Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@09:07:59 GMT

گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان درمورد اقدام ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۲۶۱۵

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی در گفت وگوی تلفنی یادآورشدند که اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، برای روند صلح خاورمیانه زیان بار خواهد بود.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، رئیسان جمهوری روسیه و ترکیه امشب در گفت وگوی تلفنی، نسبت به اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به این شهر ابراز نگرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در بیانیه ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان هشدار دادند که این اقدام آمریکا می تواند دورنمای روند صلح خاورمیانه را تیره کند.


دو طرف اقداماتی که منجر به تشدید تنش ها در منطقه می شود را غیرقابل قبول خوانده و تصریح کردند: تلاش های جامعه جهانی باید برای کمک به ازسرگیری مذاکرات صلح فلسطین و اسراییل به منظور یافتن راه حل قابل قبول برای همه مسائل ازجمله موقعیت بیت المقدس باشد.


روسای جمهوری روسیه و ترکیه بر پایبندی خود به دستیابی راه حل عادلانه و پایدار برای حل و فصل بحران خاورمیانه بر مبنای تصمیمات و قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و تحقق حق ملت فلسطین برای تاسیس حکومت مستقل خود تاکید کردند.


اردوغان، پوتین را در جریان برنامه برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی ویژه بررسی این وضعیت قرار داد.


دو طرف برخی موضوع های همکاری های دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و در این میان به طرح های راهبردی در عرصه انرژی توجه خاص شد.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی با نادیده گرفتن قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 1980 که اقدام اسرائیل برای الحاق قدس شرقی و اعلام آن به عنوان پایتخت اسرائیل را غیر قانونی دانسته است، گفت: 'زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرا رسیده است'.


ترامپ همچنین دستور داد تا آمادگی های لازم برای انتقال سفارتخانه ایالات متحده آمریکا به قدس صورت گیرد.
اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان 'پایتخت ابدی اسرائیل' اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد و فلسطینی ها قدس را پایتخت کشور خود می دانند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست

به گزارش همشهری آنلاین، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.
امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

کد خبر 847336 برچسب‌ها ایران و پرتغال حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد