Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور ایران در جمع بهترین های آسیا، تغییر مدیریت بسکتبال، صدرنشینی پرسپولیس و مشخص شدن میزبانی ایرانی ها در لیگ قهرمانان مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش بود.

به گزارش خبرنگار مهر، این هفت روز ورزش در حالی رو به پایان است که بسکتبال به دلیل استعفای مدیر بازنشسته این رشته، کشتی به دلیل باخت اجباری آزادکار آن در رقابت های زیر ۲۳ سال جهان، کاراته به دلیل نایب قهرمانی تیم اعزامی به لیگ جهانی و تکواندو به خاطر ادامه ناکامی در کسب مدال طلا خبرساز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهمترین اخبار این هفته اما درفوتبال رقم خورد؛ آنجا که کنفدراسیون آسیا دو جایزه بهترین های آسیا را به ایران اختصاص داد ضمن اینکه این کنفدراسیون در مورد لیگ قهرمانان و میزبانی تیم های در فصل آتی آن نشست مهمی برگزار شد اما نتایج این نشست، وضعیت ایران را در مورد میزبانی نمایندگان کشورمان برای دیدار با تیم های عربستانی به طور دقیق مشخص نکرد. 

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

برد و باخت تیم ملی بسکتبال در مسیر جهانی شدن
دو دیدار نخست تیم ملی بسکتبال در رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین طی این هفت روز ورزش برگزار شد. ملی پوشان بسکتبال در نخستین دیدار که جمعه در اردن برگزار شد مقابل عراق متحمل شکست  ٧٤ بر ٦٦ شدند اما نتیجه دومین دیدار را به سود خود تمام کردند. این بازی دوشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و ملی پوشان کشورمان موفق شدند تیم ملی قطر را با نتیجه ۶۵ بر ۳۹ شکست دهند. 

تکواندو ایران همچنان بدون طلا 
پرونده تیم ۱۹ نفره تکواندو ایران در رقابتهای انتخابی گرند اسلم با کسب ۵ سهمیه و حذف ۱۴ تکواندوکار در چین بسته شد. در این رقابت ها که باحضور ۲۴۸ ورزشکار در ووشی چین برگزار شد، تیم کشورمان هماهنند تورنمنت های قبلی موفق به کسب مدال طلا نشد. در این رقابت ها ابراهیم صفری در وزن ۵۸-، ابوالفضل یعقوبی و میرهاشم حسینی در وزن ۶۸- کیلوگرم، زهرا کیانی در وزن ۴۹- کیلوگرم  و زهراپوراسماعیل در وزن ۶۷+ کیلوگرم زنان تکواندوکارانی بودند که نزدیک به یک ماه دیگر برای حضور در نخستین دوره رقابتهای گرنداسلم دوباره به «ووشی» چین بازخواهند گشت. همچنین حمیدرضا هادیان، هادی تیران ولی پور، سروش احمدی، مهدی خدابخشی، عرفان ناظمی و  احمد محمدی در بخش مردان، سودابه پورصادقی، پریسا جوادی، مهسا پورمیرزا ، مبینا بابالو و فاطمه مصطفایی نیز تکواندوکارانی بودند که از دور رقابتها حذف شدند. 

عدم موفقیت نماینده حراست در یافتن جودوکار پناهنده
محمدرضا روکی که به عنوان سرپرست و نماینده حراست تیم اعزامی به مسابقات بین المللی هلند اعزام شده بود، پس از چند روز جستجو برای یافتن محمد رشنونژاد، جمعه گذشته دست خالی به تهران بازگشت. هر چند نتیجه این جستجو از ابتدا مشخص بود، ولی رودکی در هلند ماند و تلاش خود را کرد تا بوسیله ارتباط گرفتن با برخی جودوکاران قدیمی ساکن قاره سبز، نشانی از رشنونژاد پیدا کند که ثمری نداشت. محمدرشنونژاد جودوکار تیم ملی کشورمان دوشنبه گذشته هتل محل استقرار تیم ملی در هلند را ترک کرد و پس از آن دیگر کسی از وضعیت وی اطلاعی ندارد.

پرسپولیس صدرنشین شد
دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر جمعه و شنبه گذشته برگزار شد. در روز نخست این هفته از رقابت ها استقلال خوزستان تنها با یک گل برابر پیکان به برتری دست یافت. نفت آبادان ۳ بر ۲ سپاهان را شکست داد و پدیده مشهد هم در دیدار خانگی برابر نفت تهران ۳ بر یک به برتری دست یافت. 

سایر دیدارهای این هفته از مسابقات جمعه برگزار شد که طی آن استقلال و پرسپولیس موفق به شکست حریفان خود شدند. آبی پوشان در ورزشگاه آزادی با ۲ گل گسترش فولاد تبریز را شکست دادند و سرخپوشان هم در جم تیم پارس جنوبی را با یک گل شکست دادند و به صدر جدول رده بندی صعود کردند. همچنین تیم های فولاد و سایپا هم با همین نتیجه به ترتیب ذوب آهن و سیاه جامگان را از پیش رو برداشتند و تراکتورسازی هم ۲ بر یک سپیدرود رشت را شکست داد. 

۸ مدال برای ایران در رقابت های قایقرانی پاراکانو آسیا 
مسابقات قایقرانی پاراکانو قهرمانی آسیا در تایلند با کسب هشت مدال برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید. درجریان این رقابت ها تیم ایران موفق به کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و ۲ برنز شد. مسابقات قایقرانی پاراکانو قهرمانی آسیا شنبه گذشته به پایان رسید. 

ورود دوباره دیوان عدالت اداری به انتخابات تیراندازی
دیوان عدالت اداری طی اخطاری به وزیر ورزش خواست تا ظرف ۱۰ روز در اجرای مفاد دادنامه هجدهم تیرماه ۹۶ مبنی بر صحت و ابقا انتخابات تیراندازی سال ۹۳ اقدام کند.

سقوط آزاد دوچرخه سواری ایران در رنکینگ جهانی 
آخرین رده بندی رکابزنان در سال جاری میلادی با سقوط دوچرخه سواری ایران همراه بود، سقوطی که در هشت سال گذشته بی سابقه بوده است. در این رده بندی ایران در رده سی و چهارم است. قزاق ها جلوتر از ایران در رده بیست و ششم قرار دارند. آروین معظمی بهترین رکابزن ایران در رنکینگ جهانی است که در رده نهم قرار دارد. در بخش باشگاهی  پیشگامان کویر یزد صدرنشین دو سال پیاپی آسیا در رده چهارم و شهرداری تبریز در رده ششم قرار گرفته است. در بخش تیم های ملی قزاقستان اول، تیم ایران دوم و ژاپن سوم است. 

پایان مدیریت مشحون در بسکتبال
محمود مشحون که دو سال پیش چهارمین مدیریت خود در فدراسیون بسکتبال را آغاز کرد، به دلیل بازنشستگی پیش از موعد، ترک پست کرد. استعفای وی از ریاست فدراسیون بسکتبال جمعه گذشته و درست چند ساعت پیش از آغاز دیدارهای تیم ملی بسکتبال در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۶ چین اعلام شد. مشحون با تاکید سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر کنار رفتن افراد بازنشسته اعلام استعفا کرد و این درحالی بود که وی از سال ۸۱ به طور مستمر ریاست بسکتبال را عهده دار است. 

دو سهمیه بازی های پارالمپیک زمستانی برای ایران 
کمیته بین المللی پارالمپیک دو سهمیه بازی های پارالمپیک زمستانی را در رشته آلپاین به ایران داد ضمن اینکه احتمال افزایش تعداد سهمیه های ایران وجود دارد. به گفته عیسی ساوه شمشکی رئیس این دو سهمیه برای بخش مردان و زنان است. ضمن اینکه بعد از مسابقات کاپ آسیایی و بین المللی که به میزبانی ایران برگزار می شود، اسکی بازان اعزامی مشخص می شوند. 

۳ مدال آزادکاران در رقابت های زیر ۲۳ سال جهان 
در روزهای ابتدایی این هفت روز ورزش رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در شهر بیدگوشچ لهستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با مجموع سه مدال به کار خود پایان داد. در این رقابت ها مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. یونس امامی و امین طاهری هم در اوزان ۶۵ و ۱۲۵ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند. علیرضا کریمی نیز با توجه به برخورد با نماینده رژیم اشغالگر قدس از دور رقابت ها کنار رفت و شانس مسلم کسب مدال طلا را از دست داد.

محرومیت چهار ساله برای رکابزن دوپینگی 
شهاب جدیدالاسلامی ورزشکار رشته دوچرخه سواری به دلیل استفاده از مواد نیروزا به مدت چهارسال از شرکت در هرگونه رقابت ورزشی محروم شد. بنابر اعلام نادو، این رکابزن به دلیل مصرف ماده ممنوعه «کوریونیک» و«گونا دوتروپین» به مدت چهار سال از ۳۱ تیرماه ۹۶ لغایت ۳۰ تیرماه ۱۴۰۰ از حضور در میادین ورزش محروم شد.

نتایج میزبانی رقابت های قهرمانی آسیا برای کبدی ایران
طی این هفته رقابت های کبدی قهرمانی آسیا به میزبانی ایران و در گرگان برگزار شد. در این رقابت ها و در بخش بانوان ایران و سریلانکا به مقام سوم مشترک رسیدند. تیم ملی کبدی مردان ایران هم که در مرحله نیمه نهای مقابل پاکستان شکست خورد و از صعود به فینال بازماند تا همراه با کره جنوبی به عنوان مشترک سومی بسنده کرد. ناکامی کبدی ایران در کسب عنوان قهرمانی آسیا باعث شد تا سرمربیان هندی تیم های ملی مردان و زنان برکنار شوند. انتشار تصویر مربی مرد تایلندی که هنگام تماشای مسابقات بانوان پوشش داشت و روسری سرش کرده بود جنجال بزرگ پس از این رقابت ها بود.

قهرمانی آسیایی جودوکاران در بخش کاتا 
رقابتهای جودو قهرمانی آسیا در بخش کاتا با کسب پنج مدال طلا و نقره برای تیم ایران و ایستادن کاتاروهای کشورمان روی سکوی قهرمانی به پایان رسید. در جریان این رقابت ها تیم اعزامی ایران  صاحب دو نشان طلا در ناگه نو کاتا و کاتامه نوکاتا شد و به سه مدال نقره در گوشین جوتسو، جونوکاتا و کیمه نو کاتا دست یافت و اینگونه عنوان قهرمانی را در بخش کاتا از آن خود کرد. 

مرادی در دو ماراتن آسیا قهرمان شد 
در پایان مسابقه دو ماراتن قهرمانی آسیا که امروز با حضور دوندگان سرشناس آسیایی در شهر "دون گان" چین برگزار  شد محمد جعفر مرادی، دونده المپیکی و رکورد دار ماراتن ایران با ثبت زمان ۲:۲۱.۳۱ ساعت به عنوان دوازدهم بسنده کرد. دونده هندی موفق شد به عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دست پیدا کند و نمایندگان قزاقستان و مقدونیه نیز به رتبه های دوم و سوم رسیدند.

دختر کارشناس فوتبال دبیر کیمسیون ورزشکاران شد 
بعد از گذشت سه هفته از برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران، اولین نشست این کمیسیون سه شنبه با حضور کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک همراه با علیرضا دبیر نایب رئیس این کمیته برگزار شد. هر ۱۵ عضو جدید کمیسیون ورزشکاران در این نشست حضور داشتند. این نشست به منظور معارفه اعضای جدید برگزار شد البته گفته می شد در همین نشست انتخابات داخلی به منظور تعیین رئیس و نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران نیز برگزار شود اما این کار انجام نشد. البته سولماز حاج رضایی ( دختر امیر حاج رضایی - کارشناس فوتبال) به عنوان دبیر کمیسیون انتخاب شد. 

پینگ پنگ بازان ایران در تور جهانی پرتغال ۱۷ مدال گرفتند 
پینگ پنگ بازان ایران در مسابقات رده‌های سنی تور جهانی پرتغال صاحب هفده مدال طلا، نقره و برنز شدند.  آخرین مدال ایران در این مسابقات توسط محمدامین صمدی و با قهرمانی این نونهال ۱۱ ساله کشورمان به دست آمد. 

سرخوش نایب قهرمان اسنوکر جهان شد
در این هفت روز ورزش رقابت های اسنوکر قهرمانی جهان در مرحله فینال انجام شد و طی آن امیر سرخوش با  نتیجه ۸ بر ۲ مقابل یکی از قدرتمندترین بازیکنان دنیا که سابقه چندین دوره قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد شکست خورد و نایب قهرمان جهان شد و مدال نقره این دوره از رقابت ها را از آن خود کرد.

نایب قهرمانی کاراته ایران در لیگ جهانی 
در جریان مسابقات کاراته لیگ جهانی که با حضور ۷۸۳ کارته از ۶۷ کشور اوکیناوای ژاپن برگزار شد، تیم اعزامی کاراته ایران توسط امیرمهدیزاده و صالح اباذزی موفق به کسب دو طلا شد. در این رقابت ها سارا بهمن یار نقره گرفت، مبینا کاویانی، هادی عرب و مهدی قراری زاده هم به نشان برنز دست پیدا کردند. با مجموع این ۶ مدال ایران بعد از ژاپن نایب قهرمان شد. 

معرفی سرپرست جدید برای بسکتبال 
نصرالله پریچهره از سوی وزارت ورزش به عنوان سرپرست فدراسیون بسکتبال انتخاب شد. مراسم معارفه وی یک روز پس از انتخابش یعنی روز چهارشنبه انجام شد. در همین مراسم وی اعلام کرد که از فردا (شنبه) ثبت نام از کاندیدها برای برگزاری انتخابات انجام خواهد شد. 

فوتبال ایران در دو بخش بهترین آسیا شد 
مراسم انتخاب و معرفی بهترین های سال فوتبال آسیا چهارشنبه در بانکوک تایلند برگزار شد و فدراسیون فوتبال ایران توانست عنوان بهترین فدراسیون در بخش الهام بخشی و علی اصغر حسن زاده بهترین بازیکن فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۷ را از آن خود کند. در این مراسم  عمر خربین مهاجم سوری تیم الهلال عربستان بود که در جریان لیگ قهرمانان ۵ گل به پرسپولیس زد و باعث حذف نماینده کشورمان شد، به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد. 

۱۰ سکه طلا به جای مدال طلا
در جریان رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان علیرضا کریمی در وزن ۶۸ کیلوگرم به خاطر عدم رویارویی با نماینده اسرائیل متحمل یک شکست اجباری شد و برای دومین بار شانس دستیابی به مدال جهانی را به دلیل مشابه از دست داد. در همین رابطه وزیر ورزش و جوانان چهارشنبه در نشست مشترک با روسای فدراسیون ها از وی تقدیر کرد. همچنین در این جلسه ۱۰ سکه طلا به این کشتی گیر کشورمان اهداء شد. ضمن اینکه وزارت ورزش و جوانان پاداش مدال طلای رقابت های زیر ۲۳ سال جهان را نیز برای این کشتی گیر درنظر گرفته است.

جلسه سرنوشت ساز AFC و ابهام در مورد میزبانی ایرانی ها
جلسه هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا روز سه شنبه با حضور رئیس این کنفدراسیون همراه با روسای فدراسیون های عضو برگزار شد. در این نشست تصمیمات مهمی در رابطه با میزبانی تیم های آسیایی در لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب گرفته شد. AFC در بیانه ای اعلام کرد که برگزاری مسابقات آسیایی در کشورهای بی طرف لغو شده است و سه کشور عربستان، امارات و قطر باید مشکلات سیاسی خود را برای سفر نمایندگان شان برطرف کنند. نکته ابهام آمیز این بیانیه عدم نام بردن از کشور ایران و نامشخص ماندن میزبانی نمایندگان کشورمان از نمایندگان عربستان بود! در این باره AFC مشخصا اعلام نکرد که آیا تیم های ایرانی و عربستان در خاک خودشان از یکدیگر میزبانی خواهند کرد یا در خاک کشور بی طرف! هرچند علی کفاشیان اعلام کرد ایران نیز شامل قانون لغو بازی در زمین بی طرف می شود اما گزارش بعضی از رسانه های پرنفوذ عربستانی حاکی از آن است که تیم های ایرانی همچنان باید در خارج از خاک برابر عربستانی ها بازی کنند.

کماندار ایران صاحب سهمیه المپیک شد 
سوگند رحمانی کماندار ریکرو ایران با صعود به فینال مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان، صاحب سهمیه بازی های المپیک جوانان آرژانتین شد. پیش از این امیر رضا صفائی‌پور برای المپیک جوانان در بخش پسران کسب سهمیه کرده بود. 

استقلال بازهم امتیاز از دست داد
هفته چهاردهم رقابت های فوتبال لیگ برتر عصر روز پنجشنبه با چهار دیدار آغاز شد که در یکی از این بازیها استقلال در زمین پیکان به نتیجه تساوی بدون گل رسید. سایپا در تبریز 3 بر یک مغلوب گسترش فولاد شد. فولاد خوزستان 2 بر یک سپیدرود رشت را شکست داد و سپاهان هم برابر استقلال خوزستان یک به یک مساوی کرد. سایر دیدارهای روز جمعه برگزار می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات آغاز شده است.

در دومین روز این مسابقات نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر مانع ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان ایران برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا را کسب کرد.

عیدیان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.

این برای اولین بار است که دختران دوومیدانی ایران توانسته‌اند در قهرمانی جوانان آسیا مدال طلا کسب کنند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899917

دیگر خبرها

  • پیام تبریک رئیس مجلس در پی قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • جنجال مدال اهدایی و عکس یادگاری یک دختر با علی دایی +تصویر
  • جنجال مدال اهدایی یک دختر به علی دایی
  • قهرمان اسبق ایران درگذشت
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا