Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ناوگان شمال نداجا با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش پرچم‌دار توسعه در سواحل مکران است گفت: ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز جهت تحقق هر چه بهتر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در توسعه دریا محور دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، امیر دریادار دوم احمدرضا باقری پیش از ظهر امروز در همایش پاسداشت حماسه آفرینی‌های نیروی دریایی ارتش در تالار حکمت دانشگاه گیلان اظهار داشت: پیروزی رزمندگان اسلام بر تکفیر و کفر بار دیگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به دنیا اثبات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با گرامیداشت هفته نیروی دریایی و با اشاره به اینکه 7 آذر یادآور حماسه‌ای عظیم از رشادت‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس است افزود: 7 آذر روز مبارکی در تاریخ انقلاب محسوب می‌شود.

امیر دریادار باقری با بیان اینکه رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی از سوی عمده کشورهای غربی حمایت می‌شد و به‌طور کامل تجهیز بود بیان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روزهای آغازین دفاع مقدس اقتدار پوشالی دشمن را نمایان کرد.

وی با تاکید بر اینکه 7 آذرماه 59 نیروی دریایی ارتش در عملیات "مروارید" شریان اقتصادی و صادرات و واردات دریایی عراق را به‌طور کامل مختل کرد گفت: 7 آذر سال 59 بیش از دو سوم تجهیزات دریایی رژیم بعث عراق از توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بین رفت.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تا پایان جنگ رژیم بعث عراق هیچ توانی در عرصه نیروی دریایی نداشت تصریح کرد: این پیروزی ضربه مهلکی بر تصور شکست ناپذیری صدام و رژیم بعث عراق در دنیا بود.

وی با بیان اینکه 90 درصد فعالیت اقتصادی عراق از عرصه دریایی انجام می‌شد و این عملیات غرور آفرین شریان اقتصادی این کشور را نابود کرد گفت: در طول دوران دفاع مقدس واردات و صادرات ایران اسلامی از راه‌های دریایی توسط نیروی دریایی حفاظت شده و شریان اقتصادی کشور پویا بود.

امیر دریادار باقری با اشاره به اینکه پس از عملیات مروارید در 7 آذر عملیات اسکورت کاروانی شناورهای تجاری در آب‌های جمهوری اسلامی به‌طور ویژه انجام شد خاطرنشان کرد: در 8 سال دفاع مقدس بیش از 10 هزار فروند در قالب 150 عملیات اسکورت در آب‌های جمهوری اسلامی جابه‌جا شدند.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس تنها 0.2 درصد از کاروان‌های تجاری در آب‌های جمهوری اسلامی ایران متحمل خسارت شدند افزود: شهدای ناو پیکان امروز سنبل شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.

امیر دریادار باقری با بیان اینکه ایران اسلامی بیش از 3 هزار کیلومتر مرز دریایی دارد خاطرنشان کرد: مقوله استفاده از دریا به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی برای کشور بسیار مهم و حائز اهمیت است و توسعه تجارت با حمل و نقل دریایی ابعاد گسترده‌ای دارد.

وی حضور مقتدرانه نیروی دریایی در استفاده از دریا را عاملی برای صیانت و حراست از منافع مختلف کشور دانست و تصریح کرد: استفاده از دریا به‌منظور ایجاد و گسترش مشاغل، یکی از مزیت‌های استفاده از دریا محسوب می‌شود و دریا منبعی بزرگ از ظرفیت‌ها در راستای توسعه است.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه دریا نقش عمده‌ای در توسعه اقتصادی ایران اسلامی دارد و کشور 31 درصد مرز دریایی دارد خاطرنشان کرد: 100 درصد مبادلات نفتی و گازی کشور از عرصه‌های دریایی انجام می‌شود و این امر بیانگر اهمیت عرصه دریایی در کشور است.

امیر دریادار باقری با اشاره به اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار توسعه در سواحل مکران است بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز جهت تحقق هر چه بهتر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در توسعه دریا محور دنبال می‌شود. 

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی، ایجاد زیرساخت‌های دریایی، حمل و نقل، ترابری، آموزش، بهداشت و درمان در سواحل مکران توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود گفت: افتتاح فرودگاه بندر جاسک با همت تلاشگران نیروی دریایی راهبردی ارتش صبح فردا انجام می‌شود.

امیر باقری با تاکید بر اینکه اقدامات امنیتی در آب‌های جمهوری اسلامی ایران از اولویت برنامه‌های نیروی دریایی است افزود: از سال 1388 تاکنون بیش از 49 ناوگروه رزمی به آب جنوب کشور اعزام شده است و عرصه ماموریت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد گسترش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه گستره ماموریت نیروی دریایی در عرصه حفظ و حضور در دریا گسترش پیدا کرده است گفت: خطوط مواصلاتی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بیش از 2 میلیون و 500 هزار کیلومتر تا مدار 10 درجه از سمت غرب تا تنگه باب المندب و از شرق تا جنوب قاره هند گسترش یافته است.

امیر دریادار باقری با اشاره به اینکه نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال 88 تاکنون با اسکورت بیش از 8 هزار و 500 فروند کشتی موفق به راه‌سازی بیش از 150 فروند کشتی مورد  دستبرد دزدان دریایی شده است افزود: فعالیت‌های نیروی دریایی در منطقه بسیار گسترده است.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران قسمت عمده‌ای از آب‌راه‌های بین‌المللی را درنوردیده است خاطرنشان کرد: ایران اسلامی از بین 5 کشور حاشیه دریای خزر با 835 کیلومتر رتبه چهارم وسعت سواحل دریای خزر را دارد.

وی با اشاره به اقتدار توسعه توانمندی صنعت بومی‌سازی تجهیزات دریایی در کشور و با تاکید بر اینکه ناو‌های کلاس پیکان از جمله توسعه اقتصادی دریا محور در کشور است گفت: اکنون تمامی تجهیزات دریایی و صنعت دریایی در کشور داخلی است و به‌دست متخصصان و نخبگان داخلی ساخته می‌شود.

امیر دریادار باقری با بیان اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته میزبان بیش از 3 ناوگروه صلح و دوستی از کشورهای قزاقستان، آذربایحان و روسیه بوده است افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش تعاملات مطلوبی را در سایه اقتدار و توانمندی با کشورهای حاشیه دارد.

انتهای پیام/

R7877/P1336/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار احمد راستی، معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز ۱۱ اردیبهشت در اختتامیه اولین جشنواره ملی خلیج فارس در مرکز هرمزگان با اشاره به نقش تاریخی مردم جنوب ایران در اخراج امپریالیسم و استکبار از این منطقه، یاد و خاطره همه شهدای عرصه دریا در کشورمان را گرامی داشت و اظهار کرد:‌ ملت ایران با دلاوری و شجاعت خویش توانست بزرگ ترین نیروی دریایی وقت جهان را از جزایر خلیج فارس بیرون کند و این افتخاری برای هر ایرانی است.

بنابر گزارش ایسنا، به گفته وی، روز ملی خلیج فارس، روز یادآوری مجاهدت های تاریخی در مسیر حفظ کشور و استقلال و عزت ملی است و اکنون این اقتدار ملی در اوج خود در شرایطی قرار دارد که هیچ عنصر فرامنطقه ای قادر به عرض اندام در برابر ملت ایران نیست.

سردار راستی همچنین تصریح کرد:‌ اشراف کامل هوایی، سطحی و زیرسطحی در خلیج فارس برقرار است و دوران گردن کشی گذشته برای ملت ایران طی شده است و این حوزه تمدنی متعلق به کشورهای پیرامونی آن است و نباید اجازه دهند که مستکبران در این منطقه به بهانه های واهی جولان دهند.

معاون نیروی دریایی سپاه با طرح این نکته که اقتدار و عظمت ملت ایران به حدی رسیده که دشمنان به دنبال ائتلاف سازی برای مهار این قدرت روز افزون هستند، خاطرنشان کرد: در همین مسیر ائتلاف سازی نیز شاهد شکست مفتضحانه دشمنان هستیم.

وی گفت: خلیج فارس، دریای صلح و دوستی و برادری است و این کانون انرژی در جهان نباید عرصه دخالت برخی بیگانگان برای اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه شود. این دریای گسترده، بیش از ۳۰۰ میلیون نفر را در کشورهای پیرامونی خود جای داده و لذا اهمیت این منطقه بر هیچ کس پوشیده نیست.

سردار راستی با تقدیر از نخبگان و نوآوران کشورمان و شرکت کنندگان در جشنواره اختراعات خلیج فارس، این تلاش های ارزشمند را گامی در مسیر استقلال و عزت ایران اسلامی برشمرد و از بانیان این جشنواره قدردانی و اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه نیز در سایه همکاری همدلانه با نخبگان و دانشگاهیان و مبتکران کشورمان در عرصه های مختلف، توانسته به سطح برتری از بازدارندگی در صیانت از منافع ملی کشورمان دست یابد و تداوم این راه نیز با بر همین پایه استوار است.

معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خلیج فارس متعلق به همه ملت ایران و بستری امن برای همه ملت های منطقه است که می بایست با هم از آن بهره برده و خود، تعیین کننده موضوعات و مولفه های آن باشند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901502

دیگر خبرها

  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم