Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - تداوم درگیری ها میان گروه های تروریستی در ادلب؛ انفجار تروریستی در شهر حمص؛ هدف روسیه بازگشت مردم سوریه به زندگی عادی؛ شک و تردید هیات مذاکره کننده سوریه برای عزیمت به ژنو؛ پایگاه نظامی سوریه هدف موشک های رژیم صهیونیستی؛ و همبستگی 27 شهر و روستا در حمص به روند آشتی ملی؛ از رویدادهای مهم روز سه شنبه سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** رسانه های نزدیک به تروریست ها امروز از درگیری شدید میان عناصر گروه های تروریستی تکفیری موسوم به تحریرالشام (جبهه النصره) و عناصر جندالملاحم در استان ادلب سوریه و کشته و زخمی شدن تعدادی از آن ها خبر دادند.
این درگیری ها از دیروز آغاز و همچنان در برخی از روستاهای منطقه سهل الروج و روستای ابلین در جبل الزاویه در جنوب ادلب ادامه دارد.

** انفجار بمب کار گذاشته شده در یک خودرو مسافربری ون در خیابان الاهرام محله عکرمه شهر حمص سوریه هفت کشته و هشت زخمی برجای گذاشت.
دستگاه های امنیتی سوریه در چند روز گذشته دو بمب در مناطقی از شهر حمص کشف و خنثی کردند که وزن یکی از آن ها به پنج کیلوگرم می رسید.

** ولادیمیر پوتین در دیدار با جمعی از سران کلیسای ارتدوکس روس، هدف کنونی در سوریه پس از آزادسازی این کشور از تروریسم را بازگشت به وضعیت عادی دانست.
رئیس جمهوری روسیه که پیشتر خواستار مشارکت کلیسای ارتدوکس روس در بازسازی سوریه و استفاده این کلیسا از نفوذ خود در عرصه بین المللی برای پیشبرد این هدف شده بود؛ بر ضرورت بازگشت مسیحیان سوری مهاجر به کشورهای دیگر به میهن خود و نیز بازسازی و مرمت اماکن مذهبی تخریب شده تاکید کرد.

** به گزارش روزنامه الوطن، هیات مذاکره کننده دولت سوریه به ریاست بشار الجعفری امروز برای ادامه گفت و گوها به ژنو نخواهد رفت و تاکنون برای شرکت در دور دوم گفت و گوهای ژنو تصمیمی نگرفته است.
بنابر این گزارش، هیات مذاکره کننده سوریه ممکن است فردا نیز عازم ژنو نشود.

** استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه از گروه های شرکت کننده در مذاکرات ژنو خواست از امروز تا نیمه ماه میلادی(24 آذرماه) در ژنو حضور یابند که درخواست وی از طرف دولت سوریه در دست بررسی است.
قرار بود هشتمین دور گفت و گوهای سوری - سوری در ژنو از روز سه شنبه 28 نوامبر (هفتم آذرماه) برگزار شود که هیات مذاکره کننده دولت سوریه در اعتراض به پیش شرط مخالفان، با یک روز تاخیر در ژنو حاضر شد.

** رژیم صهیونیستی یکی از پایگاه های نظامی سوریه در شمال غرب پایتخت این کشور را با چند موشک هدف قرارداد.
برخی رسانه ها محل این انفجارها را مرکز تحقیقات علمی در منطقه جمرایا در شمال غرب دمشق اعلام کردند که سامانه های ضد هوایی سوریه موفق به انهدام هر سه موشک شده اند.

** یک شهر و 26 روستا در جنوب و شرق استان حمص سوریه در مراسمی با حضور بزرگان و مسئولان این مناطق و مسئولان دولتی سوریه
به سازو کار آتش بس و آشتی ملی در این کشور پیوستند.
دهیاران و بزرگان این مناطق نیز در این مراسم تاکید کردند که آشتی ملی بهترین شیوه تقویت همبستگی ملت سوریه همزمان با ادامه مبارزه با گروه های تروریستی است.

** براساس توافق امضا شده با دولت سوریه، ساکنان این مناطق به پشتیبانی از ارتش در مبارزه با تروریسم ادامه می دهند و به مزدوران اجازه بازگشت به این مناطق را نمی دهند و تمام آثار تروریست ها را باید از دیوارها و ساختمان های این مناطق از بین ببرند و پرچم سوریه را برهمه ساختمان های دولتی نصب و به مسئولان محلی و پلیس در ایجاد امنیت و بازگشت زندگی به روستاها و شهرها کمک کنند.
خاورم**7074*شبس*1488 *خبرنگار: مینا غفرانی آذر* انتشار دهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار ماکو در این دیدار که قائم مقام والی استان دوغوبایزید ترکیه هم حضور داشت با اشاره به ارتباطات دوستانه و دیرینه بین دو کشور بر تداوم این ارتباطات در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی تاکید و گفت: گمرک بازرگان در مرز‌های دو کشور عامل تداوم این دوستی‌ها بوده و تداوم این دوستی‌ها در سایه ارتباطات گسترده فرهنگی و اقتصادی ساکنان دو سوی مرز است.   نادر کاظمی با اشاره به به وجود آمدن برخی از مشکلات در گمرک بازرگان و کندی تردد کامیون‌ها و مسافر از این گمرک به سمت کشور ترکیه افزود: لازم است مسئولان کشور ترکیه هم برای رفع برخی از مشکلات موجود در گمرک گوربلاغ ترکیه اقدام نموده تا مشکلی در تردد مسافر و کامیون در سوی مرز به وجود نیاید.   فرماندار ماکو همچنین به مشکلات به وجود آمده در قبال احداث دیوار مرزی ترکیه هم گفت: متاسفانه بعد از احداث این دیوار مرزی از سوی کشور ترکیه بعد از هر بارش شدید باران سیل ناشی از سمت ترکیه، به سبب جمع شدن آب در پشت این دیوار خسارت بسیار زیادی به روستا‌های مرزی و زیر ساخت‌های کشورمان در منطقه مرزی بورالان وارد می‌کند.   کاظمی خواستار رسیدگی به این مشکل هم از طرف مقامات ترکیه شد.   احمد دالکیران رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه هم با اظهار خرسندی از افزایش تداوم مراودات مرزی بین کشور‌های ایران و ترکیه گفت: رسیدن به سقف ۳۰ میلیارد دلار در سال توافق مقامات جمهوری اسلامی و ترکیه بوده و مسئولان کشور ترکیه برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند.   او با اشاره به کندی تردد در مرز بازرگان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته کشور ترکیه به سبب ساخت و ساز‌های جدید در گمرک گوربلاغ تردد از این مرز و گمرک بازرگان تا حدی کاهش یافته که به محض اتمام این ساخت و ساز‌ها و عملیات عمرانی تردد از مرز‌های گوربلاغ ترکیه و بازرگان به نحو بسیار چشمگیری افزایش خواهد یافت.   وی افزود: با افزایش گیت‌های ورودی و خروجی در این دو مرز با اتمام ساخت و ساز‌ها هم تردد کامیون و هم تردد مسافر افزایش می‌یابد.   رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه به وارد آمدن خسارت ناشی از سیل از سمت دیوار‌های مرزی هم اشاره کرد و افزود: کشور ترکیه برای حسن همجواری و احترام متقابل برای همسایه و دوست و برادر خود ایران تلاش دارد با اقدامات موثر خسارت ناشی از قبال این دیوار مرزی را به حد صفر برساند.

دیگر خبرها

  • افشاگری از درگیری جنجالی صلاح و کلوپ؛ دلت می‌خواد برگردی روی نیمکت؟
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه