Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@22:16:38 GMT

وام شرافتی برای دانشجویان بی بضاعت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۵۵۲۲

وام شرافتی برای دانشجویان بی بضاعت

به گزارش ایسکانیوز، ذوالفقار یزدان مهر با اشاره به کمک صندوق به دانشگاه ها برای رهن خوابگاه گفت: به دانشگاه ها کمک می کنیم تا بتوانند خوابگاه رهن کنند و ساماندهی که در بحث خوابگاه های غیردولتی صورت می گیرد، باعث می شود دانشجویی پشت در خوابگاه نماند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: تا کنون از ۲۸ خوابگاه مصوب، ساخت ۱۵ خوابگاه عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تغذیه دانشجویی گفت: ۶۰ میلیارد ریال برای ارتقاء آشپزخانه های دانشجویی از سنتی به صنعتی به دانشگاه های دولتی کمک شده است و ۱۷۲ میلیارد ریال جهت افزایش کیفیت غذای دانشجویی اختصاص یافته است.

یزدان مهر ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان در ۲ سال گذشته ابتدا به ساماندهی و تقسیم بندی خوابگاه ها پرداخت تا به صورت هدفمند به آنها خدمات ارائه دهد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۳۰ خوابگاه رتبه ۴ و ۲۳۰ خوابگاه رتبه ۳ وجود دارد که باید در سال جاری به رتبه های بالاتر ارتقاء یابد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵۴ میلیارد ریال به عنوان ودیعه مسکن به دانشگاه ها پرداخت می شود و برای بهبود خدمات، اتاق سلامت و تندرستی در بیش از ۶۰ خوابگاه راه اندازی شده و تجهیزات آن خریداری و نصب شده و قرار است در ۴۰ خوابگاه دیگر نیز براساس اولویت های صندوق، این اتاق ها راه اندازی شود.

وی با اشاره به تسهیلات وام دانشجویی ادامه داد: سال ۹۵ افزایش ودیعه مسکن تا ۱۰۰ درصد بود و وام های ضروری هم تا ۲۰۰ درصد رشد داشت.

یزدان مهر ادامه داد: ۱۱۴ صندوق خیریه در دانشگاه های کم برخوردار ویژه دانشجویان بی بضاعت راه اندازی شد که به دانشجویان وام شرافتی پرداخت می کند.

وی با اشاره به درآمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان طی سال های ۸۸ الی ۹۵ افزود: از سال ۸۸ الی ۹۱، صندوق رفاه دانشجویان ۲ هزارو ۹۱۴ میلیارد ریال درآمد اختصاصی داشت و از سال ۹۲ الی ۹۵، این درآمدبه ۱۰ هزار و ۱۹ میلیارد ریال افزایش یافت.

یزدان مهر با اشاره به وضعیت اعتبارت عمومی صندوق رفاه دانشجویان افزود: سال ۹۲، اعتبارت عمومی صندوق به هزارو ۳۵۹ میلیارد ریال و سال ۹۶، به دو هزارو۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی به افزایش سرمایه و ذخیره استراتژیک صندوق اشاره کرد و گفت: سال ۵۳ تا ۹۳، ذخیره استراتژیک صندوق، ۱۴۰۰ میلیارد ریال بوده و طی سال های ۹۴ الی ۹۵، به ۳ هزارو ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: وام های دانشجویی در سال های ۸۸ الی ۹۱، ۶هزار ۲۱۸ میلیارد ریال بوده که در سال های ۹۲ الی ۹۵، به ۱۱ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی به وام ویژه دکتری روزانه غیربورسیه اشاره کرد و گفت: این وام سال ۹۳، ۳۸ میلیارد ریال بوده که در سال سال ۹۵ به ۵۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: هدف صندوق رفاه دانشجویان این است که هیچ دانشجویی به خاطر فقر مالی از تحصیل باز نماند برای همین منظور است که صندوق سعی می کند کمک های خود را افزایش دهد.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان

هیئت اجرایی صندوق بین‌المللی پول کمک ۱.۱ میلیارد دلاری به پاکستان را که بخش نهایی از توافق ۳ میلیارد دلاری اسلام‌آباد با این وام‌دهنده در سال گذشته بود، تصویب کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، هیئت اجرایی صندوق بین‌المللی پول روز دوشنبه کمک 1.1 میلیارد دلاری به پاکستان را که بخش نهایی از توافق 3 میلیارد دلاری اسلام‌آباد با این وام‌دهنده در سال گذشته بود، تصویب کرد.

پاکستان وام سال گذشته صندوق بین المللی پول را تضمین کرد تا بتواند از پرداخت بدهی خود جلوگیری کند.

برای کمک به تضمین این توافق، پاکستان موافقت کرد که مالیات ها را افزایش دهد و نرخ های بهره خود را برای مقابله با تورم به شدت افزایش دهد.

افزایش نگرانی‌های اقتصادی در پاکستان به دنبال تنش‌های اخیر

آنتوانت سایه، معاون مدیر عامل و رئیس هیئت اجرایی صندوق بین‌المللی پول، طی اظهاراتی تأکید کرد که اقتصاد پاکستان شاهد رشد اندکی بوده و فشارهای خارجی کاهش یافته است. و اگرچه هنوز نرخ تورم بالاست ولی شروع به کاهش کرده است.

وی افزود: با توجه به چالش‌های مهم پیش رو، این کشور باید از این ثبات که به سختی به دست آمده است، استفاده کند... و با سیاست‌های کلان اقتصادی صحیح و اصلاحات ساختاری رشد قوی‌تر، فراگیرتر و پایدارتر ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، پاکستان از زمان عضویت در صندوق بین المللی پول در سال 1950 بیش از 20 کمک مالی از این صندوق دریافت کرده است.

مصوبه روز دوشنبه در حالی منتشر می شود که بنا به گزارش ها، اسلام آباد به دنبال دریافت وام 6 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول است، اما محمد اورنگ زیب، وزیر دارایی پاکستان گفت احتمالا جزئیات نهایی این وام در ماه آینده مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها رسالت مهمی برعهده دارند
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • کمک ۱.۱ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت