Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-08@03:05:31 GMT

ریزگردها مهمان ناخوانده خوزستان می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۷۶۳۹

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در روز ۵ شنبه گردوخاک با منشأ داخلی و در روز جمعه گردوخاک با منشا خارجی را شاهد خواهیم بود.به گزارش بلاغ، کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی استان خوستان اظهار داشت: فردا پنج‌شنبه 16 آذر ماه وزش باد شدید بیش از 50 کیلومتر در ساعت را داریم که جهت آن جریانات جنوب شرقی گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزش باد سبب می‌شود که کانون‌های داخلی و اطراف اهواز فعال شوند و انتظار بروز گردوخاک در اهواز و همه مناطق جنوبی استان را داریم. این گردوخاک در بعداز ظهر فردا به مناطق شمال استان انتقال خواهد یافت و شهرستان‌های شمالی استان از جمله دزفول را درگیر خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان خوستان بیان کرد: همچنین فردا شب در ارتفاعات شمال استان نیز بارش‌های بسیار خوبی همراه با رعد و برق و رگبار خواهیم داشت. بارش برف نیز در ارتفاعات استان احتمال می‌رود.

وی گفت: از این رو توصیه می‌کنیم آنهایی که قصد مسافرت به استان چهارمحال و بختیاری از مسیر اندیکا و تاراز را دارند حتما خودروهایشان را به زنجیر چرخ و سیستم‌های گرم‌کننده مجهز باشند.

بهادری با بیان اینکه در روز جمعه 17 آذر ماه مسیر جریانات به شمال غربی تغییر می‌کند، عنوان کرد: گردوخاکی که بر روی عراق از روز گذشته شکل گرفته شده احتمالا در روز جمعه به خوزستان می‌رسد بنابراین گردوخاک روز جمعه از منشأهای خارجی است.

وی با اشاره به اینکه در 2 روز آینده دریا نیز مواج است، ادامه داد: بنابراین مسئولان در دریابانی و مرزبانی حتما شناورها و قایق‌های کوچکی که قصد سفر به دریا را دارند مدیریت و کنترل کنند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان درباره اینکه آیا ممکن است حادثه بهمن ماه سال گذشته تکرار شود، تصریح کرد: بدون شک احتمال همزمانی گردوخاک و باران نیز هست و ممکن است در اهواز بارش بسیار خفیفی را داشته باشیم که همزمانی آن با گردوخاک مزید بر مشکل شود و ایجاد آلودگی کند ولی از آنجا که از روز یک شنبه اطلاعیه‌ای در این زمینه صادر شده و روز سه شنبه نیز اخطاریه صادر شده اکنون چندین روز است که دستگاه‌های استان آمادگی کامل را دارند.

وی افزود: از روز جمعه تا چند روز بعد کاهش دما تا 5 الی 6 درجه را خواهیم داشت که می‌تواند دمای یخبندان ایجاد کند و دما به صفر و یا زیر صفر برسد بنابراین ممکن است برای کشاورزان مشکل ایجاد کند از این رو جهاد کشاورزی استان حتما توصیه‌های لازم را به کشاورزان و صیفی کاران و نیز پرورش دهندگان ماهی نیز داشته باشد

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۷۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر چهره بازیگر مهمان مامان مهرجویی بعد از ۲۰ سال | ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، تصویری از علیرضا جعفری بازیگر نوجوان فیلم «مهمان مامان» اثر ماندگار داریوش مهرجویی پس از ۲۰ سال مورد توجه کاربران قرار گرفت. او که برادرزاده امیر جعفری است در سریال جنگل آسفالت در کنار عموی بازیگرش ایفای نقش می‌کند.

کد خبر 849370 برچسب‌ها داریوش مهرجویی خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • ریزگردها مهمان کرمان می‌شوند
  • اقامتگاه‌های ارزان و اقتصادی در آبادان
  • بارندگی در خوزستان ادامه دارد
  • هوایی خنک و نیمه‌ابری مهمان مازندران
  • فیلم| ادعای مضحک مجری BBC و واکنش مهمان برنامه
  • سامانه بارشی جدید امشب وارد خوزستان می‌شود
  • مرکزی| مهمانان ناخوانده‌ای به نام «پیامک‌های تبلیغاتی»
  • تغییر چهره بازیگر مهمان مامان مهرجویی بعد از ۲۰ سال | ببینید
  • پیش بینی وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید با احتمال گردوخاک در استان یزد
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد