Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت و تائید صلاحیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه گفتمان مذهبی انقلاب اسلامی ایدئولوژی جهان غرب را به چالش کشید گفت: انقلاب اسلامی با اقتدار روز افزون خود به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار سیدقاسم قریشی در یادواره شهدای فرهنگی سپاه ناحیه اراک اظهار داشت: این مراسم و این محفل مقدس با حضور فرهنگیان عزیز و خانواده‌های شاهد در روز شهادت امام حسن عسکری (ع) و در آغازین روز ولایت و امامت یگانه منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) برای ما پیام‌های ارزشمندی را دارد بویژه‌اینکه انقلاب اسلامی ما هم برگرفته از رسالت الهی و مامودیت الهی است که بر عهده آن حضرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجلیل از شهدا و خانواده‌های شهدا از مرتبه و عظمت بالایی برخوردار است به این صورت که مقام‌معظم رهبری می‌فرماید که گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و فراموشی آن خیانت است.

معاون نظارت و تائید صلاحیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: با خواندن زیارت عاشورا وقتی به مفاهیم آن دقت می‌کنیم در ادبی بودن آن پیام گویایی برای ما تبیین می‌شود و فقط مظلومیت امام حسین (ع) تنها در روز عاشورا و تنها گذاشتن آن بزرگوار خلاصه نشده و اگر بدانیم که فقط چند روز پس از واقعه عاشورا بسیاری از قتله امام حسین(ع) به عنوان افراد نادم و پشیمانی که توبه کردند و باید مورد عفو قرار بگیرند معرفی شده اند و حتی برخی هم ابراز تعزیت و همراهی کردند به گونه ای که امروز هم برخی از گروه‌ها و فرق بر این امر ادامه دارند.

سردار قریشی بیان کرد: معرفی شهدا یعنی معرفی هدف شهدا که از صدها سال قبل از انقلاب آغاز شد و تا امروز هم ادامه دارد و اگر امنیت و آسایش را برای جهان اسلام وجود دارد از برکت وجود شهدا است.

وی ادامه داد: از ویژگی انقلاب اسلامی ما مردمی بودن، دینی بودن و فرهنگی بودن مردم ان است یعنی با خواست همه اقشار اعم از دانش آموز،دانشجو،فرهنگی و کارگر و غیره به جود آمد و با روش و شیوه فرهنگی به پیروزی رسید و در این نبرد بود که با برخورد فرهنگی انقلاب اسلامی در مقابل مقابله با دو گفتمان مسلط بر دنیای امروز یعنی لیبرالیسم و کمونیسم توانست به پیروزی برسد که حضور همه جانبه تمام اقشار به ویژه فرهنگیان و طلاب دلیل بزرگی بر این ادعا است.

معاون نظارت و تائید صلاحیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: مردم استان ما و مردم این شهر همگام با مردم ایران در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب حضور داشتند و مهم تر از آن پیشگامانی که در مساجد حضور داشتند.

سردار قریشی خاطرنشان کرد: اگر شما به جمع آنها نظر بیندازید بلافاصله بعد از آغاز سقوط حکومت پهلوی و سلطنت پهلوی جمعی که در کانون‌های دفاع از مردم و انقلاب حضور پیدا کردند متشکل از اقشار مختلف بود اما حضور فرهنگیان به ویژه معلمان و دانش‌آموزان و دانشجویان به عنوان پیشگامان انقلاب اسلامی از درخشندگی بالایی برخوردار بود.

وی اضافه کرد: زمانی که کمیته مردمی انقلاب اسلامی در مسجد آقا ضیاالدین تشکیل شد حضور افراد مختلف از جمله فرهنگیان بر بُعد فرهنگی و معنوی افزایش جدی داشت و اگر چه این عزیزان فرهنگی بودند ولی به مقتضیات نیاز انقلاب و کشور در آن موقع که نیاز بود با اقدامات مردمی به سبب از هم‌پاشیدگی و تعطیلی ارگان‌ها و ادارات مختلف نقش رسیدگی به امور مختلف مردم را به ویژه امنیت  در مقابل تهاجم اشرار و منافقان به عهده بگیرند بسیار برجسته به چشم می‌خورد.

معاون نظارت و تائید صلاحیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: افراد رزمنده زمانی که برای مبارزه با دشمن سلاح در دست گرفتند در کنار آن با استفاده از افراد معلم خود در آنجا ادامه تخصیل هم انجام دادند و توانستند یک نوع آرامش هم فراهم کنند.

سردار قریشی بیان کرد: شما فرهنگیان وارث شهدایی هستید که در سال 57 بر دو قدرت بزرگ دنیا را که بر جهان مسلط بود و دنیا را برای خود تقسیم کرده بود پیروز شدند و تا سال 57 هیچ قدرتی جرات عرض اندام نداشت مگر اینکه تحت سلطه یکی از قدرت‌ها باشد اما ملت ایران با حضور اقشار مختلف به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: من از شما فرهنگیان به عنوان افسران جنگ نرم تقاضا دارم که به نکاتی که حضرت امام(ره) فرمودند توجه کنید به این صورت که یکی از نکاتی حضرت امام(ره) فرمودند شناخت دشمن بود و فرمودند که هرملتی که دشمن را نشناسد و او را دوست یا بی طرف بداند حتما در معرض خطر قرار می‌گیرد.

معاون نظارت و تائید صلاحیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: اگر ما به فرمایشات امام(ره) و واقعیات توجه لازم نداشته باشیم در حقیقت پیروزی‌های گذشته را مورد غفلت قرار داده ایم و از آن بی توجه گذشته ایم و قطعا ممکن است ملت،مردم و مسئولان دچار خواب آلودگی و غفلت شوند چون در این صورت مورد شبیخون قرار می‌گیریم نتیجه آن این می‌شود که برخی فکر می‌کنند اوباما برای ما خیرخواه و ترامپ یک دیوانه ای است که اتفاقی روی کار آمده است.

سردار قریشی خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند که اختلاف و مشکلات با آمریکا سطحی است اما آیا دشمنی آمریکا با ما مقطعی بوده و دیوار بی اعتمادی بین ما آمریکا وجود دارد از بین رود مشکلات ما برطرف می‌شود؟ اگر بخواهیم این واقعیات را مورد توجه قرار دهیم چند نکته را باید توجه ویژه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از این نکات، چرایی دشمنی آمریکا با ما است که اگر خوب به این موضوع بپردازیم این مسئله برای ما برطرف می‌شود و باید بدانیم که دلیل دشمنی آمریکا با ما ماهیت و هویت استکباری و سلطه‌جویی آمریکا و ایستادگی و مقاومت منجر به نتیجه ملت ایران به گونه‌ای که ملت ایران به عنوان الگو در سطح جهان معرفی می‌شود است.

معاون نظارت و تائید صلاحیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: امروزدشمن مهمترین تعرض را در جبهه نرم در حمله به اهداف مهمی مثل اسلام ناب به ویژه در بعد دستاوردهای ناب به ویژه فکری و اعتقادی از مسیر درست سرمایه گذاری کرده واگر مراقبت‌ها و هشدارهای مقام معظم رهبری نبود نه تنها جوانان حتی بسیاری از مسئولان ممکن بود فریب دشمن را بخورند.

سردار قریشی بیان کرد: ما دو روش و شیوه تهدید انقلاب و ملت را داریم که اینها که در مقاطع مختلف به اسلام ضربه زدند که یکی لیبرالیسم و سکولاریسم که متاسفانه در ایران با اشکال مختلف فعال هستند و دیگری تحجر است.

وی ادامه داد: حالا که جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف توانست دشمنان را با فضاهت مواجه کند و وضعیت به گونه ای است که سران دشمنان خود اعلام پایان جنگ می‌کنند که تمام اینها برگرفته از تلاش و خون شهیدان و مقاومت خانواده‌های آنها است.

معاون نظارت‌و تائید صلاحیت نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: استان مرکزی با وجود علمایی همچون آقاضیاءالدین، آقانورالدین، آیت‌الله حائری و آیت الله اراکی در تبیین و گسترش مذهب تشیع در جهان و دنیای اسلام نقش درخشانی داشته است. 

سردار قریشی خاطرنشان کرد: برخی بزرگان حوزه علمیه که نقش تعیین کننده‌ای در جهان اسلام دارند از دامن این استان پرورش یافته اند که گل سرسبد آنان حضرت امام خمینی(ره) است که مذهب شیعه را به رخ جهانیان گشید.

وی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، گفتمان مذهبی بر دو گفتمان زر و زور و قدرت غلبه کرد و ایدئولوژی جهان غرب را به چالش کشید. 

معاون نظارت و تائید صلاحیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: قبل از انقلاب جهان استکبار برای غارت ثروت کشورها دنیا را به دو بخش تبدیل کرده بود و بر جهان حکومت می‌کرد که با پیروزی انقلاب امام خمینی(ره) و با تحول در گفتمان آن زمان، اندیشه و نگرش مردم نیز متحول شد و روحیه آزادی و آزادی خواهی در بین مردم جهان گسترش یافت.

سردار قریشی بیان کرد: انقلاب اسلامی با وجود تحریم‌ها و کمبود امکانات توانسته است موفقیت‌های عظیمی را به دست آورد و در مسائل علمی همواره یکی از کشورهای پیشرو است. 

وی ادامه داد: هم اکنون انقلاب اسلامی با اقتدار روز افزون خود به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است. 

معاون نظارت و تائید صلاحیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: امروزه مهمترین و اصلی ترین محور جنگ که استکبار با تکیه بر آن به دنبال ایجاد چالش و ضربه زدن به انقلاب و کشور است جنگ فرهنگی یا نرم است که همه باید با تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب، کشور را مقابل این تهدیدها ایمن کنیم. 

سردار قریشی هدف جنگ نرم را تغییر باورها، رفتار و سبک زندگی عنوان کرد و گفت: دشمن با تکیه بر این روش به دنبال تغییر در هویت انقلاب است.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با اشاره به رویه‌های سیاسی برای شناسایی سازمان‌های تروریستی تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل اظهار کرد: من فقط می‌توانم آنچه را که بارها اعلام کرده‌ایم تکرار کنم. سپاه پاسداران و اعضای آن تمام توسط اتحادیه اروپا تحریم شده و نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیز درباره (موانع) شناسایی این سازمان به‌عنوان نهاد تروریستی توضیح داده است.

وی عنوان کرد که نام سپاه پاسداران زمانی ممکن است در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اضافه شود که یک دادگاه اروپایی تصمیم مرتبطی را در این زمینه اتخاذ کند. اتفاقی که به گفته این مقام اروپایی تاکنون رخ نداده است.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

در انگلیس مقام‌های این کشور اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. بر اساس گزارش‌ها دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم به تازگی در سفر به سرزمین‌های اشغالی آب پاکی را روی دوست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

در اروپا هم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اعلام کرده است که چنین اقدامی بدون حکم دادگاه امکان پذیر نیست. جوسپ بورل هفته پیش در نشست با خبرنگاران گفت: ما به حکمی نیاز داریم که نشان دهد سپاه ایران در یک پرونده تروریستی دخیل بوده است. در شرایط کنونی چنین پرونده‌ای موجود نیست و من به همکارانم گفتم که پاسخ همانی که است چند ماه پیش اعلام شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر در گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تامین امنیت ملی ایران و منطقه، به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد.

وی به آن دسته از مقام‌های اروپایی که خواستار شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی هستند گفت: آنها باید به تبعات منفی این رفتار احساسی خود بر اروپا بیندیشند و بر مسیر دیپلماسی، تعامل سازنده و عقلانیت تمرکز کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطر نشان کرد: ضرورت دارد در دنیای دیپلماسی به امنیت متقابل احترام گذاشته شود و به جای پیروی از زبان تهدید و اقدامات غیردوستانه، افزایش اعتماد متقابل در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 748127

دیگر خبرها

  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • وعده صادق قدرت اشغالگران قدس را به زیر کشید