Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@00:03:33 GMT

تیمداری در لیگ برتر با فروش آب معدنی!

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۱۲۷۲

تیمداری در لیگ برتر با فروش آب معدنی!

به گزارش ایلنا، کیومرث بیات، خریدار باشگاه سپیدرود نوشته: «امروز ساعت 9 قرارداد تولید آب معدنی با شرکت سپیدرود بسته شد. نخستین سفارش 120 هزار عددی روز بازی با پرسپولیس تهران در استادیوم توزیع خواهد شد و در برنامه زمانبندی شده در سطح استان فراگیر خواهد شد. نخستین قولم را عملی کردم. هر کامیون هفتاد میلیون تومان برای سپیدرود سود‌آوری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه با خرید این محصول از تیم شهرمان حمایت کنید. به زودی خبر‌های بهتر. همه شما را دوست دارم حتی آنهایی که مرا باور ندارند.»

اما بیات را انگار چندان باور نکردند، چون او مجبور شد برای هواداران سپیدرود توضیح بدهد که طرحش چگونه قابلیت اجرایی دارد. بیات در پست دیگری نوشت که چگونه هر کامیون هفتاد میلیون سود‌آوری خواهد داشت؟

توضیحات تکمیلی بیات این‌بار با آمار و ارقام ارائه شد: «دوستان در مورد آمار و ارقام سوال کردند. در هر کامیون ده چرخ یکصد و بیست هزار آب معدنی نیم لیتری طرح جیبی مخصوص انفرادی جا می‌گیرد‌. قیمت تمام شده هر عدد سیصد تومان و قصد داریم برای حمایت از تیم هر عدد را هزار تومان عرضه کنیم. حالا حساب کنید به کسر کرایه کامیون.»

اما برسیم به بررسی ادعا. حالا حساب می‌کنیم بدون کسر کرایه کامیون. وزن هر عدد آب معدنی نیم لیتری با صرفنظر از بطری و بسته‌بندی، نیم کیلوگرم است که محموله ١٢٠٠٠٠ عددی، وزنی برابر با ٦٠ تن دارد، با ذکر مجدد این نکته که وزن محاسبه شده تنها وزن آب موجود در بطری‌هاست. با محاسبه‌ای شبیه به همین، ٦٠ متر مکعب حجم آب بدون در نظر گرفتن فضاهای خالی بین بطری‌ها و هوای بین جعبه‌های آن است. می‌رسیم به وزنی بالاتر از ٦٠ تن و حجمی به مراتب بیشتر از ٦٠ متر مکعب. نکته جالب اینکه ظرفیت مجاز بار کامیون ده چرخ ١٥ تن و ظرفیت به متر مکعب چیزی بین ١٥ الی ٢٠ متر مکعب است.

در اعداد مطرح شده توسط بیات، بزرگنمایی بیشتر از ٤ برابری می‌بینیم. یعنی در حالت خوشبینانه کامیون‌هایی با سودآوری ٧٠ میلیونی به سودآوری ١٧ میلیونی تبدیل می‌شوند. حتی اگر کامیون ده چرخ را با تریلی ترانزیت جایگزین کنیم، باز هم مشکل حل نمی‌شود و اعداد مطرح شده اغراق‌آمیز و غیر واقعی به نظر می‌آید.

بخش دیگر برنامه اقتصادی مبتکرانه و شگفت‌انگیز آقای بیات عجیب‌تر است. او گفته نخستین کامیون ١٢٠٠٠٠ عددی روز بازی با پرسپولیس در استادیوم توزیع خواهد شد و سود سرشار ٧٠ میلیونی...

ظرفیت استادیوم سردار رشت در بهترین حالت ١٥ هزار نفر خواهد بود. یکصد و بیست هزار آب معدنی نیم لیتری طرح جیبی برای پانزده هزار نفر. یعنی در هوای سرد پاییزی این روزهای رشت، تمامی تماشاگران باید ٨ عدد آب معدنی را به دو برابر قیمت بازار در استادیوم بخرند تا هم بر تشنگی نداشته خود غلبه کنند، هم گامی در تحقق نقشه‌های اقتصادی بزرگ تیم بردارند.

اما سازوکار پیش‌بینی شده برای توزیع و فروش این تعداد آب معدنی بین تمام تماشاچیان نیز جای سوال دارد.

توزیع این عدد بزرگ نیازمند امکانات و نظمی است که این روزها در فوتبال گیلان سراغ نداریم. نگاه کنید به سکوهای به حال خود رها شده ورزشگاه عضدی یا تختی انزلی.

اگر یک بار هم گذرتان به باجه‌های بلیت فروشی یا صف‌های به شدت بی‌نظم ورودی ورزشگاه عضدی یا سردار جنگل افتاده باشد، شاید برای‌تان سوال پیش بیاید که چرا از این توان مدیریتی شگفت‌آور در پخش و سازماندهی، برای توزیع بلیت و منظم کردن ورودی‌ها استفاده نمی‌شود؟

مساله مهم‌تر اما این است که مسعود رهنما، مدیر کل ورزش و جوانان گیلان باید پاسخ بدهد. بیات خریدار منتخب رهنماست و از مدیر کل ورزش و جوانان گیلان باید پرسید که آیا همه ایده‌های بیات تا این اندازه شگفت‌آور و اغراق‌آمیز هستند؟ آیا هر کس که آمد و حرف‌های عجیب و غریب زد می‌تواند به مالکیت سپیدرود برسد؟ آیا در ورزش گیلان یک نفر پیدا نمی‌شود که با یک حساب سرانگشتی جلوی طرح حرف‌های بیراه را بگیرد؟

مهرزاد نظرپور

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

3 کشته در تصادف پژو - کامیون

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی شامگاه یکشنبه در این باره به ایرنا گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع سانحه رانندگی در محور مواصلاتی "رستم-یاسوج" داخل تونل، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی ادامه داد: با حضور در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه کامیون با پژو ۴۰۵ حامل ۶ سرنشین به شدت برخورد کرده و منجر به آتش‌سوزی شدید سواری شده است که در این حادثه سه نفر از سرنشینان در دم فوت و سه نفر دیگر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

وی علت تصادف را تجاوز به چپ خودرو پژو اعلام کرد.

محور ارتباطی شهرستان رستم فارس به یاسوج در منطقه بابا میدان از نقاط حادثه خیز است که به قربانگاه مسافران و خودرو‌هایی که در این مسیر کم عرض و پرپیچ و خم در حرکت هستند تبدیل شده است طوری که چند روز گذشته هم شاهد واژگونی خودوری یک خانواده بودیم که چهار نفر از اعضای این خانواده در این حادثه جان باختند.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • آب معدنی استفاده کنیم یا نه؟
  • 3 کشته در تصادف پژو - کامیون
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید! (فیلم)
  • (ویدئو) آب چاه بخورید، ولی آب معدنی نخورید!
  • پیکر شهید «جهانگیر بیات» در ماهدشت تشییع و تدفین شد
  • ماهدشتی‌ها با پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس وداع کردند + فیلم
  • ببینید | کامیون بستنی بدون راننده!
  • تشییع پیکر شهیدجهانگیر بیات در استان البرز