Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا کاوند، معاون دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته توسط این معاونت و برنامه‌های پیش روی آن پرداخت و اظهار کرد: بنده از اواخر مردادماه امسال، پس از تفکیک معاونت دانشجویی از معاونت فرهنگی، متصدی معاونت دانشجویی دانشگاه شدم و فعالیت‌های متعددی را آغاز کردیم و پیگیری‌هایی را از وزارت علوم و صندوق رفاه، بابت اخذ تسهیلات وام‌های گوناگون صورت دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسئول صندوق رفاه دانشجویان، وام شهریه دانشجویان شبانه (نوبت دوم)، برای نیمسال اول تحصیلی سال 96 به تصویب رسید. سقف وام شهریه برای مجموع دانشجویان نوبت دوم، 16 میلیون تومان در نظر گرفته شد که با پیگیری مکرر و جلسات متعددی که با معاون تسهیلات صندوق رفاه صورت گرفت، درخواست 100 میلیون تومانی سقف اعتبار تکمیلی برای این دانشجویان درخواست شد که امیدواریم بخش قابل توجهی از این اعتبار به دانشگاه تخصیص داده شود.

کاوند گفت: همچنین وام ویژه دانشجویان دکتری روزانه نیز به صورت ماهانه 600 هزار تومان است که مجموع این تسهیلات در 3 ماه مهر، آبان و آذر، مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار تومان برای هر نفر است که در صورت ثبت درخواست و انجام مراحل اداری به حساب دانشجویان واریز خواهد شد، این وام با سود تسهیلات 4 درصد و اقساط 60 ماهه بوده که سررسید بازپرداخت آن 9 ماه پس از فراغت از تحصیل است.
وی با بیان اینکه پیگیر وام بنیاد علوی نیز هستیم، تصریح کرد: این وام مانند وام صندوق رفاه و وام تحصیلی برای تمامی مقاطع روزانه است و حداقل مبلغ آن 450 هزار تومان در طول ترم است.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن همچنین به اجرای طرح پایش سلامت در این دانشگاه اشاره و بیان کرد: در این مدت طرح پایش سلامت جسم و روان دانشجویان ورودی جدید که امسال از طریق سامانه سازمان امور دانشجویان برگزار می‌شود، پیگیر و انجام شده است تا همه دانشجویان جدید این دانشگاه در این طرح شرکت کنند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت این معاونت اظهار کرد: تعمیر و بازسازی و تجهیز ساختمان فرسوده خوابگاه برادران دانشکده علوم قرآنی قم که به کمک معاونت توسعه مدیریت و چند نفر از همکارانمان در دانشکده قم اخیرا پایان پذیرفت که در مراحل آخر تجهیز آن هستیم و ان‌شاءالله بتوانیم در سایر خوابگاه‌های فرسوده و نیازمند تعمیر و تجهیز سراسر کشور چنین برنامه‌هایی را داشته باشیم.

وی افزود: در تاریخ 24 آذرماه کارگاه تخصصی دانش‌افزایی مشاوران دانشکده‌های علوم قرآنی سراسر کشور را در شهر مقدس قم برگزار می‌کنیم. در آینده نیز برنامه‌هایی از قبیل برگزاری مسابقه کتابخوانی، همایش‌های فصلی، راه‌اندازی مجلات مشاوره و ... تدارک دیده شده است که به امید خدا برگزار خواهد شد.

کاوند با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه و کمک‌های این دانشگاه به دانشجویان مناطق زلزله‌زده گفت: با توجه به زلزله اخیر در کشورمان، پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که انجام دادیم، تا سقف 2 میلیون تومان وام به دانشجویان زلزله‌زده از محل صندوق تسهیلات رفاهی وزارت اختصاص داده شد.

راه‌اندازی مرکز مشاوره دانشگاه
وی افزود: مرکز مشاوره دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تقریبا از سال 93 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حق‌جو کار خود را آغاز کرد. ایشان در ابتدای امر با حضور در تمامی دانشکده‌ها به برنامه‌های عمومی و مشاوره‌های خصوصی برای دانشجویان پرداختند. پس از گذشت دو سال به دلیل مشغله، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی را جهت ادامه فعالیت‌های مرکز معرفی و ایشان این مسئولیت را بر عهده گرفت. در این دوره برای اولین‌بار طرح پایش سلامت به صورت دستی در دانشکده‌ها اجرا شد و نتایج آن برای سازمان امور دانشجویان ارسال شد.

وی ادامه داد: در خردادماه سال 1396 این مسئولیت به عهده حجت‌الاسلام عبدالحامد مهدوی گذاشته شد، ایشان در ابتدا با بررسی وضع موجود از طریق مطالعه فعالیت مسئولین سابق و مصاحبه با کارشناسان دانشجویی، به بررسی مشکلات موجود پرداخت و در ابتدای مسیر تشکیل هیئت اندیشه‌ورز را در دستور کار خود قرار داد تا مسائل، مشکلات و تصمیمات در این هیئت به بحث گذاشته شود. پس از گذشت دو ماه طرح‌نامه مرکز مشاوره دانشگاه با سرفصل‌های مورد نیاز تهیه و ارائه گردید تا چشم‌انداز و ریز فعالیت‌های مرکز مشاوره مشخص شود.
کاوند به راه‌اندازی سایت و کانال تلگرامی بخش مشاوره دانشگاه اشاره کرد و گفت: همچنین در این مدت سایت مرکز مشاوره دانشگاه به عنوان زیرسایت دانشگاه علوم و معارف قرآن طراحی و رونمایی شد. از دیگر فعالیت‌ها می‌توان به تشکیل کانال تلگرامی این مرکز اشاره کرد.

تدوین 2 منشور در معاونت دانشجویی دانشگاه
معاون دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن از تدوین 2 منشور دانشجویی در این معاونت خبر داد و گفت: همچنین منشور راهبردی معاونت دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قران کریم نیز تدوین شده که شامل چشم اندازها. سیاست‌ها. برنامه‌های راهبردی است. ریزبرنامه‌ها و سایر موارد از این دست است. این منشور، که اکنون ویراست سوم آن پایان پذیرفته، پس تصویب در هیئت رئیسه دانشگاه به دانشکده‌های سراسر کشور ابلاغ خواهد شد و در خبرگزاری‌ها نیز منعکس می‌شود. منشور راهبردی مرکز مشاوره دانشگاه نیز که اکنون ویراست ششم آن در حال انجام است، به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 19 تا 29 در مصلای امام خمینی(ره) با شعار «بخوانیم و بسازیم» افتتاح خواهد شد، تلاش شده که همه ناشران کشورمان که شرایط حضور را دارند در نمایشگاه امکان حضور حداکثری داشته باشند، بنابراین همه ناشران ثبت‌نام‌کننده در نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت، تلاش داریم نمایشگاهی قدرتمند تشکیل شود.

اعتبار بن دانشجویی افزایش خواهد یافت

رئیس نمایشگاه کتاب تهران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره افزایش اعتبار بن‌های دانشجویی نمایشگاه کتاب با توجه به تورم سالانه توضیح داد: تلاش داریم امکان بهره‌مندی دانشجویان و طلاب را از یارانه خرید افزایش دهیم، جزئیات رقم اعتبار اعلام خواهد شد، اما در صدد تامین منابع هستیم. 

سیلی ایران به اسرائیل و عدم حضور هندی‌ها

این مقام مسئول در وزارت ارشاد در پاسخ به سوال دیگر درباره مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب و نهایی شدن «یمن» ابراز داشت: کشور «هند» طبق مذاکراتی که از سال گذشته داشتیم حضورش در نمایشگاه کتاب قطعی بود، در سفر ما به هند هم این مساله مورد تاکید قرار گرفت و گروه هندی در فروردین ماه به ایران آمد و محل نمایشگاه و حضور ناشران و اسکان شخصیت‌های فرهنگی هندی مورد توافق قرار گرفت، اما با اتفاقاتی که در منطقه رخ داد و تعرض رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه و پاسخ ایران به این تجاوز در آن ایام، دولت هند سفر اتباع هندی را با محدودیت اعلام کرد تا شرایط تنش‌زای منطقه فروکش کند، هنوز محدودیت برداشته نشده است، ما در هفته گذشته و در اردیبهشت‌ماه تصمیم داشتیم حضور هندی‌ها را منتفی اعلام کنیم، اما سفیر هند با حضور در دفتر ما تقاضای مهلت کرد، از سویی با توجه به تلاش حداکثری تا روز گذشته این اتفاق رخ نداد و با توجه به زمان کم تا برگزاری نمایشگاه کتاب، ما حضور «هند» را منتفی اعلام کردیم، بنابراین حضور هند را به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه سال جاری نخواهیم داشت.

نام «کشور» یا «شهر» مهمان ویژه نمایشگاه هنوز قطعی نشده است

رئیس نمایشگاه کتاب تهران حضور کشوری به عنوان مهمان ویژه را به جای «هند» قطعی ندانست و گفت: حتما شهر یا کشور جایگزین را خواهیم داشت، بین کشورهای منطقه در حال ارزیابی هستیم تا کشور مناسب حضور اعلام شود، هنوز تصمیم نهایی اخذ نشده و در حال مذاکره با کشورهای همسایه هستیم.

انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم

وی در پایان درباره وضعیت خاص منطقه و سیلی محکم ایران به تجاوز اسرائیل و تائیر آن بر نمایشگاه کتاب گفت: ما هیچ انصرافی از سوی ناشران خارجی برای عدم حضور در نمایشگاه کتاب نداشتیم، امیدواریم امسال بخش ناشران خارجی پر رونق تر هم برگزار شود.

این گزارش در خاتمه اضافه می‌کند، روز گذشته علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب که اغلب اخبار را در شبکه ایکس(توئیتر) منتشر می‌کند، با اننتشار پیامی، از جایگزینی «یمن» به جای «هند» برا ی حضور در نمایشگاه کتاب تهران، به‌عنوان مهمان ویژه خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی