Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کاظمی روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش شهر سامن ملایر اظهار کرد: با توجه به اینکه این دستورالعمل در سال های گذشته و امسال مشکلاتی را برای مدیران آموزش و پرورش بویژه در روستاها به وجود آورد، در دیدار اخیر خود با وزیر آموزش و پرورش، وی دستور تغییر و اصلاح این دستورالعمل را برای سال 97 صادر کرد.
وی متناسب نبودن حجم کتاب های درسی با مدت زمانی کلاس های آموزشی را از دیگر مشکلات عمده این حوزه برشمرد و افزود: در این نشست از وزیر آموزش و پرورش درخواست شد کمیته کارشناسی برای بررسی علمی و تخصصی حجم کتاب های درسی برای سال آینده تعیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاظمی با بیان اینکه پس از آغاز به کار دولت دوازدهم مشکلات آموزش و پرورش در سه مرتبه ملاقات خصوصی با وزیر مطرح شد، بیان کرد: امیدواریم مشکلات بودجه ای این حوزه نیز در سال آینده حل شود.
وی ادامه داد: در حوزه نهضت سوادآموزی نیز ایجاب می کند که در کشور فرد بیسواد نداشته باشیم و این طرح باید بازنگری شود.
وی با تاکید بر اینکه در زمینه نوسازی مدارس نیز مشکل داریم، اظهار کرد: بنیاد برکت در روستای دوریجان سامن مدرسه ای احداث کرده اما هنوز این مدرسه توسط اداره کل نوسازی مدارس استان تکمیل و بهره برداری نشده است و باید اینگونه مسایل هر چه سریعتر حل شود.
کاظمی افزود: با توجه به ارایه طرح کمک آموزشی از سوی آموزش و پرورش سامن به وزیر آموزش و پرورش در ملاقات اخیر، وی 200 میلیون ریال به آموزش و پرورش سامن کمک کرد که پیگیری های لازم برای اخذ این مبلغ در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه نیازهای آموزشی و تربیتی به نحو شایسته مرتفع نشده است، افزود: با توجه به اینکه انعکاس و بازخورد مشکلات مالی در آموزش و پرورش هم دیده می شود، امیدواریم با طرح مشکلات بودجه ای توسط وزیران در کمیسیون های مجلس، این مشکلات مرتفع شود.
وی وضعیت آموزش و پرورش سامن را با توجه به همدلی مسئولان این شهر خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به سرآمد بودن ملایر در ورود خیران به حوزه های درمان و آموزش و اینکه ملایر سومین شهر وقفی کشور است، نیازمند بهره گیری از ظرفیت بیشتر وقف و خیران برای رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش هستیم.
وی هزینه کرد درآمد اوقاف برای مردم خود منطقه را از درخواست های جدی نمایندگان ملایر برشمرد و بیان کرد: با توجه به بالا بودن درآمد اوقاف این شهرستان، باید شاهد ارایه خدمات قابل توجهی در بخش درمان، آموزش، رسیدگی به فقرا و نیازمندان و مسایلی در راستای اجرای نیت واقف باشیم.
کاظمی یادآور شد: با توجه به آثار مثبت فضای مجازی، سرانه کتابخوانی کاهش پیدا کرده که نیاز است از سنین کودکی و نوجوانی فرهنگ کتاب و کتابخوانی، قانون گرایی، نظم پذیری و آشنایی با قوانین محیط زیست به دانش آموزان آموزش داده شود.

**96 درصد جمعیت ملایر باسواد هستند
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به اجرای طرح سوادآموزی از سنین 10 تا 49 سالگی، گفت: ملایر پس از استان همدان با 96 درصد رتبه دوم را در زمینه باسوادی افراد دارد.
محمد پورداود اظهار کرد: در ملایر، سامن و جوکار حدود هشت هزار و 114 فرد بی سواد وجود دارد که از این تعداد سه هزار و 106 تن در جامعه شهری و چهار هزار و 979 تن در جامعه روستایی زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه جمعیت زنان بی سواد با پنج هزار و 454 تن بیشتر از مردان با 2 هزارو 660 تن است، ادامه داد: در سامن سه دوره سوادآموزی برای 191 تن تکلیف شده است که این شهر با دارا بودن 87 درصد جمعیت باسواد، رتبه یازدهم استان را دارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه سامن نیز تامین 10 دستگاه رایانه، آسفالت هفت آموزشگاه، رفع مشکل برق آموزشگاه شهید کریمان، دیوارکشی 10 آموزشگاه، تکمیل مدرسه روستای دوریجان و تجهیز سرویس بهداشتی 6 آموزشگاه را از جمله نیازهای این منطقه برشمرد و گفت: برای رفع کمبود تجهیزات آموزشی و اداری مدارس نیازمند یک میلیارد ریال اعتبار هستیم.
محمد احمدوند بیان کرد: طی سه ماه گذشته یک میلیارد و 280 میلیون ریال از طریق اداره اوقاف و امور خیریه ملایر و خیران، 540 میلیون ریال بودجه های دولتی و 350 میلیون ریال از طریق مزایده ها جذب شد.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مسئله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهارداشت: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

وی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مسئله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوزاستخدام شش هزارنفر درآموزش وپرورش سیستان وبلوچستان
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر