Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
سرپرست سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در مناطق زلزله‌زده نداریم.

به گزارش همشهري آنلاين، حسين كوليوند در عين حال افزود: باید تعدادی پزشک عمومی و متخصص ارتوپد به ظرفیت سرپل ذهاب افزوده شود همچنین تصمیم گرفته شد که 15 دستگاه آمبولانس از دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان سال در مناطق زلزله زده مستقر شود و حضور فعال داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان اورژانس گفت: پس از انتقال مصدومان زلزله غرب کشور و پایدار شدن وضعیت بهداشتی و درمانی در این مناطق، برای پیگیری وضعیت موجود و برطرف کردن کمبودها و مشکلات، به مناطق زلزله زده سفر کردم.

او  اظهار داشت: وزیر بهداشت تاکید و توصیه فراوانی دارد که خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز در مناطق زلزله زده غرب کشور باید به نحو مطلوب ارائه شود و تمام معاونت‌های وزارت بهداشت، سازمان‌های تابعه و روسای دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور، مکلف شدند که به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمک کنند و دکتر قدیمی نیز به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده منصوب شد.

 كوليوند با اشاره به بازدید خود از بیمارستان جایگزین شهدای سرپل ذهاب، افزود: در این بیمارستان بخش‌های اورژانس، سی سی یو، آی سی یو، بستری، اتاق عمل و داروخانه فعال شده و  اولین عمل جراحی در این بیمارستان با موفقیت انجام شد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور یکی از مشکلات سرپل ذهاب را عدم وجود کلینیک ویژه و مطب پزشکی فعال در این شهر عنوان کرد و گفت: در جلسه ای که با نماینده مردم سرپل ذهاب و قصر شیرین در مجلس و فرماندار سرپل ذهاب داشتیم، مقرر شد محلی را برای راه اندازی کلینیک ویژه در اختیار ما قرار دهند و پس از تجهیز از جمعه آغاز بکار کند تا پس از معاینه و ویزیت مردم توسط متخصصین، در صورت نیاز به اقدامات درمانی و بستری، توسط آمبولانس یا سرویس‌های در نظر گرفته شده، به بیمارستان بانگر منتقل شوند.

کولیوند تصریح کرد: با توجه به نیاز مصدومان به اقدامات توانبخشی، به مسئولان سرپل ذهاب پیشنهاد دادیم که مکانی را برای راه اندازی مرکز جامع توانبخشی در سرپل ذهاب در اختیار ما قرار دهند تا پس از تجهیز بتواند به مصدومانی که توانبخشی و فیزیوتراپی نیاز دارند، خدمات ارائه دهد.

او  یادآور شد: جلسه ای با دهیاران، شورایاران و مسئولان محلی شهری و روستایی سرپل ذهاب و دشت ذهاب داشتیم و در جریان مسائل و مشکلات آن مناطق قرار گرفتیم.

سرپرست اورژانس كشور  افزود: خوشبختانه همه از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده، رضایت داشتند و خانه‌های بهداشت و نظام شبکه بهداشت در مناطق زلزله زده فعال است و همکاران ما در حوزه بهداشت، خدمات مراقبت و پیشگیری از بیماری‌ها را ارائه می‌دهند و خوشبختانه هیچ بیماری واگیری، مناطق زلزله زده را تهدید نمی‌کند.

کولیوند با بیان اینکه مردم مناطق زلزله زده در برابر آنفلوانزا واکسینه شدند، افزود: مقرر شد با همکاری فرمانداری سرپل ذهاب، به همکاران بهداشتی و درمانی ما که منازل آنها آسیب دید و در چادر استقرار دارند، کانکس داده شود و شب گذشته چادر چندین نفر از آنها به دلیل طوفان تخریب شد.

 او با اشاره به بازدید خود از بیمارستان‌های صحرایی سپاه و ارتش در سرپل ذهاب، یادآور شد: این بیمارستان‌های مجهز، خدمات مطلوبی را در بخش‌های مختلف به مردم ارائه می‌دهند و خوشبختانه یک ساعت قبل از بازدید ما از بیمارستان صحرایی سپاه، یک مادر باردار زایمان کرده بود و پسری به نام محمد حسین را به دنیا آورده بود و نباید فراموش کرد که چنین اتفاقات و خبرهایی، موجب شادی و شور و شعف و رفع خستگی خدمتگزاران به مردم می‌شود.

کولیوند گفت: از شهر ازگله و شهرستان ثلاث باباجانی نیز بازدید کردیم و خوشبختانه خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی در قالب بیمارستان صحرایی، کلینیک سیار دندانپزشکی و خدمات بهداشتی در کانکس به مردم ارائه می‌شود.

در همین زمینه: امکانات اورژانس کشور تا ایجاد شرایط سفید در مناطق زلزله زده مستقر خواهد بود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کشت حلق برای بیماران  CF (اختلال ژنتیکی و ارثی) در بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور (اکبر) انجام می‌شود تا ارزیابی و سنجش بیماری، تشخیص و درمان به موقع صورت پذیرد.

 دکتر رضا وثوقی مقدم افزود: بیماری CF اختلال ژنتیکی و ارثی است که باعث از بین رفتن تنظیم پروتئین‌ها می‌شود.

وی گفت: در نتیجه این بیماری مخاط دستگاه تنفسی، سیستم گوارشی و تناسلی، غلیظ و چسبناک می‌شود و به واسطه چسبناک شدن دیواره مخاط این اندام‌ها مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلفی، چون تنفسی هستند، از این رو باید هر دو سه ماه یک بار حتی در صورت نداشتن وجود علائم برای آزمایش کشت حلق مراجعه کنند.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تلاش برای کاهش هزینه‌های درمان بیماری‌های صعب العلاج افزود: با فراهم شدن امکانات برای آزمایش این بیماران در واحد آزمایشگاه بیمارستان کودکان اکبر، آزمایش کشت حلق انجام و  آنالیز آن از نظر وجود باکتری‌های پاتوژن و آنتی بیوتیک‌های موثر بر آن باکتری‌ها به پزشکان ارائه می‌شود.

 دکتر رضا وثوقی مقدم گفت: در واحد آزمایشگاه بیمارستان اکبر از وجود استادان مجرب و متخصصان میکروب شناسی برای شناسایی و تشخیص و گزارش انتی بیوتیک‌ها به استاندارد‌ترین و اصولی‌ترین استفاده شده است تا بهترین و مفید‌ترین خدمات به بیماران  ارائه شود.

 

ارائه‌ی خدمات درمانی مربوط به بیماران بزرگسال CF به صورت رایگان در بیمارستان قائم (عج)

فوق تخصص بیماری‌های ریوی و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انجام درمان‌های رایگان مربوط به بیماری CF  اطفال در بیمارستان اکبر گفت: این خدمات درمانی رایگان اکنون به بیماران بزرگسال CF در بیمارستان قائم (عج) هم ارائه می شود.

دکتر داوود عطاران گفت: خوشبختانه با اقدامات تشخیصی و درمانی که به همت همکاران گروه اطفال انجام و در سال‌های اخیر این بیماری خیلی زود تشخیص داده شده است   و در نتیجه طول عمر این بیماران در حال حاضر افزایش یافته است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در گذشته بسیاری از بیماران CF به دوران بلوغ نمیرسیدند، اما با اقدامات درمانی که در طی دو دهه گذشته برای این بیماران انجام شده، آنها کم کم به سن بلوغ رسیدند.

دکتر عطاران همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماران بزرگسال  دو - سه سالی است که از دوره کودکی به دوره بزرگسالی و بلوغ رسیده‌اند کهمه متخصصان داخلی لازم است که آگاهی کافی از این بیماری را پیدا کنند و در مواجهه با این بیماران اقدامات تشخیصی و درمانی را داشته باشند.

وی گفت:  در دانشگاه علوم پزشکی مشهد امکان پیوند ریه فراهم شده و درمانگاه پیوند ریه دانشگاه کهدر  دوران کرونا معلق شده بود، در بیمارستان امام رضا (ع) فعال شده است و ما می‌توانیم برای بیمارانی که اندیکاسیون پیوند ریه دارند به آنجا ارجاع دهیم

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز