Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا- روز دانشجو بهترین فرصت و بهانه برای پرداختن به مطالبات این قشر به شمار می رود، که به دلیل روحیه مطالبه گری دانشجویان سقف و پایانی برای آن نباید متصور بود.

به گزارش ایرنا، مطالبات دانشجویان ابعاد گوناگونی دارد که یکی از آنها صنفی است که بر خلاف سایر ابعاد که تشکل ها و انجمن های سیاسی و علمی آن را نمایندگی کرده و بخش معینی از دانشجویان را شامل می شود، تمام دانشجویان را فارغ از مشی فکری و سیاسی آنان در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به همین منظور خبرگزاری ایرنا مرکز قزوین برای شنیدن بخشی از مطالبات صنفی و فرهنگی دانشجویان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو، میزگردی را با حضور مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) دبیرکل شورای صنفی و عضو کانون تئاتر و نماینده کانون های فرهنگی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار کرد.

**آئین نامه شوراهای صنفی دانشگاه ها باید به تصویب مجلس برسد
دبیرکل شورای صنفی دانشگاه بین المللی امام خمینی ( ره ) با طرح دغدغه های خود گفت: سوال ما این است که چرا در روزی که متعلق به دانشجویان است درباره دغدغه ها و مشکلات و آینده دانشجو سخنی گفته نمی شود.
علی شیخ الاسلامی افزود: شورای صنفی تنها مجرای قانونی پی گیری مطالبات دانشجویان در دانشگاه ها به شمار می رود اما هیچ گاه ثبات و پایداری نداشته و شاهدیم که در دولت های مختلف اختیارات و آئین نامه های آن دچار تغییرات محسوس شده است.
این دانشجو همچنین مطرح کرد که این شورا چرا نباید یک اتحادیه داشته باشد یا چرا آئین نامه آن منوط به تصمیمات دولت های مختلف می شود و اصلا چرا نباید به تصویب مجلس رسیده و به قانون تبدیل شود؟
شیخ الاسلامی ادامه داد: دانشجویی که پذیرفته می شود اولین محوریت اوعزت نفس و کرامت انسانی بر اساس منشور حقوق شهروندی و قانون اساسی است که به آن کم توجهی می شود.

**پولی شدن دانشگاه ها نقد اصلی شورای صنفی دانشجویی است
وی اضافه کرد: نقد اصلی شورای صنفی دانشجویان کشور به روند پولی شدن و معاوضه دانش کشور با پول است.
شیخ الاسلامی اضافه کرد: با اتفاقاتی که در نظام آموزشی کشور چه در مدارس و چه دوران تحصیلات عالی می افتد شاهد اضافه شدن روزافزون مراکز غیرانتفاعی و پولی و توزیع بی رویه و بی ارزش شدن مدارک تحصیلی هستیم که خروجی آن تنها افزایش دانشجویان و یا دانش آموختگان و فارغ التحصیلان بیکار است.
وی ادامه داد: افزایش بی ضابطه دانشگاه ها و تعداد دانشجویان و پولی شدن آن ها موجب شده تا دانشجو برای تامین هزینه‌های تحصیل و معاش خود به کارهای کم دستمزد و ناامن بازار کار با حداقل دستمزد روی بیاورد و اساسا آنچه تمام دولت ها در آن متفق هستند همین پولی شدن نظام آموزشی است.
شیخ الاسلامی، طرح کارورزی را یکی دیگر از همین گونه اقدامات عنوان کرد که بر اساس آن دانشجویان می توانند بدون تعهد استخدام و تعهد بیمه با یک سوم دستمزد یک کارگر مشغول کار شوند و اینگونه راه آینده و امنیت شغلی آنها زیر سئوال برود.

** پاره ای از مشکلات صنفی دانشجویان
وی، خوابگاه ها را نیز یکی دیگر از مشکلات دانشجویان ذکر کرد و گفت: با توجه به آنچه که در دولت قبل اتفاق افتاد و اعلام شد که وظیفه خوابگاه سازی از دوش دولت برداشته شده امروز شاهد چالش های مربوط به این تصمیم هستیم به گونه ای که حتی دانشگاه هایی که قبلا دغدغه خوابگاه نداشتند اکنون دچار چالش های آن شده اند.
شیخ الاسلامی افزود: در مباحث درون دانشگاهی آنچه در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با آن درگیر هستیم با توجه به نیاز کشور به استفاده از اینترنت و اعلام وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه سرانه هر فرد ایرانی به اینترنت ده و نیم گیگابایت است، ما امروز آن افزایش را نسبت به حجم اینترنت دانشجویان نداشته ایم و در دانشگاه ما این حجم حتی کاهش هم ‌پیدا کرد.
وی، مساله تسهیلات بانکی را نیز از دیگر موارد صنفی دانشجویی اعلام کرد و گفت: تسهیلات ارائه شده به دانشجویان آنقدر که باید، نیست و بر خلاف قیمت تغذیه که وزارت علوم آن را بر اساس نرخ تورم سالانه افزایش می دهد، در ارائه تسهیلات بانکی چنین افزایشی در مبالغ وام ها وجود ندارد و بدتر از آن اینکه دانشجویی که بعد از دانش آموختگی هنوز شغلی برای وی ایجاد نشده مجبوراست اقساط وام را در مدت اعلام شده توسط صندوق رفاه دانشجویی بازپرداخت کند.
دبیرکل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: همانطور که دولت ها به دنبال برون سپاری خدمات خود به بخش خصوصی هستند ما نیز شاهد واگذاری سرویس های رفت و آمد و سایر امکانات رفاهی دانشگاه به بخش خصوصی هستیم که نتیجه آن کاهش پاسخگویی و مسئولیت پذیری مسئولان نسبت به دانشجویان و افزایش روز افزون هزینه‌های دانشجو است.
شیخ الاسلامی در رابطه با تغذیه و اسکان دانشجویان نیز گفت: با وجود آنکه رییس صندوق رفاه دانشجویی اعلام کرده بود غذا و اسکان گران نمی شود اما تغذیه 10درصد گران شد و نکته جالب تر این است که در اعلام خود نیز می گویند متناسب با نرخ تورم این هزینه را افزایش می دهند در حالی که دانشجو مگر شاغل به کار است که جوابگوی تورم باشد؟

**رشته ها،مقالات و پایان نامه های دانشجویی بر اساس نیاز کشور نیستند
دبیرکل شورای صنفی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در ادامه تحصیل رایگان از دوره ابتدایی تا پایان سال های دانشگاه را از دیگر رسالت های دولت بنا بر اصل 30 قانون اساسی ذکر کرد و گفت: ما دانشجویان دانشگاه های دولتی، تنها هفت درصد دانشجویان رایگان کشور هستیم که قرار است به ازای تحصیل رایگان به نیازهای کشور خدمت کنیم اما در عمل می بینیم هیچ نیازسنجی درستی از دانشگاه ها نمی شود.
وی ادامه داد: در رشته های فنی و مهندسی هیچ گونه نیازسنجی نشده که چه رشته هایی مورد نیاز کشور است و یا مقالات و پایان نامه های ارشد و دکترا بدون در نظر گرفتن به نیازهای اصلی کشور و بی ارتباط با آن هستند و به خاطر همین، هزینه صرف شده برای دانشجویان در واقع تلف می شود.
دبیرکل شورای صنفی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) افزود: عملکرد این دانشگاه نسبت به بسیاری از دانشگاه ها بهتر است اما عقیده ما این است که دانشگاه ما بین المللی و آبروی نظام است و باید متناسب با این جایگاه و میزان جذب دانشجو امکانات صنفی آن افزایش یابد تا این وجهه بین المللی حفظ و تقویت شود.
شیخ الاسلامی اضافه کرد: نخستین ویژگی دانشجو مطالبه گری او است اما متاسفانه هرچه به جلوتر می رویم با خروجی سیاست وزارت علوم که در جذب دانشجو وپولی شدن دانشگاه ها نمود می یابد، کمتر شاهد مطالبه گری هستیم و این طبیعی است چرا که وقتی دانشجو زمان خود را صرف دوندگی برای خوابگاه و سایر مسائل کرده و یا برای تامین هزینه تحصیل خود به کار می پردازد چطور می تواند در تشکل ها حضور داشته و یا فعالیت های دیگری کند.
وی افزود:شورای صنفی دانشگاه 39عضو دارد که در کمیته های مختلف فعالیت دارند و هم اکنون موارد زیادی از جمله درمانگاه در کمیته بهداشت و همچنین تاسیسات خوابگاه ها،سرویس های دانشجویان و سایت های دانشگاه و سایر مسایل متناسب با مطالبات دانشجویان از سوی این شورا در حال پیگیری هستند.

**کانون های فرهنگی دانشگاه ها با وجود اثربخشی زیاد، کمتر شناخته شده اند
عضو کانون های فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز در این میزگرد گفت: ذات دانشگاه ها علمی است تا دانشجویان با علم اندوزی در آن برای زندگی آینده آماده شوند اما در کنار آن، دانشجو به یک سری برنامه های فرهنگی نیز نیازمند است.
مهرداد سعدی افزود: معاونت فرهنگی دانشگاه ها عملا با نام این نام ایجاد شده اما هم فعالیت های فرهنگی؛ سیاسی و هم علمی را در بر می گیرد به گونه ای که تشکل‌های سیاسی، انجمن‌های علمی، کانون ها و نشریات و اردوها زیر نظر آن فعالیت می کنند اما تنها جایی که به صورت کامل پرچمدار فعالیت های فرهنگی هستند کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی هستند که در دانشگاه ما با تنوع بسیار خوبی در حد 15 کانون به انجام فعالیت می پردازند.
وی اضافه کرد: کانون تئاتر، هلال احمر، شعر و ادب، فیلم و عکس،سلامت، قرآن، ایران گردی،خیریه، آسیب های اجتماعی، عفاف و حجاب و زبان از جمله کانون های فعال دانشگاه هستند.
این عضو کانون های فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) همچنین گفت: فعالیت کانون ها، دانشجو محور و بر اساس تقاضای دانشجویان است و اگر دانشجویی متقاضی باشد آن کانون هم فعال خواهد بود.
وی با اشاره به بهبود وضعیت فعالیت کانون های فرهنگی در این دانشگاه در سال های اخیر، ادامه داد: پیش از این 12 کانون فرهنگی در یک اتاق کوچک فعالیت می کردند اما به همت مسئولان دانشگاه اکنون با احداث ساختمان پویش هر چند کانون یک فضای حدود 40 متری را دریافت کرده اند و تعداد اعضای فعال کانون ها نیز از حدود600 نفر به 2 هزار نفر افزایش یافته است.
سعدی با بیان اینکه فعالیت های این کانون ها به خوبی جوابگوی نیازهای فرهنگی و هنری دانشگاه ها است،گفت: از بین 10 هزار دانشجوی دانشگاه 20 درصد از آنها در این کانون‌ها فعالیت دارند.
وی ادامه داد: تشکل های سیاسی و شورای صنفی در دانشگاه ها همیشه در راس قدرت بوده اند اما کانون ها با وجود آن که بیشترین تعداد دانشجو از نظر عضویت در دانشگاه ها را در بر می گیرند همیشه به آنها کمتر توجه شده و کمتر شناخته شده اند در حالی که سایر گروه های دانشجویی در قبال کوچکترین بی توجهی سریع واکنش نشان می دهند و این واکنش انعکاس زیادی نیز دارد.

**دانشگاه باید سیاسی باشد نه سیاست زده
سعدی اضافه کرد: به فرموده حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه باید سیاسی باشد اما نه سیاست زده ولی ما متاسفانه در سطح کشور و دانشگاه ها همه چیز را سیاسی می بینیم و دانشگاه ها دچار سیاست زدگی شده اند.
دبیر کانون تئاتر دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: به طور مثال جشنواره ای به نام رویش ویژه کانون های فرهنگی سالانه برگزار می شود و تمام کانون ها دستاوردهای خود را در آن شرکت می دهند اما جالب است که این جشنواره درهر سالی که انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود برپا نمی شود و علت آن هم این است که معمولا کابینه قبلی با یک تصور بودجه را برای این جشنواره در نظر می گیرد اما با ورود کابینه بعدی و بی اهمیت دانستن جشنواره، بودجه آن به برنامه دیگری اختصاص می یابد.
سعدی همچنین گفت: در کانون های فرهنگی اتفاقات بسیار خوبتری در جریان است چرا که درتشکل‌های دانشجویی گرایش و هدف خاصی دنبال می شود و به سمتی می‌رود که اعلام شده است.
وی ادامه داد: بهترین نیروهای اجرایی دانشگاه ها در کانون ها تربیت شده اند، برای اینکه دانشجویان در کانون ها کار گروهی و نحوه مدیریت کردن و تعامل با مسئولان دانشگاه را یاد می گیرند.

**نبود نماینده کانون های فرهنگی در شورای فرهنگی دانشگاه ها جای سوال دارد
این عضو کانون های فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)گفت: شورای فرهنگی دانشگاه ها به منظور هماهنگ شدن برنامه های فرهنگی دانشگاه با چارچوب سیاست ها و ضوابط مصوب تشکیل شده و اعضای آن بر اساس مقررات، شامل رئیس دانشگاه، معاون دانشجویی و فرهنگی، رییس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ،یک عضو هیات علمی با انتخاب رییس دانشگاه و همچنین نمایندگانی از نهادهای دیگر از جمله بسیج دانشجویی هستند.
وی همچنین گفت: جای سوال دارد با وجود آن که بسیاری از تصمیمات این شورا درباره کانون های فرهنگی است اما هیچ نماینده ای از کانون ها در آن عضویت ندارند اما در عوض چهار عضو غیر فرهنگی در آن عضو هستند؟!
سعدی با بیان اینکه در این شرایط بسیاری از ایرادها نیز به فعالیت این شورا وارد است،گفت: بارها شده است درخواست ما به این شورا رفته و با دیدن میزان بودجه و بدون مطالعه برنامه و طرح داده شده آن را رد کرده اند.
وی با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی بزرگ و اثرگذارند اما همیشه کوچک دیده شده اند،افزود: ایرانیان از انقلاب مشروطه به بعد سیاستمدار شدند اما هیچ گاه یاد نگرفتند تا زمانی که فرهنگ خود را تقویت نکنند سیاستشان نیز تقویت نمی شود.
این دانشجوی فعال فرهنگی در ادامه با اشاره به مطالبات دانشجویی گفت: مطالبات دانشجویی از جنسی است که هرچقدر تامین شود حد نهایتی ندارد و باز هم مطالبات بیشتری را طرح می کند.
سعدی افزود: خوشبختانه طی سال های اخیر در حوزه تغذیه دانشجویان، کیفیت غذا بسیار افزایش یافته است و دانشجویان رضایت نسبی دارند.
وی، همچنین ادامه داد: در حوزه بازسازی و تجهیز خوابگاه ها نیز با وجود آن که ریاست دانشگاه اعلام کرده بود هیچ بودجه ای برای نوسازی و عمرانی اختصاص نیافته است اما خوابگاه ها هم تا حدی مورد نوسازی قرار گرفته اند.

***تسهیلات دانشجویی به تمام متقاضیان دانشگاه پرداخت شده است
مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز در این میزدگرد در خصوص مسایل رفاهی دانشجویان گفت: تمام وام های دانشجویی توسط صندوق رفاه دانشجویی پرداخت می شود و دانشگاه ها تابع دستورات این صندوق است و در نشست اخیر مدیران کل دانشجویی در شیراز تمام دانشگاه ها خواستار افزایش مبالغ وام های دانشجویی و زیاد شدن تعداد دانشجویان بهره مند از وام ها شدند.
علی اسماعیل زادگان افزود: به طور مثال وام تحصیلی هم اکنون برای مقطع کارشناسی 300 هزار تومان است که خیلی زیاد نیست و باید نسبت به بیشتر شدن نرخ تورم؛ افزایش یابد.
وی با بیان اینکه تمام تقاضاهای وام دانشجویان دانشگاه پرداخت شده است،گفت:برای نیمسال اول سال تحصیلی جاری تاکنون 312 دانشجو برای وام تحصیلی ، 72 نفر برای وام شهریه، 63 نفر برای وام ویژه دکترا از صندوق رفاه و 54 نفر برای وام ویژه دکتری از بانک توسعه معرفی شده و وام دریافت کرده اند.
اسماعیل زادگان، همچنین از فعالیت صندوق قرض الحسنه دانشگاه نیز خبر داد و گفت: موجودی این صندوق با کمک چند تن از خیران قزوین به مبلغ قابل توجهی رسیده و هرماه به حدود 50 دانشجوی واجد شرایط مبلغ 200 هزار تومان وام می دهد که هرچند این مبلغ چندان زیاد نیست اما می تواند تا حدی گرهی از کار دانشجویان باز کند.

**50 درصد دانشجویان غیربومی در خوابگاه های دانشگاه اسکان دارند
مدیرکل دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) همچنین گفت: دانشگاه دارای 11 خوابگاه شامل پنج خوابگاه پسرانه، پنج خوابگاه دخترانه و یک خوابگاه ویژه متاهلان است که 50 درصد دانشجویان متقاضی را پوشش داده است.
وی افزود: بخشی از دانشجویان غیر بومی نیز در خوابگاه های خودگردان که تعداد آنها در سطح شهر 6 واحد است، اقامت دارند.
این مسئول یادآور شد: خوابگاه های خودگردان تحت نظر شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه های خودگردان اداره می شوند که متولی آن دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) است.
اسماعیل زادگان ادامه داد: شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه های خودگردان متشکل از دانشگاه مادر به عنوان رییس شورا، نمایندگان روسای موسسات غیرانتفاعی، معاونان دانشجویی دانشگاه ها و مدیران حراست دانشگاه ها است و یک دانشگاه ناظر نیز امور هماهنگی آن را انجام می دهد که در قزوین دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) رئیس و دانشگاه غیرانتفاعی دارالفنون به عنوان ناظر فعالیت دارد.
اسماعیل زادگان، درباره هزینه خوابگاه ها نیز گفت: در سال جاری هزینه خوابگاه های خودگردان 10 درصد افزایش داشته و خوابگاه های دولتی افزایش قیمت نداشته اند.
وی اضافه کرد: سیاست صندوق رفاه دانشجویی آن است که از سال آینده خوابگاه ها را بر اساس رتبه بندی انجام شده قیمت گذاری کند.
اسماعیل زادگان اضافه کرد: در حوزه تغذیه از سال گذشته وعده نهار دانشجویان دارای 2 منو( فهرست خوراک) شده و در سال جاری 10درصد افزایش داشته است.
وی همچنین گفت: بر این اساس قیمت غذای دانشجو در وعده های نهار و شام در سه قیمت حداقل هشت هزار و 600 ریال ،متوسط 12 هزار و 500 ریال و پرهزینه 14 هزار ریال و قیمت صبحانه نیز هفت هزار ریال بوده است.

** 70 درصد خوابگاه های دانشگاه بازسازی شدند
مدیرکل دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: در حوزه تعمیر و تجهیزات خوابگاه های دانشگاه اقدام های خوبی از سال 93 شده به گونه ای که 70درصد خوابگاه ها مورد بازسازی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: از سال 93 تاکنون خوابگاه های شهید رجایی، شهید مطهری، شهید چمران، شهید باهنر، علامه رفیعی و کوثر بازسازی شدند و برای تابستان سال آینده هم چند خوابگاه باقی مانده را بازسازی خواهیم کرد.
اسماعیل زادگان افزود: در بخش تجهیزات خوابگاه ها هم خریداری ها در این مدت قابل توجه بوده اما از آن سو، استهلاک در بخش تجهیزات دانشجویی نیز بسیار بالا است.
وی همچنین گفت: از 11 خوابگاه دانشگاه هشت خوابگاه داخل مجتمع و بقیه در خارج از مجتمع قرار دارند.
مدیرکل امور دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای انتقال سه خوابگاه خارج از دانشگاه به داخل مجتمع وجود دارد،گفت: این موضوع چند بار در هیات رئیسه مطرح شده و حتی در دوره ای پیشنهاد ساخت خوابگاه از محل فروش ساختمان های خارج از مجتمع هم مطرح شده اما تاکنون این موضوع قطعی نشده است.

*** مطالبات دانشجویی هیچ گاه سقف مشخصی ندارد
مدیرکل امور دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: واقعیت این است که در حوزه دانشجویی هیچگاه مطالبات و درخواست ها سقفی مشخصی ندارد که البته این خوب است چون به ما انگیزه کار را می دهد و ما را مجبور به فعالیت بیشترمی کند.
وی افزود: زمانی در هر خوابگاه چند دستگاه کامپیوتر در حد کارهای ضروری دانشجویان داشتیم اما در حال حاضر به مرحله ای رسیده ایم که تقریبا در 90 درصد اماکن دانشگاه نقطه کور برای اینترنت نداریم که البته هنوز نظر کامل دانشجویان تامین نشده و تلاش می کنیم تا حد امکان و توانایی های خود پا به پای مطالبات آنها عمل کنیم.
اسماعیل زادگان با قدردانی از هیات رئیسه دانشگاه بویژه معاونت دانشجویی و معاونت عمرانی، افزود: در سال 93 به این سو وضعیت ساخت و سازها و تعمیرات و تجهیزات دانشگاه تحولات اساسی را شاهد بود.
16 آذر در ایران به یاد مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت ‌رضوی سه دانشجوی دانشگاه تهران که در واکنش به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ 16 آذر 1332در دانشگاه تهران شهید شدند به عنوان روز دانشجو نام گذاری شده است.
در حال حاضر دانشکده های علوم و تحقیقات اسلامی، ادبیات و علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، معماری و شهرسازی و مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه بین المللی امام خمینی ( ره) قزوین فعالیت دارند.
7388*3013* 6012
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوید فردایی آکنده از ظلم ستیزی از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین اقدام حاکمان آمریکای جنایتکار و شرکای خبیث‌اش را به شدت محکوم کرده و حمایت قاطع و سلام خود را از جنبش‌های بیدار دانشجویی استان قزوین به همسنگران و دانشجویان بیدار جهان اعلام می‌دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین در بیانیه‌ای اقدام حاکمان آمریکای جنایتکار و شرکای خبیث اش را به شدت محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ/ و اگر مؤمنید، سستى مکنید و غمگین مشوید، که شما برترید»
(سوره مبارکه آل عمران/ آیه ۱۳۹)

Do not weaken or grieve: you shall have the upper hand, should you be faithful

بار دیگر حاکمان کشور‌های غربی خوی وحشی گری خود را به نمایش گذاشتند؛ روز‌های گذشته جامعه جهانی شاهد تبلور بلوغ و انسانیت جنبش‌های دانشجویی ایالات مختلف آمریکا در محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از ملت همیشه قهرمان فلسطین است.

شکل‌گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد.

اما خوی وحشی گری حاکمان کشور‌های غربی، به خصوص آمریکای جنایتکار این اقدام شجاعانه و انسان دوستانه جنبش‌های بیدار دانشجویی را به وحشی‌ترین حالت ممکن سرکوب کرد.

با صراحت می‌گوییم، دستگیری و سرکوب دانشجویان آمریکایی گواهی بر ادعای کذب آزادی بیان و احترام به جایگاه دانشجو و دانشگاه است. اثرات منفی و اهانت به دانشجو و حریم مقدس دانشگاه توسط آمریکای مدعی حقوق بشر و آزادی بیان گریبان او و رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت.

ما دانشجویان استان قزوین اعلام می‌داریم؛ در راستای خیزش سراسری جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا از هرگونه حمایت دریغ نکرده و خود را در کنار شما مبارزانِ بیدار بر علیه ظلم و ستم رژیم جنایتکار صهیونیستی در غزه می‌دانیم، زیرا شما را در کانونی‌ترین نقطه مبارزه بر علیه رژیم غاصب می‌دانیم که مانند همه مجاهدان جان برکف در صف اول جهاد حضور یافته اید.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین این اقدام حاکمان آمریکای جنایتکار و شرکای خبیث اش را به شدت محکوم کرده و حمایت قاطع و سلام خود را از جنبش‌های بیدار دانشجویی استان قزوین به همسنگران و دانشجویان بیدار جهان اعلام می‌دارد.

وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ (سوره مبارکه حج، آیه ۴۰)

دیگر خبرها

  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • نوید فردایی آکنده از ظلم ستیزی از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس