Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از خسارت 21 میلیارد تومانی به بخش دامداری این استان و تلف شدن 30 هزار راس دام خبر داد.

به گزارش ایلنا، شهبازی با اشاره به اینکه زلزله باعث تخریب واحد‌های دامداری سنتی و صنعتی در مناطق زلزله زده شده است، افزود: دولت برای جبران خسارت زلزله به دامداران برای هر راس دام سبک ۶۰۰ هزار تومان و برای هر راس دام سنگین ۳ میلیون‌تومان مصوب کرده که به خسارت‌دیدگان پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی کل اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت دامداران را ۲۱ میلیارد تومان بیان کرد که در صورت تامین اعتبار به دامداران پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۳۰۰ جایگاه دام کاملا تخریب شده و ۵۷۵ واحد دامداری سنتی و نیمه صنعتی نیز خسارت دیده‌اند، خاطرنشان کرد: در حادثه زلزله ۳۰هزار راس دام تلف شده که ۱۰۰۰ راس آن دام سنگین است.

وی همچنین از خسارت زلزله به ۱۶۸ واحد پرورش ماهی خبر داد که در این بین ۳ و نیم میلیون قطعه بچه ماهی تلف شده است.

دکتر شهبازی افزود: در اثر زلزله اخیر اماکن نگهداری دام ها، انبار‌های علوفه، دام و طیور، ادوات کشاورزی و تاسیسات کشاورزی، کانال‌های آبیاری، چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب خسارت دیده اند.

وی خسارت به کندو‌های زنبور عسل استان در اثر زلزله را حدود ۱۰۰۰ کندو اعلام نمود و افزود: همچنین ۲۰ هزار قطعه مرغ نیز بر اثر زلزله تلف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یکی از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان در مناطق زلزله زده را حمل و توزیع ۲۰۰۰ تن جو در مرحله اول برشمرد که به صورت رایگان بین دامداران و کشاورزان توزیع شده و فرآیند توزیع همچنان ادامه دارد.

وی دیگر اقدام سازمان در راستای کمک به دامداران و کشاورزان خسارت دیده را توزیع ۸۰۰ رول نایلون پلاستیکی برای پوشاندن انبار‌های علوفه اعلام کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گفت: در پایش روستاها، توسط اکیپ‌های دامپزشکی ۶۳۵ روستا سرکشی و پایش شده است.

وی در پایان گفت: علی رغم اینکه اکثر ساختمان‌های اداری سازمان جهاد کشاورزی بدلیل خسارت زلزله قابل استفاده نیستند، اما پرسنل سازمان جهادکشاورزی از ساعت‌های اولیه بعد از زلزله با حضور در بین مردم مشغول خدمات رسانی به مردم زلزله زده هستند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت بارش‌ها در فارس موجب بروز خسارت کشاورزی شد / ورود سامانه جدید بارشی

ایسنا/فارس مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از بروز خسارت به بخش کشاورزی این استان به دلیل شدت بارش‌ها طی امروز، ۱۴ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وضعیت بارش‌ها در استان فارس گفت: امروز شدت بارش‌ها به حدی بود که موجب بروز خسارت به زمین‌های کشاورزی شده است زیرا بارش باران در این فصل موجب می‌شود گندم‌هایی که ساقه‌های بلندی دارند، خسارت ببینند.

وی با بیان اینکه خسارت‌ها به زمین‌ها کشاورزی به دو صورت انجام می‌شود، گفت: یک گونه همین مزارعی است که گیاهان ساقه بلند دارند و در اثر بارش باران ساقه‌های گیاهان می‌شکند و خم می‌شود و برداشت با کمباین را دچار مشکل می‌کند و نوع دیگر خسارت آن است که برخی زمین‌های کشاورزی در حریم و بستر مسیل‌ها و محل‌هایی است که آب زیادی از آنجا عبور می‌کد و خاک شسته شده و دچار فرسایش می‌شود و به همین دلیل به محصولات کشاورزی خسارت وارد می‌شود.

غلامی در عین حال این نکته را یادآور شد که اثر رحمت الهی آنقدر زیاد و خوب است که این حوادث در برابر بارش رحمت الهی ناچیز است. البته به محصولاتی که بیمه هستند، جبران خسارت می‌شود و برای محصولاتی که بیمه نیستند، باید ابتدا جمع‌آوری اطلاعات و میزان خسارت‌ها داشته باشیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه خسارت‌ها در شهرستان فیروزآباد و فسا و تقریباً در کل استان چنین حالت‌هایی بوده است، گفت: میزان خسارت را باید حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت جهادکشاورزی اعلام کند.

وی از عموم مردم خواست تا با توجه به احتمال بروز حوادث در اتفاقات طبیعی مانند وزش باد و بارش باران و سیلاب و... حتماً محصولات و وسایل زندگی خود را بیمه کنند.

غلامی در پاسخ به وضعیت آبگرفتگی معابر شهری نیز گفت: در شیراز مقداری آبگرفتگی داشتیم که باید شهرداری شیراز گزارش دهد اما در شهرستان‌ها تاکنون گزارشی نداشتیم. ستاد بحران تنها زمانی ورود پیدا می‌کند که وضعیت آبگرفتگی دچار مخاطره شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه وضعیت جاده‌های استان بدون مشکل و ترددها روان است، گفت: از اواخر امشب سامانه جدید از سمت شمال، شمال غرب، نورآباد و کازرون آغاز شده و به سمت مرکز و جنوب استان حرکت می‌کند.

وی با تصریح اینکه سامانه بارشی قبلی تا ظهر امروز ادامه داشت اما سامانه جدید از امشب شروع می‌شود و تا فردا عصر از جنوب استان خارج خاوهد شد، گفت: این سامانه بیشتر مناطق شمال، شمال غرب و مرکز، جنوب و جنوب غربی را تحت پوشش قرار می‌دهد، گرچه در شرق استان هم بارش داشتیم اما شدت‌ها ضعیف است.

غلامی با بیان اینکه هشدار نارنجی برای این سامانه جدید صادر شده است، گفت: مخاطرات این سامانه علاوه بر بارش باران، صاعقه، احتمال سیلاب و آبگرفتگی، وزش باد شدید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شدت بارش‌ها در فارس موجب بروز خسارت کشاورزی شد / ورود سامانه جدید بارشی
  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان