Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی خدادادی پیش از ظهر امروز در مانور سراسری زلزله که در دبیرستان حضرت خدیجه (س) اهواز برگزار شد؛ اظهار کرد: مهمترین موضوع آمادگی به منظور حفظ سرمایه ها (گروه انسانی و زیرساخت ها) است؛ جوانان هم مهمترین سرمایه انسانی ما هستند و باید در حوزه های مختلف آگاهی بخشی و ایجاد آمادگی برای آنها را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برگزاری مانور زلزله و همچنین اجرای طرح های خادم و دادرس همه برای حفظ سرمایه های انسانی است، ادامه داد: از طریق سازمان نظام مهندسی، مدیریت بحران و سایر کارگروه ها این ساز و کارها و قوانین مربوطه در خصوص کاهش خطرپذیری و آسیب زیرساخت ها مدنظر قرار گرفته می شود ولی نظارت عالیه باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: برای رفع ضعف دستگاه ها و سیستم های موجود در جامعه باید برنامه ریزی مشخص و مدونی انجام شود؛ البته اجرایی شدن این برنامه ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

خدادادی بیان کرد: شاخص میزان آمادگی آحاد جامعه در مقابل حوادث طبیعی متأسفانه در کشور حدود ۱۵ درصد است و ۸۵ درصد مردم این آمادگی را ندارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان خطرپذیری نیز هشت از ۱۰ نفر است، ادامه داد: تاب آوری یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن بپذیریم و بهترین راهکار برای کاهش خطرپذیری همین افزایش تاب آوری هست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: پنج گسل فعال زلزله در استان خوزستان داریم که اطلاعات کافی داشتن در مورد آنها خیلی به نفع مردم است.

خدادادی اضافه کرد: مدیریت افکار عمومی در بحران خیلی کارساز و مؤثر است ولی در زلزله کرمانشاه شاهد بی نظمی در این زمینه بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در ادامه با اشاره به عدم انجام کارهای جزیره ای در زمان بحران تأکید کرد: باید در راستای منافع ملی قدم بردارند و متأسفانه در ابتدای امر شاهد اتفاقاتی بودیم که نباید رخ می داد. مدیریت بحران، هلال احمر و غیره نباید تضعیف بشوند چون همه سرمایه ملی هستند.

خدادادی در پایان با انتقاد از اعلام شماره حساب های شخصی و عدم مدیریت هزینه شدن این کمک های جمع آوری شده بیان کرد: باید به سمت و سویی حرکت کنیم که منافع ملی تأمین و مشکلات مردم حل شوند؛ اکنون که شرایط فروکش کرده دیگر کسانی که احساسی وارد شده بودند دیگر پای کار نماندند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی حجتی صبح سه‌شنبه در نشست مشترک با کمیته امداد اظهار کرد: گام سوم طرح یاس با محوریت یاران آسیب ستیز در اردبیل با همکاری کمیته و هلال‌احمر استان به منظور ارایه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری اجرا می شود.

وی به بررسی مفاد تفاهمنامه بین این دو نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اشاره و خاطرنشان کرد: طرح یاس براساس تفاهمنامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی در بین مدد جویان دختر ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد زیر حمایت کمیته امداد اجرا می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت کنندگان ارایه می‌شود.

حجتی تصریح کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

کد خبر 6092921

دیگر خبرها

  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان دار است
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت