشت از میدان نفتی کرنج ارائه دهند همچنین ما انستیتوی نفت را برای انتقال دانش فنی از کشورهای دیگر در واحد علوم و تحقیقات ایجاد کرده‌ایم و بر این اساس از دانشگاه‌های نروژ و روسیه برای انتقال دانش فنی کمک خواهیم گرفت با ایجاد انستیتوی نفت مشکلی برای انتقال این دانش فنی وجود ندارد و مسیر هموار شده است.

در ادامه علیرضا ایرانبخش رئیس اداره کل توسعه و پشتیبانی شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از وجود 6 هزار و 739 آزمایشگاه و 3 هزار و 399 کارگاه در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: دو هزار و 914 کارشناس با 138 هزار و 847 دستگاه و سه هزار و 14 دستگاه های‌تک، 23 هزار و 405 نوع خدمت به پژوهشگران سراسر کشور ارائه می‌دهند.

وی همچنین از انتشار کتاب ایمنی زیستی در آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی و زیست پزشکی به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز خبر داد.

دکتر موسی‌خانی سرپرست پارک‌ علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های جهانی ایران و اندونزی قابلیت قرار گرفتن در میان ده کشور برتر جهان را دارند دلیلی که برای ایران برای این پیشرفت اعلام شده وجود نسل جوان، علاقه‌مند و باهوش است.

وی همچنین هفته پژوهش را هفته تعامل با صنعت دانست و گفت: همه مسئولان مخصوصا دولت باید از محصولات دانش‌بنیان دانشگاه‌ها در داخل و خارج از کشور حمایت کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از طرف سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.
داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه Azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضا در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.
داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی وارد سامانه شوند و پس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل‌های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت