Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از امضای هزار و 152 فقره قرارداد سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی به مساحت 441 هکتار در 100 روز نخست فعالیت دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «صادق نجفی» افزود: ‌در این مدت همچنین 2 شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسید و 550 هکتار زمین صنعتی ایجاد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت اضافه کرد: در مدت کوتاه آغاز به کار دولت دوازدهم همچنین 523 واحد صنعتی با اشتغال 6 هزارو 726 نفر به بهره برداری رسید و 229 واحد صنعتی که غیر فعال بودند، مجدد راه اندازی شدند و با بهره برداری مجدد از این واحد ها چهار هزار و 310 نفر مشغول به کار شدند.
به گفته وی، تشکیل پنج کنسرسیوم صادراتی و تامین آب برای سه شهرک و ناحیه صنعتی به میزان 112 لیتر بر ثانیه از دیگر اقدام های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در دولت دوازدهم است.
نجفی ادامه داد: ساخت هشت ایستگاه آتش نشانی و نیز اتصال 677 واحد صنعتی به شبکه جمع آوری فاضلاب دیگر گام های مثبتی است که از سوی این سازمان در مدت 100 روزه نخست دولت برداشته شد.
وی به برگزاری سه هزار و 91 دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: برگزاری این دوره ها افزون بر سه میلیون و 735 هزار و 64 نفر- ساعت برآورد شد که در بخش های ستادی استان ها و سازمان های تابعه صورت گرفته است.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران همچنین با اشاره به خدمات نرم افزاری و حمایتی از صنایع کوچک، یادآوری کرد: برگزاری 101 تور صنعتی برای شاغلان واحد های صنعتی، حضور هزار و 397 واحد صنعتی کوچک در نمایشگاه های داخلی و خارجی، ‌انجام 2 پروژه توسعه خوشه ای خاتمه یافته و حمایت از 15 پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری از سوی این سازمان در طول دوره آغاز به کار دولت دوازدهم صورت گرفته است.
به گفته نجفی، بهره برداری از 15 واحد کارگاهی و واگذاری 39 واحد کارگاهی در شهرک ها و نواحی صنعتی و نیز انجام ممیزی HSEE ( برنامه جامع مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی) واحد صنعتی نیز در این مدت انجام شده است.
به گزارش ایرنا، شب گذشته (سه شنبه) حجت الاسلام و المسلیمن حسن روحانی در نخستین گفت وگوی تلویزیونی خود با مردم گزارش صد روزه عملکرد دولت دوازدهم را ارائه کرد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام* 3065 * 6075
تنظیم: محمد ملک دار *انتشار: زهرا هجینی نژاد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد

مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • آزادسازی۲۰ هزار مترمربع زمین راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با یک گروه صنعتی
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد