Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: اعضای جامعه مهندسین کشور با حضور در قم، با علما و مراجع عظام تقلید در این شهر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در این دیدار با تاکید بر موضوع خداشناسی گفت: همگان در این زمینه وظیفه داریم و باید با تمام توان در راستای گسترش این موضوع تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان داشت: تقوا در کارها امر مهمی است که انسان باید همواره خود را به سلاح تقوا مجهز کند و با رعایت تقوای الهی در نزدیک شدن به خداوند بکوشد.

این مرجع تقلید گفت: مهمترین کار انبیا انسان سازی و هدایت انسان ها بود که این کار ساده ای نیست و باید همواره به دستورات ائمه اطهار(ع) توجه داشته باشیم.

آیت الله نوری همدانی به موضوع ربا در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این جامعه ربا غوغا می کند و اسلام با ربا مخالف است و در هفت جای قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره شده اما کسی گوش نمی دهد.

وی گفت: ربا موضوعی مخرب است و در زمان امام راحل نیز دریافت جریمه دیرکرد مطرح شد که ایشان فرمودند برای یکبار ایرادی ندارد اما برای بارهای دیگر ربا بوده و حرام است.

این مرجع تقلید در ادامه به موضوع شکست داعش اشاره کرد و گفت: چالش میان گروه‌های تروریستی و گروه‌های اسلامی ادامه خواهد داشت و نباید این‌گونه تصور کرد که با شکست داعش دشمنی با اسلام تمام شد.

 

*وضعیت معیشت مردم برطرف شود

آیت‌الله علوی گرگانی از دیگر مراجع عظام تقلید نیز در این دیدار با اشاره به دشمنی دشمنان اسلام گفت: این موضوع را به خوبی می دانیم و باید توجه داشته باشیم که دشمنان همواره به اسلام و انقلاب مخالف هستند.

وی بیان داشت: دشمن از راه‌های مختلف وارد می‌شود و هدف آنها گرفتن دین از مردم است از این‌رو باید هوشیاری و آگاهی خود را حفظ کنیم و اجازه هیچ گونه تحرکی را به دشمنان ندهیم.

آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: دشمن به دنبال اختلاف‌افکنی میان مردم است، اگر مسلمانان همه باهم متحد شوند دشمن نمی‌تواند کاری کند اما اگر توانست با تفرقه‌افکنی میان مسلمین اختلاف ایجاد کند سبب نابودی کشور می‌شود.

وی همچنین به وضعیت معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: دولت باید این موضوع را برطرف کند و وضعیت را بر مردم سخت تر نکند.

 

* همه گروه ‌ها باید خود را در خدمت ولایت‌فقیه قرار دهند

آیت الله سعیدی امام جمعه قم نیز در این دیدارها گفت: کارها باید محور ولایت باشد و باید بدانیم که اگر مومنان همراه رهبر خود باشند و بر کاری اجتماع کنند موفق خواهند بود.

امام جمعه قم تصریح کرد: همه گروه ‌ها باید خود را در خدمت ولایت‌فقیه قرار دهند و همواره با تبعیت از مقام معظم رهبری در کارها گام بردارند.

آیت الله سعیدی با اشاره به فعالیت گروه های تکفیری گفت: اینها ادامه ریزش‌هایی است که از زمان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) آغاز شده است که با وجود اینکه عده‌ای آن را ندیده‌اند بازهم اکنون تابع آنان از دین خارج‌شده‌اند.

وی با اشاره به فتنه سال 88 گفت: همه خواسته ‌ها این است فردی که دستش به فتنه آلوده است عذرخواهی کند اما تاکنون حاضر نبوده عذرخواهی کند، بنابراین چگونه می‌توان به ‌عنوان لیدر به آن فرد نگاه کرد.

امام جمعه قم بیان داشت: باید بر اساس ارزش‌های انقلاب اسلامی حرکت کنیم عبور از سلایق شخصی در جایی که تعارض با سلیقه ولایت است یکی از شاخصه‌های مهم مجموعه‌ای است که می‌خواهد در نظام تأثیرگذار باشد.

 

*جنگ نیابتی وظیفه اصلی داعش بود

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین نیز در این دیدارها ضمن قدردانی از مراجع و علما گفت: جامعه اسلامی مهندسین حدود 30 سال است که فعالیت می کند و همواره تلاش کرده که فعالیت ‌های سیاسی خود را پشت سر علما ادامه دهد.

وی به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت و نابودی داعش در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: داعش وظیفه داشت که جنگ نیابتی در منطقه به راه بیندازد و طی پنچ سال گذشته آسیب‌ های بسیاری به جهان اسلام وارد کرد.

وی گفت: تفکر سلفی‌گری از بین نرفته و ادامه دارد و استکبار جهانی مصمم است تا آنجا که می‌ تواند آدم‌ های ساده ‌اندیش را وادار به جنگ در منطقه کنند.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونان وزیر راه و شهرسازی به مشکلات مردم قم رسیدگی می کنند

مهدی رحیمی راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور، روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در قالب دور دوم سفر استانی مهمان مردم شهر قم خواهد بود که دستگاه‌های مختلف، برنامه دیدارهای مردمی پیش بینی کرده اند.

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: بر این اساس نمایندگان و معاونان وزیر راه و شهرسازی از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه تا روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در محل باغ موزه دفاع مقدس استان قم واقع در میدان مفید در قالب طرح ملی خدمت میدانی شهید حاج قاسم سلیمانی پاسخگوی سوالات و مشکلات مردم قم در حوزه ماموریت‌های دستگاه‌های تابع راه و شهرسازی خواهند بود.

وی افزود: در این ستاد، هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان، ارسلان مالکی معاون وزیر و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن و حسین مدنی مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی حضور خواهند داشت.

رحیمی راد اضافه کرد: برنامه فعالیت ستاد مردمی نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در روزهای چهارشنبه ۱۹ و پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ الی ۱۸ و در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ الی ۱۸ است.

کد خبر 6099710

دیگر خبرها

  • معاونان وزیر راه و شهرسازی به مشکلات مردم قم رسیدگی می کنند
  • خسارت ۴۹۰ میلیارد تومانی سیل به بخش دُرُح سربیشه
  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • آجر لو : تفرقه می‌تواند مجلس دوازدهم را به شکست منجر کند/ به طور حتم، هیات رئیسه مجلس تغییراتی خواهد داشت + فیلم
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته