Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر آراسب دباغ مقدم، معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش آب مروارید و سنگ کلیه را شایع ترین بیمای های مردم محروم مناطق جنوب شرق کشور اعلام کرد.

ایران آنلاین / دکتر آراسب دباغ مقدم روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری سومین روز از برگزاری رزمایش بزرگ مردم یاری و امدادرسانی محمد رسول الله (ص) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آب مروارید به دلیل آفتاب سوزان و اشعه فرابنفش نور خورشید سبب کدر شدن عدسی چشم می شود که با استفاده از عینک آفتابی این بیماری قابل پیشگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا اضافه کرد: بیماری شایع دیگری که در این مناطق دیده می شود، بیماری های مرتبط با کلیه و سنگ کلیه بوده که به دلیل نامناسب بودن آب آشامیدنی منطقه شیوع یافته است.
دباغ مقدم افزود: این رزمایش در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و دستور سلسله مراتب فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم در شرق کشور انجام گرفته است تا بدین ترتیب خدمات بهداشتی و درمانی در هفته وحدت در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور ارایه شود.
معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا ادامه داد: در این رزمایش توجه ویژه ای به حوزه پیشگیری و بهداشت شده و تلاش ما بر این است تا با ارتقا بخشیدن به فرهنگ و سواد بهداشتی افراد زمینه بروز بیماری های مختلف را در سطح مردم مناطق یادشده، کاهش دهیم.
دباغ مقدم تصریح کرد: آموزش های بهداشتی در حوزه فردی در سطح دانش آموزان منطقه آغاز شده است که نتایج آن در دراز مدت دیده می شود.
وی توضیح داد: در حوزه غذا و تغذیه، ما مکمل درمانی را برای توزیع در میان مردم محروم و کم برخوردار در دستور کار قرار داده ایم و سعی کرده ایم تا محرومیت های منطقه را در حوزه تغذیه با ویتامین ها، مواد معدنی و نظایر آن را تامین کنیم.
معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش گفت: طبق گزارشی که در طول اجرای این رزمایش بهداشتی گردآوری شده است، در این منطقه با فقر آهن به ویژه در زنان مواجه هستیم که برای رفع آن از قرص های مکمل استفاده می کنیم.
وی اظهار کرد: همچنین در حوزه بهداشت محیط، سم پاشی و مبارزه با ناقلین بیماری ها را در دستورکار قرار داده ایم که با هدف مقابله با بیماری مالاریا که در منطقه وجود دارد، انجام شده است.
معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه اقتصاد مردم این مناطق بیشتر وابسته به دامپروری است، بحث واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری های دامی و پیشگیری از بیماری های قابل انتقال از انسان به حیوان نیز پیگیری می شود و به طور مشخص روی سلامت فرآورده های دامی کار کرده ایم.
دباغ مقدم تصریح کرد: در حوزه بیماری های رایج در منطقه بحث آموزش و خودمراقبتی ارائه می شود، زیرا که اگر افراد در همان روزهای اولیه بیماری، نوع مقابله و درمان صحیح را به سرعت آغاز کنند، بیماری به طور کلی قابل کنترل و روند درمان تسریع می یابد.
رزمایش بزرگ یاری و امدادرسانی محمد رسول الله (ص) ارتش با پیام مهرورزی از روز دوشنبه 13 آذر ماه جاری در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی آغاز شده است و تا روز جمعه 17 آذر ادامه دارد.
هدف از برگزاری این رزمایش بزرگ مردمیاری و امدادرسانی ارتش، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم و کمتر برخوردار مناطق شرق و جنوب شرق کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت است.
در این طرح مردمیاری و امداد رسانی پزشکان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایرانشهر (بخش بمپور و روستاهای همجوار) و شهرستان خاش (بخش ده رئیس و روستاهای همجوار) که در مجموع 160هزار نفر جمعیت دارد، به بیماران و مراجعه کنندگان به سامانه بیمارستانی خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می کنند.
در این رزمایش بزرگ و منسجم تمام تخصص های پزشکی و درمانی مورد نیاز مردم محروم و کمتر برخوردار 2 استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در بیمارستان های صحرایی ارائه می شود و علاوه بر این، تیم های سیار پزشکی نیز به مناطقی که مردم به آن دسترسی به بیمارستان ها را ندارند، اعزام شده اند و آموزش های بهداشتی نیز به مدارس سطح منطقه ارائه داده می شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال

علی بیت الهی رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه براساس اطلاعات برگرفته شده از سایت COMET (دانشگاه Leeds)، یکی از زون های با مقادیر بسیار بالای فرونشست زمین در ایران، محدوده رفسنجان است گفت:  گستره ای در 60 کیلومتری شمال غرب آن( حوالی بهرمان) یکی از نقاط مهم فرونشستی این زون است که نمودار سری زمانی 9 ساله آن در شکل نشان داده شده است.

وی افزود: بیش از 2000 میلی متر( بیش از 2 متر) فرونشست زمین در بازه زمانی 9 ساله در این ناحیه رخ داده است که عدد حیرت انگیزی است.

او توضیح داد: طبق بررسی های صورت گرفته  به نمودار وشیب خط آن، معرف عدم تغییر روند فرونشست زمین در 10 سال اخیر و بیانگر استمرار فرونشست زمین طبق روال پیشین است.

بیت اللهی اظهار کرد: با فرونشست زمین، آبرفت متراکم شده و توانائی جذب و انتقال آب را از دست می دهد. این امر به کشاورزی، باغداری و از همه مهمتر به  محیط زیست منطقه لطمه جدی وارد می سازد.

او گفت: تاکید می شود که فرصت برای اقدامات کاهش خطر فرونشست زمین در کل کشور به سرعت از دست می رود و ضرورت دارد تا مقررات ملی فرونشست زمین در کشور تدوین و ابلاغ و لازم الاجرا شود‌

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است