Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز چهارشنبه قیمت نفت کاهش یافت. این در حالی است که در اواخر روز سه شنبه، قیمت نفت کاهش یافته بود و به بشکه ای ۶۳.۶۱ دلار رسید. دلیل کاهش قیمت نفت، افزایش غیر منتظره ی موجودی نفت خام آمریکا و تردیدهای موجود در بازار در خصوص تمدید مجدد قرار داد کاهش تولید نفت اوپک عنوان شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه ۴۴ سنت (۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد) کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۳.۱۷ دلار معامله شد، این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۳۰ سنت کاهش (۰.۵ درصد)، بشکه ای ۵۷.۶۹ دلار صورت گرفت.

از دلایل کاهش قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت، گزارش موسسه ی نفت آمریکا بوده است که در روز سه شنبه منتشر شد. بر اساس این گزارش، در هفته ی منتهی به ۲۴ نوامبر، موجودی نفت خام آمریکا ۱.۸ میلیون بشکه افزایش داشته و به مجموع ۴۵۷.۳ میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که گزارش رسمی هفتگی در مورد موجودی نفت خام آمریکا امشب منتشر می شود. همچنین، از دلایل دیگر کاهش قیمت نفت، از سرگیری تدریجی صادرات نفت کانادا به آمریکا از روز سه شنبه عنوان شده است. لازم به ذکر است که فعالیت خط لوله کیستون کانادا که نفت خام آلبرتا را به پالایشگاه های نفت آمریکا متصل می کند، به دلیل نشت معادل ۵۰۰۰ بشکه نفت از آن در هفته ها ی گذشته متوقف شده بود. گفته می شود که نشت لوله های نفت خام باعث کاهش شدید موجودی این محصول در انبارهای کاشینگ اوکلاهامای آمریکا شد.

افزون بر این، هنوز در خصوص تصمیم روسیه در رابطه با تمدید قرارداد کاهش تولید نفت اوپک پس از ماه مارچ ۲۰۱۸ اطمینانی وجود ندارد و این از دلایلی بوده که بر روی کاهش قیمت نفت تاثیر گذاشته است. سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال گذشته توافق کردند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند. تصمیم این کشورها موجب شده که قیمت نفت برنت از ماه ژوئن سال جاری به میزان ۴۰ درصد افزایش داشته باشد.

در این رابطه، به گفته ی یکی از تحلیلگران بازار نفت، انتظار می رود که اکثریت اعضای اوپک با تمدید قرارداد کاهش تولید موافقت کنند. همچنین، احتمال دارد که اعضای اوپک گزینه ای را روی میز بگذارند که بر اساس آن امکان بازبینی مجدد قرار داد کاهش تولید نفت اوپک در ماه ژوئن سال آینده میلادی وجود داشته باشد. دلیل این امر، ابراز نگرانی روسیه در خصوص احتمال ناتوانی بازارهای جهانی نفت برای مقاومت در برابر رشد میزان تقاضا عنوان شده است.

در هر حال برخی از تحلیلگران بازار نفت بر این باورند که تمدید قرارداد کاهش تولید اوپک می تواند به ایجاد تعادل در بازار نفت منجر شده و اقتصاد کشورهای صادرکننده ی نفت را رونق دهد. همچنین، به طور کلی، وضعیت مناسب اقتصاد جهانی توانسته که بازار نفت را پس از سال ها مازاد عرضه بر تقاضا به وضعیت متعادل برگرداند. در این راستا، به گفته ی بانک مرگان استنلی آمریکا، در سال ۲۰۱۸ دنیا با سرعت بیشتری به سمت رشد اقتصادی حرکت خواهد کرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکزها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد کاهش به 2331 دلار و 4 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.73 درصدی به 2340 دلار و 40 سنت رسیده است.
طلا در آستانه یک افزایش قیمت 5 درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/10

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 درصد نگه دارد.
تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا بیش از 13 درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.
ضعف دلار آمریکا طی روزهای اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.45 درصد کاهش به 27 دلار و 26 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.27 درصدی 949 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/56

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو