Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@01:05:37 GMT

۹۶ درصد جوانان عضو شبکه های اجتماعی هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۱۰۰۰۶

۹۶ درصد جوانان عضو شبکه های اجتماعی هستند

خبرگزاری شبستان:عضو هیات علمی پژوهشکده گیلانشناسی با بیان اینکه نسل امروز دارای بحران هویت نیست گفت: ۴۶ درصد جوانان عضو شبکه های اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، رضا علیزاده،  عضوهیات علمی پژوهشکده گیلانشناسی امروز (14آذر) در نشست علمی سبک زندگی گیلانیان در پژوهشکده گیلان شناسی اظهار کرد: سبک زندگی هویت هر فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سبک زندگی انسان از دیرباز تاکنون دستخوش تغییرات شده است گفت: سبک زندگ جوانان امروز با جوانان گذشته تفاوت های بسیاری دارد.

 

علیزاده اذعان کرد: با وجود فناوری های جدید و سبک های متفاوت زندگی، الگوگیری جوانان امروز  تفاوت هایی با نسل گذشته دارد.

 

عضو هیات علمی پژوهشکده گیلانشناسی خاطرنشان کرد: 96 درصد جوانان در شبکه های اجتماعی فعال هستند که 75 درصد 2 ساعت و 50 درصد بیش از 4 ساعت در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند.

 

وی تصریح کرد: اکثر جوانان بر اساس تحقیقات صورت گرفته برای گذراندن وقت خود در این شبکه ها فعال هستند.

 

علیزاده افزود: بحران هویت در جامعه وجود ندارد بلکه با برنامه ریزی باید زمینه اشتغال و رفاه جوانان را فراهم کرد.

 

عضوهیات علمی پژوهشکده گیلانشناسی ادامه داد: 85 درصد جوانان نیازمند مسکن، اشتغال وازدواج در جامعه بوده و این موارد ابتدایی ترین خواسته هر انسانی است.

 

وی گفت: همه جوانان عاشق وطن و خاکشان هستند اما اکثر همین جوانان بر اساس تحقیقات انجام شده اگر زمینه مهاجرت فراهم بود به کشورهای توسعه یافته مهاجرت می کنند.

 

علیزاده به دلایل مهاجرت پرداخت خاطر نشان کرد: نبود امکانات اولیه زندگی جوانان را به فرار به کشورهای دیگر سوق می دهد.

 

حسن چاووشیان، عضوهیات علمی گروه اجتماعی دانشگاه گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: شخصیت، منش ملی و روش زندگی کفایت بیشتری از سبک زندگی در ایران دارد.

 

وی با بیان اینکه مدیریت در کشور آنگونه که باید باشد نیست گفت: مدیریت و برنامه ریزی نقش ارزنده ای در توسعه هر کشوری دارد.

 

چاووشیان تصریح کرد: توسعه هر جامعه نیازمند برنامه ریزی دقیق و اجرای آن است نه اینکه لحظه ای تصمیم گیری شود.

 

 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر

به گزارش قدس خراسان، محسن مه آبادی عنوان کرد: حدود ۱۰۰ معتاد متجاهر طی بهمن و اسفند ماه پارسال در این شهرستان جمع‌آوری شد که مردان این گروه به کمپ ماده ۱۶ واقع در شهرستان و زن‌ها نیز به مرکز نگهداری و بازپروری مربوطه در مشهد منتقل شده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به اثرات مثبت این اقدام، جمع‌آوری دیگر معتادان متجاهر شهرستان با افزوده شدن ظرفیت نگهداری از این مددجویان در چناران طی سال جاری ادامه خواهد یافت.
فرماندار چناران گفت: اعتیاد و طلاق عمده آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان بوده که برای کاهش آسیب‌های آن‌ها برنامه‌ریزی و اقداماتی صورت گرفته است.
مه آبادی بر جمع‌آوری و رصد اطلاعات رخدادهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در چناران به وسیله دستگاه‌های متولی تأکید کرد و گفت: رصد و توجه به جمعیت دانش‌آموزانی که در سنین کم ازدواج کرده و توانایی زندگی مشترک ندارند از برنامه‌های آموزش و پرورش برای بررسی مسأله آسیب طلاق در خصوص این گونه پیوندهای زناشویی است.
وی با بیان این که شهرستان گلبهار دفترخانه ثبت طلاق ندارد گفت: زوجین این شهرستان برای ثبت طلاق به چناران می‌آیند لذا به نظر می‌رسد آمار طلاق در چناران کمتر از میزان ثبت شده فعلی است و همین موضوع ایجاب می‌کند که مجوز تأسیس دفتر طلاق در گلبهار نیز صادر شود.
فرماندار چناران گفت: نهادهای متولی موضوع ازدواج و مرتبط با مسأله طلاق از جمله ورزش و جوانان، بهزیستی و آموزش و پرورش کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت‌های زندگی برای جوانان در دوره‌های "قبل از ازدواج"، در دوره عقد و پس از آغاز زندگی مشترک ترتیب می‌دهند.
مه آبادی افزود: تلاش می‌شود سازمان‌های مردم نهاد در حوزه حمایت از خانواده و مشاوره ازدواج در شهرستان فعال شود و حتی از این ظرفیت مردمی در دیگر حوزه‌ها مانند اشتغال جوانان و تسهیلگری در راه‌اندازی کسب و کارها بهره بگیریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر