Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:58:12 GMT

12 هکتار از اراضی ملی جیرفت رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۴۷۸۴

12 هکتار از اراضی ملی جیرفت رفع تصرف شد

جیرفت - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از رفع تصرف 12 هکتار از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خانباز امیرافضلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش نیروهای فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی 12 هکتار اراضی ملی روستای نراب شهرستان جیرفت به صورت شبانه از چنگال فرد متجاوز به این عرصه ‌ها خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: فرد متجاوز به اراضی ملی به بهانه ساخت ‌و ساز در صدد غصب اراضی ملی به منظور انجام کشاورزی بود که با هوشیاری نیروهای فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان به اهداف خود نرسید.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان کرد: اراضی ملی رفع تصرف شده بیش از 300 میلیون ریال ارزش دارد که جلوی این زمین‌خواری گرفته شد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌ برداری از جنگلها و مراتع، فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به عنوان ضابط خاص قضایی با همکاری پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی جیرفت با رؤیت جرم مشهود تخریب و تصرف عرصه‌های منابع ملی اقدام به رفع تصرف کردند.
وی با بیان اینکه این تصرف توسط همیاران طبیعت به سامانه 1504 گزارش شده بود اظهار کرد: در سالهای اخیر مسئولان و مراجع اجرایی، نظارتی و قضایی منطقه جنوب کرمان با جدیت و حساسیت ویژه موضوع زمین‌ خواری را پیگیری و نظارت می‌ کنند.
سرهنگ امیرافضلی گفت: 15 اکیپ‌ گشت و مراقبت فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و پاسگاههای ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستانها با مشارکت بیش از 300 نفر از جوامع محلی در قالب 50 اکیپ مردمی در زمینه حفاظت از عرصه‌ های منابع طبیعی، پیشگیری از تخریب، تصرف و اطفاء حریق فعالیت می کنند.
وی افزود: هرگونه زمین‌ خواری بر اساس مواد 690 تا 693 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس محکوم می‎ شود.
وی ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف، آتش ‎سوزی و بهره ‌برداری غیرمجاز از منابع ملی و طبیعی با ستاد خبری امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت به شماره 1504 تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.
مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و 850 هزار هکتار است که 85 درصد آن دولتی است.
وسعت جنگل های جنوب کرمان 480 هزار هکتار و وسعت مراتع هم بالغ بر یک میلیون و 918 هکتار که از این نظر این منطقه رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان هفت شهر، جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبار و فاریاب را پوشش می دهد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7450/3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی

‌به گزارش خبرگزاری مهر، امید تونی گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست کرج مستقر در محور کرج - چالوس با همکاری مأموران منابع طبیعی نسبت به خلع ید و رفع تصرف یک هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی در محدوده روستاهای شهرستانک و سرخدره اقدام کردند و اراضی به بیت المال اعاده وضع شد.

کد خبر 6092128

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت