Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با بیان این که مسوولان اجرایی برای اجرایی شدن طرح انتقال آب خزر به سمنان اتفاق نظر دارند، گفت : دولت دوازدهم برای کاهش تنش آبی و ایجاد اشتغال پایدار پیگیر انتقال آب خزر به این استان است.

محمدرضا خباز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تاکنون پیگیری های متعددی برای انتقال آب خزر از سوی مسوولان استانی انجام شده است واین اقدمات تا اجرایی شدن این طرح ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : هیچ منابع جایگزینی برای رفع کمبود آب در دراز مدت به غیراز انتقال آب خزر به سمنان وجود ندارد و باید با اتخاذ راهبرد صحیح و پیگیری های منسجم با مدیران ارشد سازمان حفاظت زیست این طرح مهم ملی اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد : مهم ترین معضل در اجرا نشدن بسیاری از طرح های توسعه ای در سمنان ، کمبود آب است و با افزایش تولیدات آبی و گسترش منابع می توان برای افزایش اشتغال در این استان تلاش کرد.
به گزارش ایرنا، کسری مخزن آب زیرزمینی در سمنان به 143 میلیون متر مکعب در سال می رسد و در این استان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب تولید می شود که حدود 87 درصد در بخش کشاورزی، 9 درصد در بخش آشامیدنی و چهار درصد در بخش صنعت و خدمات به مصرف می‌رسد.
استاندار سمنان تصریح کرد : یکی از علت های اصلی افزایش نیافتن جمعیت سمنان از سال 1357 تاکنون کمبود آب و مهاجرت جمعیتی بوده که ضروری است مشکل آب این استان در دولت دوازدهم برطرف شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
خباز اضافه کرد : مجلس شورای اسلامی هیچگونه مخالفتی در برنامه ششم توسعه با اجرای انتقال آب خزر به سمنان نکرده است و مسوولان دستگاه های اجرایی استان برای عملیاتی شدن این طرح ها هم قسم هستند.
وی ادامه داد : کمبود آب در شهرستان های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان نسبت به سایر نقاط استان بحرانی تر است و باید با تصمیم درست و اجرای طرح های میان مدت و بلند مدت برای رفع این مهم اقدام کرد.
استاندار سمنان تصریح کرد : انتقال آب سد نمرود به گرمسار، انتقال آب از سرچشمه های قطری در استان گلستان به شاهرود از جمله طرح میان مدت برای رفع کمبود آب در برخی از شهرستان های استان است.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا

به دنبال تعیین اعضای هیات ۹ نفره اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم، امروز اولین جلسه این هیات تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته جلسه هم‌اندیشی جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم برای تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد؛ در این جلسه اکثریت اعضاء به تشکیل فراکسیون واحد رای دادند و مقرر شد تا تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی، فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با نام موقت «فراکسیون انقلاب اسلامی» فعالیت کند.

در اولین جلسه هیات موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم مقرر شد که یک هیات اجرایی موقت تا زمان انتخاب اعضای شورای مرکزی فراکسیون تشکیل شود. وظیفه این هیات اجرایی موقت تهیه پیش‌نویس اساسنامه، مرام‌نامه و آیین‌نامه و تهیه فهرست منتخبان برای دعوت در فراکسیون و تهیه پیش‌نویس فرم عضویت و جدول زمانبندی تا انتخابات هیات رئیسه فراکسیون و تدارک برگزاری مجمع عمومی است.

روز گذشته در دومین جلسه هیات موسس، با برگزاری انتخاباتی ۹ نفر برای عضویت در هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی انتخاب شدند وامروز اولین جلسه هیات اجرایی موقت برگزار شد.

۹ نفر هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی به ترتیب حروف الفبا، نصرالله پژمانفر، رضا تقی‌پور، علی خضریان، حمید رسایی ، محسن زنگنه، مالک شریعتی، جلیل میرمحمدی، محمدتقی نقدعلی و مجتبی یوسفی هستند.

هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مقدمات تشکیل اولیه جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی را برنامه ریزی می‌کند و بعد از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده، اولین جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی تشکیل می‌شود.

این‌که نام فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با عنوان «فراکسیون انقلاب اسلامی» باقی بماند یا خیر بستگی به نظر اکثریت مجمع عمومی این فراکسیون دارد که آن هم در اولین جلسه بعد از انتخابات دور دوم دوازدهم مشخص می‌شود.

قرار است در فراکسیون انقلاب اسلامی از تمامی منتخبان جریان انقلاب با تمام سلایق سیاسی اصولگرا حضور پیدا کنند تا در نهایت اصولگرایان مجلس دوازدهم در یک فراکسیون جمع شده تا مجلس آینده تعدد فراکسیون‌های سیاسی نداشته باشد.

از بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم برای حضور در جلسه اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی دعوت شده بود که از این تعداد حدود ۴۰ نفر از منتخبان حضور پیدا کردند که این افراد در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • کمینه و بیشینه دمایی دوازدهم اردیبهشت در استان سمنان
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • اوقات شرعی دوازدهم اردیبهشت در سمنان
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود