Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:16:35 GMT

زنجان در هفته ای گذشت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۸۱۵۹

زنجان در هفته ای گذشت

زنجان - ایرنا - عقد قرارداد ساخت 450 واگن قطار توسط 'ایریکو'، برگزاری روز دانشجو در دانشگاه ها و سفر مقامات نظامی به استان، از مهمترین رویدادهای هفته گذشته زنجان بشمار می رود.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان ایریکو گفت: با مشارکت شرکت هیوندایی کره جنوبی، قرارداد ساخت 450 دستگاه واگن در ایریکو منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


**جانشین فرمانده ناجا: پلیس گمرک و بنادر که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب رسیده و به ناجا نیز ابلاغ شده است در آینده نزدیک راه اندازی می شود.
**استاندار زنجان در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی: دانشجویان در همه حال پایه گذار استکبار ستیزی در کشور هستند.
اسدالله درویش امیری افزود: حرکت دانشجویان در سال 32 پیام استکبارستیزی و آزادی خواهی داشت.
**برای نخستین بار در کشور طی دیدار استاندار زنجان با فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت، بنا شد، باشگاه سرمایه گذاران این حوزه در زنجان تشکیل شود.
**استاندار زنجان: سهم اشتغال پایدار روستاییان شهرستان خدابنده از اعتبار 285 میلیارد تومانی این استان، 90 میلیارد تومان پیش بینی شده است.
**با همکاری مدیریت بحران استان و دانشگاه علوم پزشکی زنجان مانور برپایی بیمارستان صحرایی برگزار شد.
** 24 میلیون و 607 هزار و 151 متر مکعب آب آشامیدنی از ابتدای سالجاری تا پایان آبان برای مشترکان روستایی این استان تولید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد هفت درصدی دارد.
**نمازگزاران زنجانی پس از اقامه نماز جمعه با راهپیمایی، انزجار خود را از اقدام ترامپ درخصوص اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل اعلام و این اقدام را محکوم کردند.
**بیش از 14 هزار و 650 هزار لاشه طیور در این استان به دلیل غیربهداشتی بودن ضبط و از چرخه مصرف شهروندان خارج شد.
**برای نخستین بار یک هزار تن آرد به ارزش 20 میلیارد ریال از این استان به کشور عراق صادر شد.
**رئیس فدراسیون اسکی کشور: نگاه و توجه فدراسیون به منظور رشد و توسعه این رشته ورزشی برای تمام استانها به صورت یکسان خواهد بود.
**مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، از احداث 176 واحد مسکونی برای خانوارهای دارای حداقل 2 معلول در این استان خبر داد.
**بخشدار مرکزی خرمدره: با ابلاغ دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت جهت ایجاد، استقرار یا توسعه واحدهای تولیدی درروستاها، ثبت نام اعطای تسهیلات 8 درصدی برای سرمایه گذاری در روستاها آغاز شد.
**هلال احمر زنجان به 532 مسافر گرفتار در برف و کولاک امداد رسانی کرد
**برای نخستین بار در کشور طی دیدار استاندار زنجان با فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت، بنا شد، باشگاه سرمایه گذاران این حوزه در زنجان تشکیل شود.
**بیش از سه میلیون و 400 هزار کیلوگرم گوشت دام سالم از ابتدای سالجاری تا پایان آبان وارد چرخه مصرف این استان شد.
**سالانه 15 هزار مشترک به مشترکان فاضلاب شهری در شهر زنجان اضافه می شود و بر اساس برنامه مدون این پروژه تا هفت سال آینده به پایان می رسد.
**سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی استان زنجان از حضور 7 گروه رشته های مختلف صنایع دستی از این استان در نمایشگاه آر تی جی آنا در شهر میلان ایتالیا خبر داد.
**معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان: طبق پایشهای انجام گرفته شمار معلولان ثبت نام شده در بانک اطلاعاتی این اداره کل از 20 هزار نفر در اوایل سال جاری به 18 هزار و 920 معلول کاهش یافته است.
**صادرات کالاهای تولید شده در این استان طی هشت ماه امسال به 285 هزار و 607 هزار دلار رسید.
**عامل آتش سوزی در مسجد جامع و حسینیه پاسداران ابهر توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.
**معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور در حاشیه سفر به زنجان: طی هشت ماهه امسال این نهاد یک هزار و 230 میلیارد تومان درآمد داشته که از این میزان حدود 90 میلیارد تومان برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و مابقی برای امور محرومان هزینه شده است.
**رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان گفت: امسال نزدیک 42 هزار پرونده در شورای حل اختلاف این استان تشکیل و بررسی شده است.
** فرماندار ابهر: از تعداد 8 پروژه بزرگ و مهم اقتصادی استان زنجان 7 مورد در شهرستان ابهر در دست اجرا است.
**مدیرکل کمیته امداد امام (ره) زنجان: از ابتدای سال جاری تاکنون خیران این استان 22 میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند که روند رو به رشدی را نشان می دهد.
**رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 122 مجوز بهره برداری واحدهای صنعتی با سرمایه گذاری یکهزار و 621 میلیاردریال (162 میلیارد و 100 میلیون تومان) و اشتغال یکهزار و 253 نفر در این استان صادر شده است.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: رئیسی: آموزش و پروش مسئله اول کشور ماست

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال‌ اهم افزایش خواهد یافت.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228969 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد