Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: هیچ نهادی مجاز نیست به سبب اشباع بازار از صدور مجوز کسب و کار خودداری کند و در این زمینه عملکرد دستگاه ها مورد نظارت و پایش قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین میرشجاعیان پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم راه‌اندازی مرکز پایش محیط کسب‌ و کار در استان مرکزی اراک اظهار داشت: امروز راه‌اندازی مرکز پایش محیط کسب‌ و کار در استان مرکزی که مرداد ماه سال گذشته توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده، عملیاتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصلی‌ترین هدف فعالیت این مرکز پایش محیط کسب‌ و کار تعیین شده و پس از راه‌اندازی آن تمامی شکایات مرتبط با مجوزهای کشور از این مرکز دریافت و به استناد ماده ۵۷ قانون موانع تولید فرد شاکی می‌تواند شکایت خود را به شخص استاندار، مقام ارشد مجموعه و شورای رقابت اعلام کند.

میرشجاعیان بیان کرد: پس از ثبت شکایت شورای رقابت موظف است طی مدت زمان هفت روز پاسخگوی شکایت باشد و موضوع را به مجموعه مربوطه ارجاع دهد و مقام ارشد مجموعه در مقابل شکایت ثبت شده پاسخگو باشد، در نهایت فرد شاکی می‌تواند قانع شود یا شکایتی دیگر تنظیم کند.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد: سامانه دادور یکی از بخش‌های این مرکز محسوب می‌شود که آمایش ملی شکایات مجوزی را بر عهده دارد و براساس آن درمی یابیم که شکایت اعلام شده از چه نوعی، از چه منطقه‌ای، چه دستگاهی و از چه بابی اعلام و در نهایت منجر به چه نتیجه‌ای شده است.

وی اضافه کرد: آخرین مرجع رسیدگی به این شکایات شورای رقابت است که با تشکیل جلسه‌ای با حضور فرد شاکی، فرد خاطی و مسئولان مرتبط به مساله رسیدگی می‌کند.

میرشجاعیان تصریح کرد: دومین خدمتی که این سامانه ارائه می‌دهد یک میز خدمت الکترونیکی و ملی است که تحت عنوان سامانه یاور فعال است، این ماژول سوالاتی از فرد می‌پرسد، پس از دریافت اطلاعات براساس مصوبه دستگاه مربوطه موظف است ظرف مدت پنج روز پاسخگوی موضوع باشد.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی خاطرنشان ساخت: سومین خدمت این مرکز که از اهمیت بالایی برخوردار است سامانه مجوزدهی کشوری است که تحت عنوان سامانه سام فعالیت دارد و براساس آن صدور مجوزها در سطح کشور و به‌ صورت یکپارچه انجام می‌شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه تعداد دستگاه‌های متقاضی بسیار زیاد است افراد متقاضی پس از ثبت‌نام یک نام کاربری و یک رمز دریافت می‌کنند که با استفاده از آن می‌توانند روند ثبت تقاضایشان را بررسی کنند.

میرشجاعیان گفت: با استفاده از این سرویس می‌خواهیم برآورد کنیم که صدور یک مجوز از زمان ارائه درخواست تا دریافت آن به چه مقدار زمان احتیاج دارد، تلاش ما بر این است که این مرکز  همانند یک درگاه فعالیت کند، برای این مرکز نوع حاکمیت دستگاه‌ها تفاوتی ندارد و این امر همان مفهوم پنجره واحد ذکر شده در ماده ۷۰ قانون برنامه پنجم است.

وی ضمن بیان اینکه این سامانه سام تا حدود یک ماه دیگر فعال می‌شود و وظیفه صدور مجوزهای استانی را برعهده دارد بیان کرد: مرکز ملی پایش کسب‌ و کار تحت نظر وزارت اقتصاد و دارایی فعالیت دارد و امور زیرساختی و نرم افزاری این مرکز زیر نظر سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می‌شود.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی توضیح داد: در حال حاضر استان‌ها درحال ارائه آموزش‌های لازم به دستگاه‌ها هستند و تلاش ما بر این است که ظرف دوهفته دستگاه‌ها را مجهز به کارتابل کنیم و هر استانی که زودتر این آموزش‌ها را فراگیرد با اعلام استاندار به مرکز می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

وی افزود: تجهیز استان‌ها به این‌ کارتابل هیچ هزینه‌ای ندارد و از دستگاه‌ها درخواست داریم عملکردی هماهنگ داشته باشند تا از اطلاعات ذی‌قیمت این مرکز بهره‌مند شوند.

میرشجاعیان عنوان کرد: تامین زیرساخت تنها ۱۰ درصد از این کار است و ۹۰درصد موفقیت آن‌ به همکاری دستگاه‌ها وابسته است، تمامی استان‌ها در این زمینه رصد می‌شوند تا استان‌های برتر را الگویی برای سایر استان‌ها قرار دهیم.

عاون وزیر امور اقتصاد و دارایی ضمن بیان اینکه عملکرد شورای رقابت در شش ماهه سپری شده امسال بسیار بهتر از قبل بوده ادامه داد: هیچ نهادی مجاز نیست که به سبب اشباع بازار از صدور مجوز کسب و کار جلوگیری کند همانگونه که در حال حاضر سه میلیون پروانه صنفی در کشور صادر شده و اتاق اصناف در مدیریت آنها مشکلی ندارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی

مهدی دسینه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان افزود: از ۴۱ هزار مجوز معتبر کاغذی موجود در هرمزگان، هفت هزار مجوز به الکترونیکی تبدیل شده است.

وی گفت: براساس قانون صاحبان همه مجوز‌های کاغذی باید مجوز الکترونیکی دریافت کنند و کسب وکار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی بدون مجوز محسوب می‌شوند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: در جزیره هرمز تمام کسب و کار‌ها مجوز الکترونیکی دریافت کرده اند و نخستین شهر بدون مجوز کاغذی در کشور نام گرفته است.

مهدی دسینه افزود: متقاضیان می‌توانند تا بیست و پنجم اردیبهشت ️بوسیله گوشی همراه خود و ورود کد شماره سریال کارت ملی، شناسه، کد صنفی و کد پستی محل کسب، در درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • منابع صهیونیستی: آتش‌بس مورد قبول حماس، برای اسرائیل غیرقابل قبول است
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • آخرین مهلت الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب وکار و دریافت شناسه یکتا
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان