Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، روز جمعه بود که در کاخ کرملین روسیه قرعه کشی جام جهانی 2018 انجام شد و تیم ملی ایران در گروه مرگ قرار گرفت و با تیمهای پرتغال، اسپانیا و مراکش هم گروه شد. اما این پایان قرعه کشی های آذرماه نیست. چهارشنبه پانزدهم آذرماه قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیای سال 2018 برگزار می شود و نمایندگان ایران رقبای خود را خواهند شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این احتمال وجود دارد که پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی و شاید ذوب آهن در گروه مرگ قرار بگیرند و با تیمهایی نظیر الهلال، الدوحیل، العین، السد، الاهلی و ... هم گروه شوند و کار سختی پیش روی خود داشته باشند. سال قبل پرسپولیس در سخت ترین گروه حضور داشت اما موفق شد به مرحله بعدی راه پیدا کند. در ادامه با ساز و کار قرعه کشی این رقابت ها که بسیار هم پیچیده است آشنا می شوید:

در مرحله اول گوی از میان قهرمانان سه کشور ایران، قطر و امارات نام قهرمان یکی از این کشورها انتخاب خواهد شد و به ترتیب دیگر نمایندگان یکی از این سه کشور در گروه های چهارگانه و در جایگاه های A1، B2، C3 و D4 قرار می گیرند.

 

سه کشور ایران، قطر و امارات کشورهایی هستند که 3+1 سهمیه در فصل جاری مسابقات دارند و نماینده چهارم در صورت انتخاب در پلی آف در جایگاه چهارم قرار خواهند گرفت و در صورت شکست در دیدار پلی آف، تیم برتر به این جایگاه دست پیدا خواهد کرد.

در مرحله دوم، باز هم از میان قهرمان سه کشور ایران، قطر و امارات یک گوی از گلدان خارج می شود و در جایگاه B1 قرار می گیرد. دیگر نمایندگان این کشور به ترتیب در جایگاه های C2 و D3 قرار می گیرند و نماینده برنده دیدار نماینده چهارم این کشور در مرحله پلی  آف به گروه اول و جایگاه A4 منتقل می شود.

در مرحله سوم، تنها قهرمان باقی مانده از میان سه کشور ایران، قطر و امارات مشخص می شود و در جایگاه های C1، D2 و A3 قرار خواهند گرفت و باز هم برنده دیدار نماینده این کشور در دیدار پلی آف، در جایگاه B4 جای می گیرد.

قهرمان کشور عربستان یعنی الهلال در جایگاه D1 قرار می گیرد اما برای مشخص شدن جایگاه تیم دوم کشور عربستان یعنی الاهلی دو سناریو وجود دارد:

سناریو اول می گوید که اگر قهرمان لیگ قطر در دو جایگاه A1 یا B1 قرار بگیرد، الاهلی در جایگاه A2 قرار می گیرد.

سناریو دوم می گوید که اگر قهرمان لیگ قطر در جایگاه C1 قرار بگیرد، نماینده عربستان در جایگاه B3 قرار خواهد گرفت.

در مرحله چهارم، قهرمان لیگ ازبکستان در یکی از دو جایگاه موجود در گروه A و B یعنی ( A2 یا B3) قرار می گیرد و همچنین برنده دیدار پلی آف شماره 4 میان دو کشور ازبکستان و اردن در جایگاه C4 قرار خواهد گرفت.

به این ترتیب مطمئنا چهار تیم الدوحیل قطر، پرسپولیس ایران، الجزیره امارات و الهلال قطر در یک گروه قرار نخواهند گرفت اما این احتمال وجود دارد که شاهد خلق گروه مرگ در مسابقات جام جهانی برای تیم های ایرانی باشیم.

به طور مثال پرسپولیس قهرمان لیگ برتر ممکن است در صورت قرار گرفتن در صدر گروه دوم مسابقات، با الاهلی عربستان یا قهرمان لیگ ازبکستان، السد قطر و شاید العین امارات هم گروه شود.

همچنین اگر نام پرسپولیس به عنوان سومین گوی از گلدان خارج شود، استقلالی ها باید با الهلال عربستان هم گروه شوند و این احتمال وجود دارد که آبی های تهرانی با العین امارات در صورت موفقیت در مرحله پلی آف و السد قطر هم گروه شوند.

برای تراکتورسازی نیز احتمال قرعه مرگ وجود دارد و شاید نماینده تبریز با الدوحیل قطر، العین امارات و الاهلی عربستان هم گروه شود.

حال باید دید روز چهارشنبه کدام یک از تیمهای ایرانی در گروه سخت تری قرار خواهند گرفت. احتمالا در این فصل با حل مشکل ایران با نمایندگان عربستانی شاهد بازی های جذاب تری خواهیم بود و دیگر از شر ورزشگاه سلان قابوس عمان خلاص خواهیم شد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شمسایی در بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال از تایلند اظهار داشت: خدا را صد هزار مرتبه شکر که توانستیم قهرمان شویم. ما دو سال قبل در مصاف با ژاپن بازی را واگذار کردیم و نایب قهرمان شدیم و اینکه چرا نتوانستم در آن سال جام قهرمانی را تقدیم مردم کنم بسیار ناراحت شدم و از مردم ایران بابت اینکه من را در این مدت تحمل کردند، بسیار تشکر می کنم.

او ادامه داد: از مسوولان فدراسیون و کمیته فوتسال که در این مدت کمک های زیادی به ما کردند، تشکر می کنم. سیزدهمین قهرمانی تیم ملی به نیت سیزدهم ماه رجب اتفاق بسیار خوبی بود و این قهرمانی هدیه ای از سمت من و بازیکنان فوتسال به مردم عزیز ایران بود.

او افزود: ما همه یک تیم بودیم و هر شخص وظیفه خودش را انجام می دهد و خدا را شکر در این مدت مسیر خوبی را طی کردیم.

شمسایی در رابطه با تمدید قرارداد خود با فدراسیون فوتبال و همچنین جام جهانی فوتسال گفت: پدیده های نوظهوری مانند فرانسه، هلند، تاجیکستان و افغانستان به این دوره از جام جهانی راه یافته اند و تیم های جدید را امسال در مسابقات شاهد خواهیم بود و باید برای همه مسابقات برنامه ریزی کرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران افزود: در رابطه با قرارداد با فدراسیون باید بگویم من پیش از جام ملت های آسیا هم می توانستم قرادادم را تمدید کنم اما دوست داشتم این اتفاق پس از کسب عنوان قهرمانی رقم می خورد. در همین حال باید با رییس فدراسیون و رییس کمیته فوتسال جلسه ای برگزار کنیم تا به جمع بندی نهایی دست یابیم. ما زمانی که بهترین شویم می توانیم دست به کارهای بزرگتری بزنیم.

او در پایان خاطر نشان کرد: همه تیم ها برای موفقیت در جام جهانی تلاش می کنند و کار راحتی نخواهیم داشت. ژاپنی که در دوره گذشته قهرمان آسیا شده بود در این دوره در مرحله گروهی حذف شد و این نشان می دهد که همه کشورها برای تقویت فوتسال خود برنامه ریزی کرده اند. در حال حاضر اکثر مربیان با کیفیت دنیا در فوتسال در آسیا حضور دارند.

کد خبر 6092373 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • پیروزی بزرگ تیم عزت‌اللهی برابر العین کرسپو
  • محرومیت قطعی است؛ دو ستاره استقلال و پرسپولیس محروم از بازی های بزرگ فصل
  • العین؛ تعبیر تدریجی یک رؤیا
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • الهلال، قهرمان هشتاد امتیازی لیگ عربستان
  • رجائیان: در جایگاه CIP پرسپولیس را تشویق می‌کردند!
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم