Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: 70 درصد استعلام مجوزهای کسب و کار در ایران توسط پنج دستگاه اجرایی صادر می شود.

به گزارش ایرنا، سید حسین میرشجاعیان روز چهارشنبه در همایش معرفی سامانه برخط دریافت انعکاس و رسیدگی به شکایات متقاضیان مجوزهای کسب و کار، افزود: مرجع 27 درصد از این استعلام ها قوه قضاییه، 18 درصد نیروی انتظامی، 11 درصد توسط وزارت اقتصاد و دارایی، 9 درصد وزارت کشور و بقیه توسط وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه تصریح کرد: درخواست 78 درصد استعلام مجوزهای کسب و کار کشور نیز توسط پنج دستگاه است که در این زمینه سهم اتاق اصناف 58 درصد، وزارت کار و امور اجتماعی هفت درصد، جهاد کشاورزی 6 درصد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار درصد و بانک مرکزی سه درصد است و ساماندهی این دستگاه های اجرایی نقش تاثیرگذار و قابل توجهی در بهبود وضعیت کسب و کار ایفا می کند.
معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: 45 درصد از استعلام مجوزها توسط قوه قضاییه و نیروی انتظامی انجام می شود و هم اکنون در این خصوص ارتباط مناسبی بین قوه مجریه و قضاییه شکل گرفته است.
میرشجاعیان افزود: برای تسهیل در ارایه خدمات کسب و کار هم اکنون شاهد حضور معاون ریئس قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اقتصاد مقاومتی هستیم که امید است این ارتباط برای تسهیل در صدور مجوزها، رونق اقتصادی و بهبود کسب و کار نتایج خوبی داشته باشد.
وی ادامه داد: حذف برخی از مجوزها در راستای تسهیل خدمات کسب و کار انجام شده و برای مثال تسهیل امور در حوزه جهاد کشاورزی با کاهش رقم دریافت مجوز از 440 مورد به 100 مورد همراه است.
میرشجاعیان در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: در مرحله آغازین راه اندازی سامانه (ایران مجوز)، حدود 2 هزار مجوز در این سامانه توسط دستگاه های اجرایی اظهار شد و در گام دوم صلاحیت 99 درصد از این مجوزها تایید شد.
وی تصریح کرد: با وجود چهارسال فعالیت و تلاش در زمینه حذف و ساماندهی مجوزها، تاکنون 480 مجوز از مجموع 2 هزار مجوز در راستای ایجاد کسب و کار کاهش یافته و شمار آن ها به یک هزار و 520 مجوز رسیده است.
معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: راهکار کاربردی و مهم در راستای کاهش مجوزها، مرکز ملی کسب و کار بر اساس دستورالعمل های ستاد اقتصاد مقاومتی است.
میرشجاعیان اظهار کرد: هدف نهایی این است که این اقدام به پیشخوان مجوزدهی در کشور تبدیل شود.
استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: عملیات سامانه مرکز ملی پایش کسب و کار به عنوان سومین استان کشور ئر استان مرکزی آغاز شده است.
سید علی آقازاده افزود: اجرای این سامانه در استان مرکزی نقش مهمی در افزایش خدمت رسانی به سرمایه گذاران و تسهیل روند سرمایه گذاری دارد و نیاز است مسئولان و دستگاه های اجرایی برای انجام هرچه بهتر ماموریت های این سامانه در استان تلاش کنند.
وی بیان کرد: بزرگ شدن بدنه دولت از عوامل مهم در افزایش زمان ارایه خدمات اداری به سرمایه گذاران است و برای ارایه خدمات هرچه بهتر به متقاضیان سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار در استان باید در این زمینه کارهای ریشه ای شود.
استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: هم اکنون دولت با تمام توان و تجربیات برای جذب سرمایه گذاران و تسهیل در حوزه کسب و کار وارد میدان شده و مدیران دستگاه های اجرایی نیز باید به عنوان پیشگامان این حوزه با تمام توان برای تحقق این مهم تلاش کنند.
آقازاده افزایش صادرات و کسب درآمد ارزی را راه نجات کشور و استان عنوان کرد و گفت: هم اکنون در حوزه صدور مجوز برای صادرات کالا حدود 40 دستگاه و نهاد فعالیت می کنند که این مهم افزایش زمان صدور مجوز برای کالاها را به همراه دارد.
وی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی باید برای تسهیل در صدور مجوز برای کسب و کار، سرمایه گذاری و صادرات کالا مشکلات دستگاه های اجرایی برای ارایه مجوز به سرمایه گذاران را احصا و موارد غیر ضروری را حذف و یا کاهش دهند.
استان مرکزی با یک میلیون 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در قلب کشور قرار دارد.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتماد اعجازی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با مسوولان استان اردبیل اظهار کرد: در استان تاکنون ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که دراین راستا رتبه استان در کشور دهم است.

وی افزود: باتوجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارایه خدمات اداری به صاحبان کسب و کارهایی خواهد بود که دارای مجوز الکترونیکی هستند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور ثبت شده باشد.

فرماندار شهرستان اردبیل بیان کرد: خدمت‌رسانی به واحدهای صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود و آخرین مهلت صدور مجوز الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

اعتماد اعجازی ادامه داد: کلیه واحدهایی صنفی که تاکنون به اخد مجوز الکترونیکی نشده‌اند، می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این امر به صورت غیر حضوری و رایگان بوده و واحدهای صنفی می‌توانند به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

کد خبر 6092289

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • محرومیت از خدمات دولتی در صورت عدم دریافت شناسه یکتا
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا/ از ۲۵ اردیبهشت، مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار می‌شود
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا