Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید عباسی کارشناس مسائل خاورمیانه و اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حمله موشکی انصارالله یمن به سایت هسته‌ای ابوظبی، اظهار کرد: از سال 2015 که عربستان برای حمایت از رئیس جمهور مستعفی یمن به بمباران مردم غیر نظامی پرداخت، یمنی‌ها دو ضربه مهم به ائتلاف تشکیل شده توسط عربستان سعودی وارد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یمنی‌ها یک موشک به عربستان سعودی و یک موشک هم به ابوظبی شلیک کردند، افزود: عربستان به بهانه اینکه ایران در یمن نفوذ دارد به این کشور حمله کرد در عین حال آنها انصارالله را نیروهای نزدیک به ایران می‌دانند که قصد دارد یمن را به عنوان پایگاه خود در منطقه قرار دهد.

عباسی ادامه داد: به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک یمن و نزدیکی آن به عربستان همچنین به دلیل وجود نارضایتی‌های شیعیان در شرق عربستان و ترس از اینکه مبادا تحولات یمن به عربستان و سایر کشورها توسعه پیدا کند، سعودی‌ها تلاش کردند با تهاجم نظامی به یمن از حکومت انصارالله در این کشور جلوگیری کنند.

کارشناس مسائل خاورمیانه و اروپا خاطرنشان کرد: عربستان سعودی بمباران‌های مکرری در طول دو سال گذشته در یمن انجام داد، اما این تهاجم‌های نظامی هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشت.

وی اضافه کرد: عربستان برای آنکه سایر کشورها را با خود همراه کند، ائتلافی از کشورهای مختلف تشکیل داد که امارات به عنوان یکی از اعضای این ائتلاف بیشترین کمک را به سعودی‌ها رساند.

عباسی بیان کرد: سازمان های بین المللی نتوانستند به این موضوع ورود کنند و از بمباران های یمن جلوگیری کنند. این مسئله باعث شد یمنی‌ها بخشی از حملات را پاسخ دهند و به امارات و عربستان به عنوان بازیگران مهم این جنگ موشک شلیک کنند.

کارشناس مسائل خاورمیانه و اروپا با اشاره به اینکه مجموعه جزایر ابوظبی و دوبی از مرکز مهم سرمایه‌گذاری امارات هستند، افزود: سرمایه‌گذاری در مراکز امن صورت می‌گیرد، لذا اگر ناامنی و حمله‌های موشکی انصارالله به امارات ادامه پیدا کند، عملا وضعیت امنیتی اقتصادی این کشور تحت الشعاع قرار خواهد گرفت و سرمایه‌گذاری از این دو شهر مهم خارج خواهد شد و خسارت‌های اقتصادی فراوانی به امارات وارد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پاشنه آشیل امارات شرکت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های این کشور است و هرگونه ناامنی باعث خروج سرمایه‌ها از این مراکز می‌شود، تصریح کرد: عربستان و امارات بارها مراسم، جشن‌ها و تجمعات مختلف در یمن را بمباران و کشتار زیادی در این کشور ایجاد کردند، اما اکنون که یک موشک به عربستان و امارات از سوی یمن شلیک شده، نشان می‌دهد که تا چه اندازه قدرت آنها ظاهری است چراکه به شدت دچار ترس و هراس شدند و در اولین اتهام اعلام کردند که ایران این موشک‌‌ها را در اختیار انصارالله قرار داده است.

عباسی با اشاره به دلیل تکذیب حمله موشکی انصارالله توسط امارات، اظهار کرد: امارات برای حفظ بار روانی امنیت و عدم خروج سرمایه از کشورش، حمله موشکی انصارالله را تکذیب می‌کند، اما در واقع این تهاجم نظامی و ادامه یافتن آن در آینده ممکن است معادلات جنگ یمن را تغییر دهد و در استراتژی این کشور تحولی جدید ایجاد کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۹۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جلوگیری از وارد آمدن خسارات جدی سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی را با توجه به جغرافیای کوهستانی ایلام در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با استقبال معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

سعید هژبری، معاون عمرانی استاندار ایلام در خصوص اهداف این سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صداهای زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت‌وسازهای غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از بخش‌های مختلف این سفر است.

وی افزود: ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در جمع خبرنگاران پیشگیری از حوادث غیرمترقبه را از موضوعاتی دانست که در این سفر مورد توجه قرار دارد. وی اضافه کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی استان ایلام جلوگیری شود را در این سفر در دستور کار داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان ایلام مانند گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

نامی بازدید از شهر سرابله و مناطقی که در استان نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران دارد را از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام عنوان کرد.

کد خبر 747759

دیگر خبرها

  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم