Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از امشب وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه بارشی باعث باران، برف و کاهش دما در نیمه غربی، شمالی و بخشهایی از مرکز کشور خواهد شد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز  و در ساعات آینده جوی نسبتا پایدار در کشور حکمفرما خواهد بود و همچنان انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت از جمله تهران، کرج ، قزوین ، اراک و اصفهان تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین افزایش دما در استانهای ساحلی خزر و اردبیل و وزش باد شدید جنوبی در گیلان و اردبیل تداوم دارد؛ ضمناً  از عصر امروز  به سبب وزش باد شدید بر روی عراق، پدیده باد و گردوخاک در برخی استانهای واقع در غرب و جنوب غرب از جمله ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی از اوایل امشب وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه بارشی ابتدا شمال غرب و غرب و در روز پنجشنبه غالب مناطق نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد  و سبب بارش باران و برف، برخی نقاط رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش دما خواهد شد.

به گفته وظیفه، طی روز جمعه نیز فعالیت سامانه بارشی عمدتاً در سواحل شرقی خزر و شمال شرق خواهد بود؛ شدت فعالیت این سامانه در روز پنجشنبه در برخی نقاط استانهای آذربایجانهای شرقی و غربی، زنجان، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، شمال چهارمحال بختیاری ، گیلان ، مازندران ، برخی نقاط استان قزوین و در روز جمعه در شرق مازندران و گلستان خواهد بود.

وی افزود: به سبب بارش برف و وزش باد شدید، پدیده کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها در مناطق کوهستانی استانهای ذکر شده پیش‌بینی می‌شود؛ طی روز پنجشنبه و جمعه وزش باد شدید در غالب مناطق کشور به ویژه در نیمه شرقی پیش‌بینی می‌شود که در نیمه شرقی احتمال باد و گردوخاک وجود دارد؛ ضمناً سواحل خزر نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه و خلیج فارس در روزهای جمعه و شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، زاهدان با 11 درجه زیر صفر را سردترین و اهواز با 26 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در ابتدای صبح به 3 درجه بالای صفر رسید که طی دو روز آتی شاهد کاهش دما خواهیم بود.

انتهای پیام/

R1365/P1010114/S2,23,25/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۱۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره گفت: برای امروز رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و تگرگ پیش بینی شده است.
وی افزود: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی سطح جاده‌ها از پیامد‌های این سامانه بارشی است.
به گفته کارشناس هواشناسی استان بیشترین فعالیت این سامانه بارشی برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش دما از جمعه و ادامه بارش‌های بهاری
  • راه اندازی سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی بارش کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه | شدت بارش‌ها در ۲ استان ؛ هوا سردتر می‌شود | سامانه بارشی جدید در راه ایران
  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • سامانه بارشی امروز وارد استان می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری