Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > سلامت - بر اساس جدیدترین تحقیق منتشر شده بیماری‌های دیابت و چاقی دلیل صدها هزار مورد سرطان در سراسر جهان طی سال 2012 بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اثرات ترکیبی دیابت و شاخص بالای توده بدن (بالاتر از 25) دلیل 792600 مورد سرطان، پنج سال پیش یعنی در سال 2012 شناخته شده است. این تحقیق در کالج امپریال لندن توسط دکتر جاناتان پیرسون استوتارت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیابت و چاقی علت نزدیک به 800 هزار مورد سرطان در سال 2012/ زنان در معرض خطر سرطان سینه و مردان در معرض خطر سرطان کبد

دکتر پیرسون استوتارت در این باره می‌گوید: "درحالیکه ارتباط چاقی و سرطان در مواردی مشخص شده است؛ ارتباط بین دیابت و سرطان اخیرا کشف شده است. مطالعات اخیر ما نشان داده دیابت_به تنهایی یا در ترکیب با چاقی_ مسئول صدها هزار مورد سرطان هر ساله در سراسر جهان است. در عین حال تحقیقات نشان داده چاقی دو برابر دیابت به موارد سرطانی منجر می‌شود"

در همین حال تعداد زنانی که از دو فاکتور خطر فوق رنج می‌برند تقریبا دو برابر مردان است. بیشترین سرطانی که زنان درگیر آن شده‌اند،‌ سرطان سینه است که به مقدار 30 درصد رسیده است. در حالیکه در مردان 42.8 درصد به سرطان کبد مبتلا می‌شوند و این سرطان بیشترین مورد ابتلا را در بین مردان داشته است.

بیشتر این سرطان‌ها در کشورهای غربی ثروتمند اتفاق افتاده است و این در حالیست که شرق و جنوب شرقی آسیا در رتبه دوم ایستاده‌اند.

افزایش دیابت از سال 1980 تا 2002 باعث بروز یک چهارم سرطان‌ها در سال 2012 شده است؛ در حالیکه اضافه وزن مسئول 30 درصد باقی سرطان‌هاست. به گفته محققان با توجه به افزایش این فاکتورهای خطر (چاقی و دیابت) تلاش‌های بالینی و بهداشتی در جامعه باید بر شناسایی عوامل پیشگیری و غربالگری در بین مردم و بیماران تمرکز کند.

منبع: راشاتودی

۴۷۴۷

 

 

کلید واژه‌ها : سرطان - چاقی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند

طبق آمار ثبت احوال کشور از تعداد فوتی‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، مردان بیشتر از زنان فوت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل(۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵.۶درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد