Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@03:58:50 GMT

رسالت اصلی دانشجو، تولید علم است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۶۳۰۰

  رئیس شورای شهر ارومیه گفت: تولید علم مهم ترین رسالت دانشجو است .

رسول اصغر زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به رسالت دانشجو در جامعه امروزی اظهار کرد: امروزه مهم ترین رسالت دانشجو در مقابل موسسات علمی و فرهنگی که قصد تحریم علمی و تحمیل فناوری هاو یافته های علمی خود بما دارند، افزایش بار علمی خود و تولید علم است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استکبار ستیزی بدون پیشرفت علمی امکان پذیر نیست ادامه داد: دانشگاهها باید تولید علم کنند و این مهم باید توسط دانشجو با همراهی اساتید باشد تا با تولید علم استکبار ستیزی به شکلی آگاهانه پیش برود .

اصغرزاده با اشاره به نقش تاثیرگذار و مثبت اندیشه دانشجو در جامعه امروزی تصریح کرد: هرزمان که دانشجو و دانشگاه نسبت به موضوعات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با حساسیت و جدیت وارد عمل شده کشور در آن موضوعات موفقتر بوده و به نتیجه مطلوب رسیده اما در مواردی که دانشجو و دانشگاه نسبت به موضوعی بی تفاوت بوده سایر اقشار و جریان های مختلف سیاسی و فکری انچنان که باید موفق عمل نکردند .

رئیس شورای شهر ارومیه با اشاره به 16 آذر و ضمن تبریک روز دانشجو افزود: 16 آذر متعلق به قشر دانشجو است که به عنوان قشری پیشرو در تصمیم گیری های اجتماعی فعال بوده و با نثار خون خود در مقابل آمریکای خیانتکار وقت در برابر استکبار ایستادگی کرد .

وی ادامه داد: این روحیه استکبار ستیزی و ایستادگی نسل به نسل منتقل شده است و امروزه نیز دانشجویان با جهاد علمی و حضور در صحنه های مختلف این راه را دنبال می کنند و با جهاد علمی در برابر استکبار ایستاده اند .

اصغرزاده با اشاره به شرایط فعلی و روز دنیا و با توجه به جنگ نرم و تهاجمات فرهنگی از سوی دشمنان افزود: تاکنون ورود دانشگاه و دانشجو در حوزه های مختلف روز جامعه موثر بوده که امید است این نقش بیش از پیش به سالمترین وجه و بدون هرگونه سیاست زدگی موثرتر ایفا شود .

رئیس شورای شهر ارومیه با اشاره به نقش جنبش های دانشجویی در بصیرت دهی جامعه تصریح کرد: دانشجویان باید خود را به جریانهای فکری و سیاسی خاصی محدود نکنند چرا که بواسطه حضور پررنگ دانشجو در بطن جامعه بسیاری از معضلات حل شده  اما در زمانی که دانشجویان به جریان های سیاسی و فکری خاصی محدود شدند تاثیرگذاری مطلوبی نداشتند .

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی رکن مهمی در دانشگاه است افزود: دانشجویان فارغ از گرایشات سیاسی حول بسیح دانشجویی با جدیت در مقابل تمامی مسائل و ابعاد جامعه وظیفه خود را انجام دهند .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور

 فرمانده انتظامی کردستان در جمع فعالان سیاسی، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای امنیت بیان داشت: دشمنان اسلام با هدف قراردادن موضوع عفاف و حجاب، در جامعه درصدد ترویج بی حیایی و بی عفتی در جامعه هستند.

سردار علی آزادی افزود: تضعیف عفاف و حجاب در جامعه زمینه ساز کاهش امنیت است و استحکام بنیان خانواده را به خطر می‌اندازد.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت طرح نور نیازمند حمایت مردمی است، بیان داشت: اجرای طرح نور در جامعه، طبق قانون خواسته مسئولان و مطالبه عمومی مردم برای مقابله با ناهنجاری می‌باشد.

سردار آزادی در ادامه با قدردانی از تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور در اجرای طرح نور، از علما، احزاب سیاسی و مردم که در این طرح مهم همانند دیگر ماموریت با پلیس همراهی، مشارکت نموده اند، تشکر و قدردانی کرد.

 در این جلسه جمعی از فعالان سیاسی استان ضمن بیان نکته نظرات خود از اجرای طرح عفاف و حجاب حمایت و از اقدامات پلیس استان در این خصوص و ایجاد امنیت و آرامش روانی شهروندان تقدیر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • رسالت معلمی دفاع از حق است
  • مطهری؛ مدافع کیان سیاسی قرآن کریم
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • حمایت کمیته امداد از بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو